UPDATE! Taxa de tranzit revine în Timişoara. Cât vor plăti transportatorii şi ce rută trebuie aleasă pentru a evita oraşul

De la 1 ianuarie 2014, transportatorii care trec prin Timişoara trebuie să plătească din nou taxă de tranzit, dar de data aceasta nu numai pentru autovehiculele de peste 5 tone, ci şi pentru cele mai mari de 3,5 tone, potrivit HCL nr. 477/24.09.2013, care modifică şi completează HCL 485/2006. Suma percepută diferă în funcţie de tonajul camionului, dar şi de zonele cu restricţii, deoarece unele străzi sunt interzise vehiculelor de peste 3,5 tone şi altele numai vehiculelor de peste 5 tone. Amintim că, din 18 noiembrie, centrul Timişoarei este un vast şantier

UPDATE: Consiliul Local a aprobat Hotărârea nr. 638/16.12.2013 privind procedura de administrare a taxei de tranzit, ce vine în completarea HCL 477 care, la rândul ei, a modificat şi completat vechea HCL 485/2006.

„Începând cu anul 2014, vehiculele sau ansamblul de vehicule de transport marfă cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone care tranzitează Timişoara pe următorul traseu: str. Gheorghe Adam (de la intersecţia cu Calea Dorobanţilor) – str. Avram Imbroane – str. Aristide Demetriade – str. Divizia 9 Cavalerie – str. Amurgului si retur vor plăti o taxă de tranzit în valoare de 200 de lei/tranzitare”, se arată în Art. 1, alin. (1).

“Ruta ocolitoare pe acest tronson este următoarea: Calea Dorobanţilor (de la intersecţia cu str. Gheorghe Adam) – DN 6 km 550+060 – centura de nord – Calea Aradului (până la intersecţia cu str. Amurgului) şi retur”, prevede alineatul (2).

În Art. 2 se stabileşte definiţia tranzitului prin oraş: “Tranzitul reprezintă trecerea vehiculelor care transportă marfa pe teritoriul Timişoarei fără alte staţionări decât cele strict necesare pentru schimbarea direcţiei. Nu sunt în tranzit vehiculele care aduc/preiau marfa în/din Timişoara”.

La Art. 3, alin. (1), se stipulează că „taxa de tranzit se achită online, accesând site-ul www.dfmt.ro (al Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara – n.r.), precum şi la casieria Direcţiei Fiscale” – aceasta din urmă după ce propunerea viceprimarului Dan Diaconu a fost aprobată de consilieri.

“Dovada achitării taxei online se afla la conducătorul auto şi trebuie să conţină obligatoriu următoarele elemente: numărul de înmatriculare al vehiculului sau ansamblului de vehicule şi perioada pentru care a fost achitată”, prevede alin. (2).

Neplata acestei taxe se amendează cu 2.500 lei, iar cei care constată şi aplică amenda sunt poliţiştii rutieri, poliţiştii locali şi personalul Biroului Transport din cadrul Primăriei Timişoara, prevede Art. 4.

Art. 5 stipulează că “Prevederile Hotărârii Consiliului Local nr. 485/2006, modificată şi completată, vor fi respectate întocmai”.

Ruta de tranzit a Timişoarei fără plata vreunei taxe, dinspre Arad spre Şag, Jebel şi Reşiţa, tur – retur, arată astfel: Arad (A1, DN 69, Calea Aradului, Giarmata DJ 691) – Centura Timişoarei – Calea Lugojului – Calea Dorobanţilor – Str. Andrei Şaguna – Str. Baba Dochia – Str. Şt.O. Iosif – Str. Ştefan cel Mare – Calea Stan Vidrighin – B-dul Doctor Iosif Bulbuca – B-dul Liviu Rebreanu – Calea Şagului ieşirea din Timişoara spre Şag, Jebel şi Reşiţa tur- retur, ne scrie un transportator care vrea să-şi ajute colegii de breaslă.

