Modelul în întregime electric Solaris Urbino, propulsat prin intermediul bateriilor electrice, şi-a găsit deja clienţi în Austria şi Germania. Pentru Solaris, acest succes vine ca o confirmare a căii pe care şi-a ales-o, de a se concentra pe dezvoltarea vehiculelor cu propulsie electrică. Următorul pas în acest proces este lansarea modelului Urbino 12, echipat cu un sistem automat de încărcare conductivă, montat pe acoperişul autobuzului.
Până acum, Solaris a oferit două posibilităţi de încărcare a bateriilor autobuzelor sale electrice. Pe de o parte este vorba despre o soluţie cu priză convenţională, cealaltă având la bază un sistem de încărcare conductivă fără contact, care permite autobuzelor să fie încărcate automat în staţiile sau terminalele care sunt echipate cu arcuri de inducţie plasate sub suprafaţa de rulare a drumului. Cel mai recent sistem dezvoltat de Solaris asigură, la rândul lui, o încărcare rapidă şi în întregime automată, garantând în acelaşi timp costuri de operare şi mai reduse. Acesta constă dintr-o platformă pe care este montat conectorul de încărcare şi care este conectată la un încărcător extern DC. A fost proiectat pentru o instalare rapidă şi simplă la nivelul infrastructurii existente în staţiile de autobuz, pe suporţi speciali. Mecanismul a fost construit în aşa fel încât conectorul de pe acoperişul vehiculului să se ridice automat atunci când autobuzul se apropie de o staţie de încărcare. Încărcătorul extern este, de asemenea, gata să pornească în momentul în care autobuzul se opreşte. La conectare, se stabileşte o conexiune de împământare, înainte să devină activi cei doi poli ai sistemului şi să înceapă procesul de încărcare rapidă.
Mai rapid, mai economic
Această soluţie reduce în mod dramatic timpul necesar pentru a ridica nivelul de energie din bateriile de la bord. Sunt suficiente între două şi patru minute pentru ca modelul Urbino electric să fie gata pentru următorii 10-15 km. Dar avantajele acestui sistem nu se opresc aici. Noul sistem de încărcare montat pe acoperiş permite utilizarea unor baterii mai mici (60-80 kWh), fapt care rezultă într-o masă proprie mai redusă a vehiculului şi, bineînţeles, într-o mai mare capacitate de transport pasageri.
O altă inovaţie este opţiunea de a utiliza o axă de tracţiune ZF AVE 130, la nivelul căreia sunt montate două motoare electrice independente în butucii roţilor. Această soluţie inovativă este la rândul ei în măsură să reducă masa vehiculului, mărind în acelaşi timp spaţiul disponibil în interior, pentru o configurare liberă a scaunelor.
Noul sistem reprezintă un reper în dezvoltarea tehnologiei pentru mobilitate electrică. Datorită sistemului automat de încărcare montat pe acoperiş, Solaris Urbino electric are o arie de operare similară cu cea a autobuzelor diesel convenţionale şi poate transporta un număr comparabil de pasageri. Modelul asigură un transport silenţios, fără emisii poluante şi complet ecologic, la care nu se pune problema dacă puterea din baterii va fi suficientă până la sfârşitul turei. Această a treia şi cea mai recentă posibilitate de încărcare pentru baterii de autobuz face din Solaris un adevărat lider mondial în domeniul soluţiilor inovative pentru propulsia electrică. Toate acestea sunt proiectate pentru a le permite operatorilor să aleagă cel mai potrivit sistem pentru necesităţile lor, inginerii de la Solaris fiind mereu pregătiţi să ofere un suport substanţial în descoperirea celei mai potrivite soluţii pentru fiecare oraş în parte.