comScore, Inc. (NASDAQ: SCOR), lider în analiza mediului digital la nivel global, şi UPS (NYSE: UPS) au lansat concluziile studiului realizat la nivel european, UPS Pulse of the Online Shopper™, privind preferinţele clienţilor atunci când fac cumpărături online – de la stadiul premergător achiziţionării produselor la achiziţia propriu-zisă, livrarea şi returnarea produselor. Studiul urmăreşte tendinţele de utilizare a dispozitivelor mobile, influenţa reţelelor sociale şi utilizarea serviciilor integrate destinate cumpărăturilor în magazine şi în mediul online – cunoscute sub numele de retail omni-channel.
„Tot mai multi oameni aleg in prezent sa achizitioneze bunuri on-line si cercetarile privind comportamentul consumatorului indica un apetit tot mai mare pentru metodele alternative de livrare la domiciliu, precum si nevoia serviciilor de retur. Estimarile mentioneaza rate de crestere pentru comertul electronic din Europa de 13-15% in urmatorii cinci ani, asadar e-commerce-ul este o zona de mare interes pentru compania noastra. Pentru UPS Romania comertul electronic a castigat teren in ultimii ani, asa cum a facut-o pentru intregul grup. Portofoliul nostru de servicii pentru livrare se adapteaza foarte bine nevoilor clientilor din zona de e-commerce din Romania, dar si din alte tari din intreaga lume. Clientilor nostri din zona de comert online le oferim o gama larga de servicii de livrare rapida, cu trei incercari de livrare, si garantia de restituire a taxelor de transport (cand situatia o impune). Si, nu in ultimul rand, oferim clientilor din acest segment cel mai dezvoltat portofoliu de servicii de retur din industrie, care acopera toate cerintele acestora in ceea ce priveste timpul de livrare, modalitatea de aranjare si preluare a returului, ajutand in acest fel pe clientii nostri sa-si transforme procesul de retur intr-o afacere profitabila, eficienta si care sa-i diferentieze de competitori”, a declarat Iulia Gabriela Nartea, Managing Director UPS Romania, Grecia si Slovenia.
In cursul acestui an, comScore a intervievat peste 5.500 de cumparatori online din sase tari europene (Belgia, Franta, Germania, Italia, Olanda si Marea Britanie) despre obiceiurile si experientele lor legate de cumparaturile online, inclusiv factori care i-au determinat sa abandoneze cosurile de cumparaturi si ce anume ii motiveaza sa recomande prietenilor anumiti comercianti.
Potrivit rezultatelor studiului, atunci cand fac cumparaturi online, consumatorii isi doresc:
· varietate
· mai mult control asupra termenului de livrare a produselor
· o procedura convenabila de returnare a produselor.
Ei folosesc retelele sociale pentru a beneficia de cele mai bune oferte si asteapta mai multe optiuni de livrare din partea comerciantilor online:
· 41% dintre consumatorii europeni ar prefera sa cumpere de la un anumit comerciant daca ar avea posibilitatea sa achizitioneze online si sa ridice apoi produsele din magazin
· 52% dintre ei ar dori sa aiba posibilitatea sa cumpere online si sa returneze produsele la magazin
· ½ dintre clientii care utilizeaza un smartphone si aproape 60% dintre cei care utilizeaza o tableta cumpar online
· 44% mentioneaza ca sansele de a compara ofertele magazinelor sunt mult mai mici atunci cand utilizeaza aplicatia pentru telefonul mobil a unui retailer, comparativ cu versiunea pentru mobil a site-ului
· ½ dintre consumatorii europeni urmaresc un brand pe Facebook
· 86% dintre acestia acorda atentie informatiilor noi transmise de comercianti.
Potrivit raportului, serviciile de returnari pot determina cresterea vanzarilor si pot imbunatati nivelul de satisfactie a clientilor:
· ½ dintre cumparatorii online din Europa au declarat ca posibilitatea de a controla mai usor serviciile de returnare / schimbare necesita imbunatatiri
· ⅔ au afirmat ca analizeaza politica de returnare inainte de a face o achizitie
· 61% au declarat ca ar cumpara mai mult de la un retailer, daca acesta ofera o politica de returnare comoda.
Cumparatorii din Europa se asteapta sa cunoasca optiunile de livrare si costurile totale inca de la inceputul procesului de achizitie. Flexibilitatea este, de asemenea, un factor important:
· 55% dintre consumatorii europeni intervievati raspunzand ca isi doresc o mai mare flexibilitate in alegerea unei date de livrare
· 53% doresc optiuni imbunatatite pentru colectarea pachetelor de la o locatie convenabila a comerciantului.
UPS (NYSE:UPS) este lider la nivel global in domeniul logisticii, oferind o gamă largă de soluții, printre care transportul de colete și mărfuri, facilitarea schimburilor comerciale internaționale și folosirea unor tehnologii avansate pentru o gestionare mai eficientă a lumii afacerilor.
Cu sediul central in Atlanta, SUA, UPS deserveste peste 220 de tari si teritorii din intreaga lume. (M.B.)