Ce prevede HCL nr. 477

HCL nr. 477/24.09.2013 prevede zone distincte cu restricţii pentru maşinile mai mari de 3,5 tone şi pentru cele de peste 5 tone, precum şi cuantumurile taxei.

Pe scurt, taxa porneşte de la 60 de lei/zi pentru maşinile de peste 3,5 tone şi ajunge la 600 de lei/zi pentru cele de peste 40 de tone, în zonele cu restricţii de peste 3,5 tone.

Iată care sunt acestea, potrivit Anexei 1 a HCL: B-dul Dâmboviţa – B-dul Dr. Iosif Bulbuca – P-ţa General Gheorghe Domăşnean – Calea Stan Vidrighin – Str. Şt. O. Iosif – Str. Baba Dochia – Str. Andrei Şaguna – Calea Dorobanţilor (Calea Lugojului ieşirea din Timişoara spre Lugoj) – Str. Gheorghe Adam – Str. Avram Imbroane – Str. Aristide Demetriade (de la intersecţia cu Str. Ghe. Adam până la intersecţia cu Str. Popa Şapcă) – Str. Divizia 9 Cavalerie – Str. Amurgului – Str. Miresei – B-dul Cetăţii – Calea Bogdăneştilor – Calea Circumvalaţiunii – Bv. Republicii – Str. Gării – Str. G. Pop de Băseşti – Str. I. Preyer – Str. Ion Barac – B-dul Dâmboviţa.

Cuantumul taxelor:

  • 3,5 t (exclusiv): 5 t (inclusiv) – 60 lei/zi
  • 5 t (exclusiv): 7,5 t (inclusiv) – 100 lei/zi
  • 7,5 t (exclusiv): 12,5 t (inclusiv) – 200 lei/zi
  • 12,5 t (exclusiv): 16 t (inclusiv) – 300 lei/zi
  • 16 t (exclusiv): 22 t (inclusiv) – 400 lei/zi
  • 22 t (exclusiv): 40 t (inclusiv) – 500 lei/zi
  • peste 40 t – 600 lei/zi

Tariful perceput pentru obţinerea legitimaţiei este de 600 lei.

Cine se încumetă să treacă prin zonele cu restricţii pentru peste 5 tone va plăti 50 de lei/zi pentru camioanele de peste 5 tone şi 300 de lei/zi pentru cele de peste 40 de tone.

Zona cu restricţii pentru vehiculele mai mari de 5 tone este, potrivit Anexei 1 a HCL: Str. Polonă – Str. Ovidiu Cotrus – Calea Şagului – B-dul Dr. Iosif Bulbuca – B-dul Liviu Rebreanu – P-ţa General Gheorghe Domăşnean – Calea Stan Vidrighin – Str. Şt. O. Iosif – Str. Baba Dochia – Str. Andrei Şaguna – Calea Dorobanţilor – Str. Gheorghe Adam – Str. Avram Imbroane – Str. Aristide Demetriade – Str. Divizia 9 Cavalerie – Str. Amurgului – Str. Miresei – Bv. Cetăţii – Str. Cloşca – Str. Lt. Ovidiu Balea.

Cuantumul taxelor:

  • 5 t (exclusiv) – 7,5 t (inclusiv): 50 lei/zi
  • 7,5 t (exclusiv) – 12,5 t (inclusiv): 100 lei/zi
  • 12,5 t (exclusiv) – 16 t (inclusiv): 150 lei/zi
  • 16 t (exclusiv) – 22 t (inclusiv): 200 lei/zi
  • 22 t (exclusiv) – 40 t (inclusiv): 250 lei/zi
  • Peste 40 t: 300 lei/zi

Abonamente lunare

Pot fi făcute abonamente, în caz că transportatorul ajunge în oraş de mai multe ori într-o lună. Tarifele percepute pentru abonamentele lunare nominale sunt:

