Dan Şova, ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură, a demis 4 directori de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), pentru proasta gestionare a deszăpezirii Autostrăzii Bucureşti-Piteşti, afectată de polei la ultima ninsoare. Au fost “raşi” de la conducerea companiei Băruţă Radu Ilie – dir. gen. adj. Direcţia proiecte cu finanţare de la bugetul de stat; Florea Marinel – dir. Direcţia proiecte autostrăzi cu fonduri externe; Tucan Jean Paul – director Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Bucureşti; Claudia Buzatu – şef Birou comunicare.
“În urma analizei efectuate asupra stadiului de execuţie a lucrărilor de deszăpezire şi a activităţilor de întreţinere a drumurilor naţionale aflate în administrarea CNADNR, au fost constatate deficienţe de ordin managerial în exercitarea atribuţiilor de serviciu, în special în legatură cu gestionarea acţiunilor legate de reacţia la fenomenele meteorologice nefavorabile manifestate în aceste zile pe Autostrada A1 Bucureşti-Piteşti”, arată, sec, un comunicat al Guvernului.
Amintim că Şova a ameninţat încă din 11 ianuarie că îi va demite pe responsabili care ar fi trebuit să dea ordin firmelor de deszăpezire să împrăştie material antiderapant pe drumurile naţionale şi pe Autostrada A1, după ce meteorologii au emis Cod Galben de polei.
Anunţul cu tăiatul în carne vie a fost făcut de ministrul delegat în urma aplicării, de către Poliţia Rutieră, a 10 amenzi Direcţiilor regionale de drumuri vinovate de patinoarele de pe şosea, ce au cauzat producerea a peste 100 de tamponări în acea zi.
CNADNR a trecut “cu arme şi bagaje” în subordinea lui Dan Şova înainte cu 2 zile de la evenimentele rutiere ce i-au dat ocazie să facă ordine în conducerea companiei. Aceasta va fi divizată, iar ministrului delegat îi va rămâne Compania Naţională de Autostrăzi.
Ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu, i-au rămas doar drumurilor naţionale, de administrarea cărora se va ocupa o altă companie nou-înfiinţată: Compania de Drumuri Naţionale.
Magda SEVERIN
Impartirea CNADNR in cele doua viitoare companii mi se pare inspirata pentru ca intotdeauna autostrazile au fost si vor fi drumuri prioritare in ceea ce priveste economia unei tari. In plus ,divizarea companiei concentreaza responsabilitatile asa ca pasatul pisoiului de la unul la altul va inceta. Ca atare daca cineva din Gaiesti ,sa zicem, vrea sa iasa in A1 si nu poate sa o faca pentru ca DRUMURILE NATIONALE care deservesc ruta de legatura nu sint practicabile din cauza zapezii va sti la cine sa se adreseze. Sa speram ca iernile nu ne vor mai surprinde “nepregatiti”pentru ca ,asta e ,in Romania din noiembrie si pina prin martie sau chiar aprilie ninge ,viscoleste, ploua ,se formeaza polei si tot asa!