Asociatia pentru Drepturile Taximetristilor Independenti din Romania (ADTI) si Asociatia Profesionala a Transportatorilor in Regim de Taxi si Inchiriere (APTTI) ataca Autoritatea Metropolitana de Transport Bucuresti (AMTB), acuzand-o ca incalca acte normative in vigoare referitoare la reglementarea serviciilor de transport public local si ca pune in pericol calitatea transportului si siguranta pasagerilor. Ambele asociatii considera ca AMTB favorizeaza “mafia din taximetrie ce doreste monopolizarea transportului de pasageri in zona metropolitana Bucuresti”. Precizam ca, potrivit legii, AMTB nu are in atributii reglementarea serviciului de taximetrie, ci doar a transportului public de persoane cu microbuze, autobuze, trenuri locale in Bucuresti si Ilfov, insa taximetristii de la APTTI si ADTI sunt nemultumiti ca la sefia Autoritatii a fost adus Valentin Dobre, de la Primaria Capitalei, cu care ei se afla in conflict de mai mult timp.
Astfel, vicepresedintele ADTI, Costel Andreiana, si vicepresedintele APTTI, Cristian Lazarescu, aduc intr-un comunicat remis redactie acuze grave reprezentantilor Confederatiei Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR) – la care este afilitata Camera Taximetristilor din Bucuresti, organizatie care se opune operatorilor privati de taxi din Ilfov sa vina sa lucreze in Capitala.
“Dupa ce si-a spulberat si ultima speranta de a monopoliza activitatea de taxi din Bucuresti si din Ilfov, ca urmare a actiunilor corecte si principiale ale noii majoritati din Parlamentul Romaniei, conducerea organizatiei ce reprezinta exclusiv interesele personale a unor indivizi certati cu legea din (COTAR) si-a instalat marioneta in persoana lui Valentin Dobre la conducerea Autoritatii Metropolitane de transport Bucuresti (AMTB) (numit de ministrul Ovidiu Silaghi, n. red.).
Taximetristii mor de grija confortului pasagerilor din microbuze
“Omul de casa al celor ce fac bisnita cu autorizatii taxi, odata inscaunat la sefia AMTB, a inceput sa modifice proiectul ce vizeaza Normele privind condiţiile de efectuarea a serviciilor de transport public de persoane cu autobuzele în zona metropolitană Bucureşti. Astfel s-a publicat pe site-ul ministerului, actuala forma dictata domnului sef AMTB de catre „baietii destepti” din transportul de pasageri, forma care nu mai corespunde ideii initiale de confort si siguranta a pasagerilor ci doar intereselor celor ce de ani de zile fac legea in transporturi dupa propriile buzunare”, denunta cei doi in comunicat.
“Nu vom scapa de microbuze, minibuze, evaziune fiscala, inghesuiala si mizerie”
“ In concluzie, nu vom scapa de microbuze, minibuze si de evaziune fiscala, de inghesuiala si de mizerie, pentru ca, in acest haos politic, Ministrul Transporturilor nu este interesat de ceea ce se intampla in subordinea lui. De exemplu, in prima forma a proiectului, autobuzele aveau podea joasa (intrand in categoria celor urbane), iar in actuala forma acest lucru a disparut, pentru a face loc tuturor facaturilor si minunilor de autovehicule insailate in Romania”, mai reclama reprezentantii ADTI si APTTI.
“AMTB, un moft politic al PDL”
Reclamantii sustin ca “AMTB a fost inca de la inceput un moft politic al PDL, creat doar pentru a smulge RATB-ul din subordinea Consiliului General al Municipiului Bucuresti (CGMB) si nicidecum un proiect care sa aiba ca referinta centrala pasagerul, calitatea si siguranta unui transport public”.
“Inclusiv din punct de vedere legal, AMTB incalca acte normative in vigoare, ce prevad in mod explicit cine poate reglementa aceste servicii si ce inseamna servicii publice, compensatie”, mai acuza taximetristii, in comunicat.
Ei precizeaza ca AMTB este infiintata in baza legii 92/2007 a serviciilor de transport public local si are la baza definitiile prevazute in OUG nr. 109/2005, iar prevederile acesteia pot fi aplicate numai in ceea ce priveste serviciile de transport public local desfasurate pe raza administrativ teritoriala a unei localitati. (M.S.)
Imagine: Jean-Mihai PALSU