Asociatia Nationala a Transportatorilor si Taximetristilor Independenti (ANTTI) a primit aprobare sa organizeze in 27, 28, 29 si 30 martie, intre orele 10.00-14.00, in fata Primariei Municipiului Bucuresti (pe trotuar), un miting de protest “impotriva Directiei Transporturi din cadrul Municipalitatii”, pe ai carei directori ii vrea demisi. Protestul se va face fara a stanjeni traficul rutier. “Se vor afisa bannere, se vor striga lozinci impotrva Directiei Transporturi, se vor folosi fluiere, goarne, tobe, vuvuzele si alte instrumente de percutie din dotarea taximetristilor independenti”, precizeaza Claudiu Sapunar, presedintele ANTTI.
Protestatarii cer demisia directorului general Ion Dedu si a directorului executiv Madalin Dumitru, de la Directia Transporturi, Drumuri, Sistematizarea Circulatiei din cadrul Primariei Capitalei, pe care ii considera vinovati de tot ce li s-a intamplat lor rau in activitatea pe care o desfasoara ca taximetristi independenti pe teritoriul Bucurestiului.
Iata motivele pentru care membrii ANTTI solicita demiterea directorilor Directiei de Transporturi:
“1. Nerespespectarea, neimplicarea si neaplicarea prevederilor Legii 38/2003 (Legea taximetriei, n. red.), modificata si completata cu 265/2007, 68/2008, 168/2010 privind transportul in regim de taxi:
– inchiderea si desfintarea dispeceratelor care funtioneaza ilegal pe raza Municipiului Bucuresti cu acordul tacit al autoritatilor;
– reglemenrtarea imediata a costului dispecerizarii ce conform legii trebuie sa nu depaseasca zilnic, tariful pe km;
– eradicarea fenomenului dictatorial inregistrat in cadrul unor dispecerate autorizate pe raza Municipiului Bucuresti/penalizari/amenzi/garantii retinute/suspendari ale activitatii pe timp limitat/obligarea transportatorului sa efectueze curse in afara localitatii de autorizare.
2. Neliberarea contractelor de gestiune delegata tuturor transportatorilor autorizati, in conformitate cu dispozitiile legii taximetriei, intrucat s-au eliberat doar o parte ce in prezent nu mai au nici macar valabilitate.
3. Neasigurarea transparentei decizionale, conform legii in baza careia trebuie facute publice atat numarul autorizatiilor de transport si de taxi valabile, a celor retrase, anulate sau neprelungite, cat si identitatea tuturor transportatorilor autorizati sa execute acest serviciu, precum si numarul de autorizatii pe care acestia le detin.
4. Neimplicarea si nepasarea directiilor autoritatilor locale incapabile sa stabileasca un tarif corect, directii ce au cedat santajului sau intereselor de grup, directii ce invocand criza si incalcand legea au avizat ilegal LISTE de TARIFE cu valori mai mici decat cel din anul 2008, valori tarifare ce, conform Ordinul 243/2007 al ANRSC, ar trebui sa se faca tinand cont de urmatoarele prevederi:
Art. 5 – In baza prezentelor norme metodologice, tarifele pentru serviciile publice de transport public local de personae,bunuri sau marfuri in regim de TAXI sunt supuse stabilirii, ajustarii ori modificarii de catre transportatorii autorizati/autoritatile administratiei publice locale.
Art. 12 alin. 1 – Tarifele incasate, respectiv tarifele de distanta, impreuna cu tarifele orare, precum si cu tarifele de stationare trebuie sa acopere sumele investite si cheltuielile curente realizate pentru prestarea serviciului, precum si o cota de profit rezonabila.
Art. 42. – Nivelul tarifului de distanta utilizat de catre un transportator autorizat care efectueaza transport public local de persoane in regim de taxi nu poate fi mai mic decat totalul cheltuielilor realizate in medie in ultimul an de activitate, fundamentate pe baza anexei nr. 1, si o cota de profit rezonabila.
Art. 43 – Orice tarif privind transportul public local de persoane in regim de taxi se poate stabili, ajusta sau modifica de catre autoritatile administratiei publice locale implicate, potrivit prevederilor prezentelor norme metodologice.”
5. Nemotivarea in drept a “pendularii” directiilor abilitate in legatura cu amplasamentele statiilor TAXI (altele decat cele legale) pe raza carora transportatorii autorizati nu au conform legii drepturi egale, respectiv acces liber si nediscrimitatoriu la clientela, astfel cum este prevazut de lege din moment ce “ … orice limitare cantitativa reprezinta o bariera la intrarea pe piata si conduce, pe langa reducerea numarului de furnizori de servicii, la reducerea posibilitatilor consumatorului de a alege (…) fiind totodata redusa in mod considerabil preocuparea operatorilor pentru imbunatatirea serviciului oferit”.
6. Nerespectarea acestor prevederi legale enumerate mai sus conduc catre evaziune fiscala, neplata taxelor si a impozitelor, a asigurarilor sociale si de sanatate precum si la scaderea sigurantei persoanelor transportate si a celorlalti participant la traffic”, reclama taximetristii independenti, in comunicatul remis, vineri, redactiei, din partea ANTTI.
Consiliul Concurentei, DNA si Parchetul General, chemate sa ia atitudine
Totodata, taximetristii independenti cer Consiliului Concurentei, DNA si Parchetului General “sa dea curs tuturor sesizarilor inregistrate si sa ia masurile legale ce se impun impotriva Directiei Transporturi din cadrul PMB, datorita careia o mare parte dintre transportatori sunt in ilegalitate inca din 30.03.2010 (neeliberand nici azi CONTRACTELE de Gestiune Delegata)”.
“Vorbim despre o Directie care isi permite sa nu respecte si sa nu aplice prevederile legii in vigoare, iar prin deciziile si semnaturile puse pe documentele sau hotararile emise ne-au condus spre faliment. Intr-un STAT DE DREPT, cum este Romania, nimeni nu este mai presus de lege si toti trebuie sa raspunda civil, administrativ sau penal conform faptelor sale. Nerespectarea tuturor celor enuntate mai sus si nu numai, reprezinta incalcarea prevederile art. 3 din Legea 7/2004, privind CODUL de conduita profesionala al functionarului public”, conchide Claudiu Sapunar, presedintele ANTTI. (M.S.)