Garanția fără rival pe care Kia o asigură pentru modelele sale, de 7 ani, 150.000 km, a reprezentat un reper important pentru industria auto, iar date recente au relevat că a contribuit decisiv și la îmbunătățirea valorilor de revânzare. Oferta de garanție nu reprezintă doar un indiciu evident al calității deosebite a produselor Kia, dar a contribuit și la reduceri ale costurilor pentru clienții care au cumpărat produse noi, dar și utilizate.
Kia a introdus programul de garanție de 7 ani, 150.000 km pentru toate autovehiculele noi comercializate, în ianuarie 2010, iar la trei ani de la acel moment din ce în ce mai multe exemplare care au beneficiat de acest program pătrund pe piața de automobile rulate. Acesta este motivul pentru care marca koreeană a apelat la compania EurotaxGlass’s, lider al domeniului european de studii și date din industria auto, pentru a cerceta și a analiza efectele avute de introducerea programului respectiv asupra valorii de revânzare a unui automobil Kia.
Experții EurotaxGlass’s au analizat prețurile a câtorva mii de automobile Kia scoase la vânzare, care beneficiau de programul de garanție extinsă, și au aplicat o analiză cu regresie variată pentru a determina influența garanției de 7 ani asupra valorii finale de comercializare. Studiul a fost demarat în luna august, 2012.
Dintre concluzii s-a evidențiat că o garanție de acest tip are o importanță semnificativă și un efect pozitiv asupra prețului unui automobil rulat. Datele brute conțineau o statistică semnificativă de date privind modelele Picanto, Rio, c’eed și Sportage (6.889 de unități, dintre care 4.001 au fost studiate efectiv pentru analiza celor de la EurotaxGlass’s). Pentru toate aceste exemplare care au fost studiate, compania a reușit să evidențieze impactul pozitiv pe care programul de garanție extinsă l-a avut în stabilirea valorii reziduale finale.
În medie, câștigul efectiv pentru fiecare exemplar în parte, luând în considerare o vechime de doi ani și un rulaj de aproximativ 40.000 km, este cuprins între 250 și 550 de euro (în funcție de model). Spre exemplu, dacă ne raportăm la modelul Kia c’eed, studiile relevă că vânzătorul unui astfel de automobil care a beneficiat de garanția extinsă de 7 ani va obține un preț de revânzare cu 6% mai mare, tocmai datorită programului implementat de Kia în 2010.
“Cumpărătorii de automobile rulate consideră garanția transmisibilă pe care o oferă Kia un mare avantaj în cazul achiziționării unui vehicul, și sunt dispuși să plătească extra pentru el. Din moment ce ea nu se pierde odată cu schimbarea proprietarului, ci funcționează în continuare în aceeași parametri vreme de șapte ani, garanția oferă noului proprietar un avantaj economic de luat serios în calcul”, a comentat Christof Engelskirchen, director de produs în cadrul EurotaxGlass’s.
Michael Cole, COO Kia Motors Europe a declarat: “Noi eram conștienți încă de la început de importanța garanției extinse oferite de noi pentru clienți și de impactul puternic pe care l-a avut în piață încă de la început. Totuși, suntem încântați și de efectele sale pozitive pe termen mediu și lung asupra valorii efective a unui automobil, sau a celei de revânzare (valorii reziduale)”.
Despre Kia (www.kia.ro )
Kia, o marcă a vehiculelor de calitate construite pentru cei cu spirit liber, a fost fondată în anul 1944, fiind cel mai vechi producător de vehicule motorizate din Coreea de Sud. Anual sunt produse peste 2,7 milioane de autovehicule în nouă unităţi de producţie construite în cinci ţări, ca mai apoi să fie comercializate în aproximativ 150 de ţări pe glob. Compania are peste 47.000 de angajaţi şi o cifră de afaceri de aproximativ 42 de miliarde USD. Ca şi implicare în activităţi conexe, Kia este sponsorul principal al competiției Australian Open şi partener oficial al FIFA.