TABITA TOUR Principiile FAST

Flota, parteneriate strategice, organizare interna si pregatirea angajatilor sunt cele patru directii principale pe care se bazeaza Tabita Tour, o companie in continua expansiune si obiective extrem de ambitioase.

Credem ca in reteta succesului sunt 4 lucruri de urmarit, pe care le-am denumit FAST: F – flota moderna, fara de care nu poti viza excelenta; A – asocieri cu branduri puternice, care pun accent pe calitate; S – sistem care asigura functionalitatea, dar si optimizarea rezultatelor; T – training, pregatirea continua a factorului uman, aspect foarte important, care face diferenta. Trebuie sa ai oameni buni, pregatiti, pentru care depunem un efort consistent. Acesta este si motivul pentru care am initiat, in cadrul companiei, un proiect de dezvoltare personala, in care credem foarte mult”, a aratat Ioan Sighiartau, director general Tabita Tour. Misiunea asumata a companiei este aceea de a oferi un serviciu de transport in care accentul cade pe client, in care intreaga organizatie este orientata spre nevoile pasagerului. „Conceptul pe care l-am introdus este acela de a fi excelenti, incepand de la soferi, de la modul in care acestia abordeaza relatia cu clientul si se ocupa de acesta. In plus, pentru fiecare autovehicul, avem un responsabil de autocar, iar peste 50% din atributiile sale sunt legate de client. Calatoriile sunt lungi, de aceea ne straduim sa le facem cat mai placute”, a explicat Ioan Sighiartau. La acest capitol, un rol important il au si dotarile autocarelor. De exemplu, compania a decis sa achizitioneze autocare cu scaune ce ofera confort sporit. In plus, clientii se bucura de mici atentii la bord: cafea, apa… incluse gratuit in tariful biletului.

Clientul – ambasador al companiei

„Scopul nostru este sa dezvoltam o afacere pe termen lung, care inseamna clienti multumiti, ce se transforma in ambasadori ai nostri, ne recomanda catre alti potentiali calatori si repeta acest act al cumpararii unui bilet. Pentru aceasta, punem accent major pe surprinderea, in mod placut, a clientului. Inclusiv eu am calatorit cu autocarul si am discutat cu pasagerii. Intr-adevar, sunt oameni cu pretentii diferite, dar incercam sa-i multumim pe toti”, a precizat Ioan Sighiartau. Una dintre principalele surse de inspiratie pentru Tabita Tour o reprezinta chiar pasagerii, prin sugestiile pe care acestia le fac.

Reprezentanti ai departamentului de Marketing calatoresc cu autocarele si preiau opiniile calatorilor. „Ne uitam, de asemenea, la firmele consacrate din Europa si incercam sa ne inspiram si de acolo. Lucram cu pasiune, cu determinare si cu sentimentul implinirii in business, pus inaintea partii financiare. In 2002 am inceput sa cumparam autocare si, de atunci, achizitionam cate 2-3 autocare in fiecare an”, a completat directorul general Tabita Tour. Pe viitor, compania a decis implementarea unui concept prin care calatorii pot opta pentru clase diferite de confort. Astfel, primele 10 locuri vor fi diferentiate in autocar si vor avea un confort mai mare pentru o clasa superioara: scaune mai comode, tablete in tetiera scaunului din fata, bauturi racoritoare la bord, prize pentru incarcarea dispozitivelor electronice etc.

