Furnizorii de componente auto nord-americani au cea mai agresivă strategie de expansiune globală. Astfel, în ciuda creşterilor înregistrate de aproape toţi producătorii globali de componente auto şi a faptului că activele din sector sunt în continuare subevaluate, se estimează că activitatea de fuziuni şi achiziţii va scădea cu până la 25% în 2013, până la aproape 180 de tranzacţii înregistrate la nivel global, potrivit celei de-a şasea ediţii a studiului anual PwC Consolidation in the Global Automotive Supply Industry. În acelaşi timp, valoarea medie a unei tranzacţii ar putea creşte, ceea ce va duce valoarea totală a tranzacţiilor din sector la 14 miliarde de dolari anul acesta, semnificativ mai mare decât în ultimii doi ani. Studiul arată că, pentru al treilea an consecutiv, furnizorii europeni de componente auto sunt ţintele preferate ale tranzacţiilor, iar cumpărătorii sunt de obicei companii nord-americane.
„În ultimele 12 luni, activitatea de fuziuni şi achiziţii s-a redus la nivel global, iar această tendinţă se estimează că se va menţine pe măsură ce companiile europene se confruntă cu efectele crizei datoriilor suverane şi scăderii vânzărilor auto pe piaţa europeană”, a declarat Ionuţ Simion (foto), Partener, Consultanţă Fiscală, Liderul Grupului de Servicii pentru Sectorul Automotive, PwC România.
Studiul PwC arată de asemenea că cea mai rapidă expansiune au avut-o în 2012 companiile sud-coreene, cu o rată medie de creştere de 20% în ultimul an pentru cei 46 de jucători sud-coreeni din domeniu, în vreme ce companiile japoneze au scăzut cu 5% în aceeaşi perioadă. Profitabilitatea furnizorilor chinezi a scăzut cu 19%, probabil pentru că au subestimat tendinţa de decelerare a producţiei auto din China.
Lista celor mai mari 10 potenţiali cumpărători cuprinde 6 companii nord-americane, 3 europene şi una chineză. Aceştia au făcut în medie 11 tranzacţii în ultimii 5 ani. Toţi aceştia au fost evaluaţi în funcţie de „ratingul de cumpărător”, un indicator al capacităţii lor financiare şi operaţionale de a achiziţiona alţi furnizori, precum şi pentru „atitudinea de cumpărător”, o evaluare a disponibilităţii acestora de a face achiziţii.
Despre studiu
Cea de-a şasea ediţie a studiului Consolidation in the Global Automotive Supply Industry 2013 evaluează cele mai mari companii furnizoare de componente auto la nivel mondial din perspectiva performanţelor financiare şi operaţionale, precum şi a istoriei de achiziţii. Ediţia 2013 a studiului, include 775 de furnizori de componente auto cu cifre de afaceri agregate de 3 miliarde de dolari în 2012, din Brazilia, China, Europa, India, America de Nord, Japonia şi Coreea de Sud. Studiul anual este realizat de echipa globală a PwC de consultanţă de management.
Despre Grupul de servicii PwC în sectorul industriei auto
Activitatea globală a PwC în industria auto (www.pwc.com/auto) beneficiază de experienţa considerabilă în industrie a consultanţilor săi pentru a ajuta companiile să-şi rezolve problemele complexe cu eficienţă şi calitate. Unul dintre avantajele competitive cheie ale activităţii PwC în industria auto la nivel global, este constituit de existenţa Autofacts ®, o echipă dedicată de specialişti în industria auto, ce analizează permanente tendinţele din sector. Grupul Autofacts oferă echipei noastre din întreaga lume formată din peste 4,800 de profesionişti în industria auto şi clienţilor noştri date şi analize pentru a evalua implicaţiile, a face recomandări, şi pentru a sprijini deciziile necesare pentru a concura într-o piaţă globală. (M.B.)