Total Post Services, amendata cu 100.000 de lei si cu activitatea suspendata 3 luni

Total Post Services SRL a fost amendata cu 100.000 de lei pentru furnizarea serviciilor postale avand ca obiect trimiteri de corespondenta in greutate de pana la 50 de grame la un tarif mai mic de 2 lei/trimitere, incalcand astfel dreptul rezervat exclusiv Postei Romane, a anuntat, miercuri, autoritatea de reglementare in comunicatii (ANCOM). Aceasta este cea de-a treia amenda aplicata acestui furnizor pentru incalcarea acelorasi prevederi legale, prima fiind de 10.000 de lei, in octombrie 2011, si a doua, de 50.000 de lei, in luna mai a acestui an.

Daca, dupa suspendarea de 3 luni a dreptului de a furniza toate categoriile de servicii postale pentru care compania Total Post este autorizata, furnizorul nu elimina cauzele care au determinat luarea acestei masuri, ANCOM poate dispune retragerea dreptului de a furniza servicii postale.

“Dat fiind faptul ca, in ultima perioada, am descoperit mai multe cazuri de incalcare a drepturilor rezervate Postei Romane, atragem din nou atentia asupra prevederilor legale: singura companie care poate oferi pe trimitere un pret mai mic de 2 lei in cazul trimiterilor de corespondenta cu greutatea cuprinsa intre 0 si 50 de grame este Posta Romana. Prestarea de servicii postale de catre alti furnizori fara respectarea acestor limite de greutate si de tarif constituie contraventie si va fi sanctionata corespunzator. Nerespectarea prevederilor legale din domeniul serviciilor postale poate atrage suspendarea dreptului de a furniza servicii postale, cum s-a intamplat in acest caz, sau chiar retragerea definitiva a acestui drept”, a declarat Cristin Popa, seful Directiei Executive Monitorizare si Control din cadrul ANCOM.

“Compania Nationala Posta Romana S.A. (CNPR) beneficiaza de drepturi rezervate pentru ca, in calitate de furnizor de serviciu universal, are obligatia de a asigura acoperirea cu servicii postale a intreg teritoriului national, astfel incat fiecare locuitor al tarii sa aiba acces la servicii postale, indiferent de localitatea in care traieste. Astfel, furnizorul de serviciu universal are obligatia de a furniza servicii pe intreg teritoriul Romaniei, la aceleasi tarife, inclusiv in zonele geografice greu accesibile sau cu densitate scazuta a populatiei, acolo unde cantitatea de corespondenta este mica si din acest motiv activitatea nu este profitabila. De asemenea, CNPR are si obligatia de a pune la dispozitia utilizatorilor cel putin o cutie postala si cel putin un punct de contact propriu in fiecare localitate de pe teritoriul Romaniei”, precizeaza ANCOM. (M.S.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.