Investitii si inovatie

Compania bistriteana impresioneaza puternic prin capacitatea ridicata de a mentine ritmul alert al investitiilor si, totodata, de a implementa inovatii. La acest capitol, amintim realizarea unui service propriu, dupa model german, menit sa acopere nevoile flotei: pe langa flota destinata transportului international – aproximativ 40 de autocare, exista si transport intern – 25 autobuze, la care se adauga microbuzele, plus 40 de camioane, in grup existand si o firma de transport marfa. Mai mult decat atat, in nodurile rutiere, cum ar fi Arad, compania va dezvolta ateliere pentru mici interventii, cum ar fi schimbul de ulei. „Incepem lucrul la un nou terminal la Arad – autogara cu 8 peroane – si tot in aceeasi incinta vom avea si o zona pentru gestionarea marfurilor si interventiile minore in ceea ce priveste autocarul”, a aratat directorul general Tabita Tour. Nici tehnologia IT nu a fost neglijata de companie, care a realizat un soft pentru vanzarea biletelor. „Ne-am dorit o evidenta foarte buna in ceea ce priveste vanzarea biletelor, pe de-o parte, iar pe de alta parte, ne-am dorit o baza de date reala a calatorilor nostri, care apoi sa fie si un mijloc de fidelizare a clientilor prin tehnicile de marketing”, a spus Ioan Sighiartau. Astfel, anul trecut, compania a lansat campania „Autocardul de 10”. Calatorii au primit carduri personalizate, la fiecare bilet achizitionat obtinand un anumit numar de puncte, ce ulterior puteau fi valorificate, prin acordarea unor discounturi la urmatoarele achizitii de bilete sau alte promotii. De asemenea, softul ofera o imagine exacta si in timp real asupra pasagerilor din autocar. La intrarea in autocar, soferul are un cititor cu care scaneaza toate biletele, acesta fiind conectat la serverul companiei. Coletele sunt gestinate in acelasi mod. Sistemul ajuta la efectuarea optima a transferurilor, dar si la control. Echipajele de control pot descarca prin Internet lista pasagerilor, introducand doar numarul autocarului. Astfel, atat pe intern cat si pe international, controlul este sigur si rapid.

Atentie la detalii

Anul acesta, Tabita Tour a demarat, cu ajutorul unei firme de HR, un proiect prin care se tinteste imbunatatirea calitatii comunicarii soferilor cu pasagerii. „Avem situatii in care soferii tin mai mult la masina decat la pasageri. Uneori sunt atat de atenti cu masina, incat daca pasagerul face ceva din neatentie, soferul il mustra. Scopul programului este ca soferul sa inteleaga care este mentalitatea pasagerului, sa il ajutam sa comunice eficient”, a explicat Ioan Sighiartau. Costurile legate de operarea flotei si intretinerea acesteia sunt de asemenea bine monitorizate, compania utilizand un soft dedicat in acest sens. Rezultatele sunt notabile. „Am reusit sa reducem pe flota consumul de carburant cu aproximativ 25%. Sunt multi factori care influenteaza consumul, dar incercam sa-i urmarim pe toti cu atentie”, a aratat directorul general Tabita Tour. Conducerea companiei considera ca afacerile trebuie sa se dezvolte respectand inclusiv principii de etica. Astfel, Tabita Tour s-a implicat in organizarea de evenimente menite sa atraga atentia asupra importantei integritatii in dezvoltarea unei afaceri. „Am urmarit, prin acest lucru, transmiterea unui mesaj: daca vrei sa ai o viata sanatoasa si fericita, trebuie sa fii un om cu valori si principii, pe care sa le poti aplica in toate domeniile vietii tale. Un lider nu rezista daca nu are la baza integritatea, deoarece nu il mai urmeaza nimeni”, a concluzionat directorul general Tabita Tour.

Ioan Sighiartau, director general Tabita Tour:

„Viziunea noastra este de a oferi un altfel de transport, de a deveni prima optiune in domeniul transportului de persoane. Ne dorim ca in urmatorii 10 ani, Tabita Tour sa aiba curse regulate internationale, in principalele capitale europene, la o distanta de maxim 3.000 km fata de Romania.”

„O strangere de mana la finalul calatoriei te poate face sa uiti greutatile calatoriei, iar personalul autocarului iti poate transmite o stare pozitiva.”

„Ne-am obisnuit cu practicile neloiale din piata, iar noi ne vedem de drumul nostru. Ne place sa educam piata, sa ii determinam pe pasageri sa aleaga calitatea, chiar daca biletul costa cu 5 euro mai mult.”

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.