  • 3,5 t (exclusiv) – 5 t (inclusiv): 1.200 lei
  • 5 t (exclusiv) – 7,5 t (inclusiv): 2.000 lei
  • 7,5 t (exclusiv) – 12,5 t (inclusiv): 4.000 lei
  • 12,5 t (exclusiv) – 16 t (inclusiv): 6.000 lei
  • 16 t (exclusiv) – 22 t (inclusiv): 8.000 lei
  • 22 t (exclusiv) – 40 t (inclusiv): 10.000 lei
  • Peste 40 t: 12.000 lei

Se pot emite abonamente şi pentru mai multe luni, cu plata tarifului corespunzător pentru fiecare lună, cumulat. Pentru abonamentele emise pentru un an (12 luni), tariful cumulat se reduce cu 25%.

Amenda pentru transportatorii care nu platesc aceste taxe ori depăşesc intervalul orar sau tonajul camionului este de 2.500 de lei.

Unde se plăteşte taxa

Legitimatiile, abonamentele şi autorizaţiile se eliberează de către Primăria Municipiului Timişoara, prin Biroul Transport şi Compartimentul Siguranţa Circulaţiei, din cadrul Serviciul Transport şi Siguranţa Circulatiei, a Direcţiei Tehnice.

Abonamentele şi autorizaţiile sunt sub formă de ecuson din hârtie, se atribuie în baza certificatului de înmatriculare şi se prezintă la control însoţite de certificatul de înmatriculare al autovehiculului.

Abonamentul şi autorizaţia nu sunt transmisibile. Legitimaţiile sunt sub formă de ecuson din hârtie, se atribuie la cerere şi sunt transmisibile.

Rută pentru evitat Timişoara spre Lugoj

Cine n-are treabă în oraş trebuie să îşi calculeze dinainte traseul, ca să evite o cheltuială inutilă. Varianta cea mai sigură este la https://www.rutaregps.ro/, unde transportatorii, bursele de mărfuri şi casele de expediţii pot să îşi calculeze rutele în funcţie de tonajul camionului.

Un cititor fidel ne transmite că o rută sigură ce trebuie luată în calcul (atât acum, cât şi de la 1 ianuarie) conform calculatorului de rute pentru autovehiculele cu greutatea portantă de 11,5 tone/osie este Jebel – Caransebeş, pentru evitarea traversării Timişoarei spre Lugoj. Ruta are 117 km şi trece prin Reşiţa tur-retur.

Astfel, transportatorii care pleacă din  zonele industriale (Şagului, Freidorf) din Timişoara spre Caransebeş – Orşova – Craiova – Bucureşti, Caransebeş – Haţeg şi vin spre Timişoara dinspre Bucureşti – Craiova – Orşova – Caransebeş, Haţeg- Caransebeş pot folosi cu încredere ruta prin Reşita tur-retur.

Daţi click pentru a vizualiza integral HCL nr. 477/24.09.2013, cu anexe cu tot.

Magda SEVERIN

Imagine: Jean-Mihai PÂLŞU

1 COMENTARIU

  1. Transportatorii, bursele de marfuri si casele de expeditii pentru a evita tranzitarea Timisoarei spre Lugoj pentru rutele: Timisoara- Deva, Timisoara- Sebes si retur trebuie sa ia in calcul ruta Jebel- Calan tur-retur la selectarea pentru autovehiculele cu greutatea de 11,5 tone / osie si care masoara 206 km si trece obligatoriu prin Resita tur- retur, iar ruta arata astfel: Timisoara- Sag- Jebel- Voiteg- Bocsa- Resita- Caransebes- Hateg- Calan- Simeria- Deva ( Calan- Orastie- Sebes ).

  2. Revin cu recomandarea pentru transportatori, burse de marfuri si case de expeditii, pentru a selecta aceasta ruta JEBEL – CALAN, prin care se va evita plata taxei de tranzit din Timisoara si pe cea din Caransebes, pentru ruta Timisoara- Deva- Sebes tur- retur, costuri de tranzit deloc de neglijat.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.