Companie elvetiana specializata in productia si distributia de furaje, lichide alimentare si hrana pentru bovine, Translait SA, care este prezenta si in Romania, a decis in urma cu doi ani sa treaca la un nou sistem de management al transporturilor, implementand software-ul logistic CarLo, produs de compania germana Soloplan.
Directorul general al Translait, Vincent Stucky, se afla in cautarea unui software usor de implementat, integrabil cu sistemul telematic Fleetboard si cu lansare rapida. Transferul de la vechiul sistem utilizat la unul nou era o necesitate de prima urgenta pentru compania elvetiana. Programul care fusese dezvoltat in urma cu cativa ani special pentru Translait nu a putut tine pasul cu cresterea companiei, multe procese avand o serie de inconveniente si fiind consumatoare de timp, iar interfatarea cu sistemul Fleetboard fiind imposibila.
„Doream o solutie integrata pentru fluxurile de date incepand cu productia, continuand cu operatiunile logistice si incluzand si partea de soferi si contabilitate financiara”, spune Selim Khamsi, responsabil cu IT la Translait. Pentru a atinge acest obiectiv, compania a introdus, in urma cu un an inaintea implementarii noului sistem, software-ul de afaceri Navision, astfel incat CarLo trebuie sa comunice nu numai cu Fleetboard, dar si cu acest sistem ERP.
Prima versiune a CarLo a fost instalata la Translait in octombrie 2010, astfel incat angajatii sa poata primi trainingul necesar si sa se poata obisnui cu sistemul, data lansarii oficiale in utilizare fiind stabilita pentru 1 ianuarie 2011.
Translait a dorit o solutie customizata avand la baza software-ul standard de la Soloplan, cerintele companiei rezultand intr-o schimbare a programului cu aproximativ 20%. Aceste adaptari au fost rezultatul business-plan-ului Translait, companie care nu este numai un expeditor, ci si un producator si comerciant important, in acelasi timp detinator al unei flote de transport de dimensiuni mari. 60 de cisterne realizeaza transport pentru Translait, dar si pentru companii externe.
Castig de o ora pe zi
Transferul comenzilor de la Caro catre cele 60 de cisterne este foarte simplu, acest punct fiind foarte important deoarece 90% dintre vehicule se intorc la sediul central al companiei, in Corminboeuf (Elvetia) o data la 14 zile. Un transfer manual al comenzilor catre cei 70 de soferi care opereaza aceste vehicule ar fi inimaginabil. Datele sunt transferate prin intermediul comunicatiilor GPRS, iar interfata intre CarLo si sistemul telematic joaca un rol decisiv. Desi flota Translait este formata din vehicule Scania, MAN si Mercedes, toate sunt echipate cu sistemul Fleetboard de la Daimler.
Computerele de bord primesc informatiile referitoare la comenzi direct de la CarLo si receptarea acestora este confirmata de catre sofer prin simpla apasare a unui buton. In plus, soferul trebuie sa introduca diverse informatii cum ar fi „Ajuns la fabrica”, „Start descarcare” sau „Terminat incarcare”, precum si cantitatea exacta a lichidelor livrate. Timpul ramas disponibil de condus pe fiecare sofer este calculat automat, fara asistenta soferului. Toate informatiile sunt trimise la sediul central. „Colaborarea” intre CarLo si solutia telematica este foarte de ajutor pentru cei patru dispeceri ai companiei, care distribuie intre 100 si 150 de comenzi – un volum de 1,5-2 milioane litri, prin utilizarea acestui sistem acestia castigand aproximativ o ora pe zi. De asemenea, pot fi preconfigurate cursele, care pot fi create si editate cu usurinta in sistem, iar utilizarea telematicii (alaturi de un bonus pentru soferi) generand si o reducere a consumului de combustibil cu aproximativ 2 l la 100 km.
Astfel, rezumand, in plus fata de reducerea consumului de combustibil, reducerea activitatii dispecerilor si crearea automata a facturilor pentru marfa sunt factori care genereaza o importanta reducere a costurilor, la care se adauga, bineinteles, satisfactia angajatilor.
Raluca MIHAILESCU