În urma protestului organizat ieri de FORT pe Centura Capitalei, la intrarea pe Autostrada București – Pitești, când circa 1.000 de autovehicule de marfă și de pasageri au atras atenția asupra problemei scumpirii RCA, Parlamentul face un pas.
Reprezentanții FORT au fost chemați mâine la ora 12.00 la Senat, pentru discuții, ne-a declarat Augustin Hagiu, președintele de onoare al Federației Operatorilor Români de Transport.
Peste 1.000 de TIR-uri, microbuze și taxiuri au mers în marș lent și au blocat în mai multe rânduri șoseaua de centură la ieșirea spre Autostrada București – Pitești (A1).
“Ne-am săturat să așteptăm și să privim indolența guvernanților și a ASF-ului. Sunt zece luni de discuții sterpe și inutile, care nu au dus decât la un rezultat: tarifele RCA au crescut și mai mult decât în perioada din iarna lui 2015 spre 2016. Și suntem în situația de faliment. Zeci de autocare și microbuze stau pe dreapta pentru că nu ne mai permitem să plătim tariful RCA – care nu că s-a triplat, a ajuns la de 4 ori valoarea din 2015″, a declarat Augustin Hagiu, președinte de onoare al FORT.
El a adăugat că „disperarea este maximă, transportatorii au pus foarte mare presiune pe patronate”. „Le-am dat soluții legislative, s-a intrat în vacanță, noi stăm și suferim și ne uităm că nu mai putem să ne desfășurăm activitatea. Nu există decât o soluție: promovarea actului normativ care să conducă la ceea ce înseamnă reducerea tarifului la nivelul suportabil, la nivelul care a existat în iarna anului 2015. Nu există niciun răspuns clar din partea guvernanților, nici nu sunt în stare să pună informațiile cap la cap. Este clar că sunt nepricepuți. Dar mai este un lucru clar – că vor să ne distrugă și fac un joc murdar pe care ceea ce înseamnă companiile de asigurări capitalizate în afara țării îl practică în România pentru a distruge capitalul autohton din transporturi”, a completat Hagiu.
„Trebuie să vină un răspuns clar, trebuie sa avem un răspuns clar din partea Guvernului, din partea ASF, și vrem ceva semnat, nu doar un răspuns verbal”, a încheiat el.
Ziua Cargo a scris încă de la început, atât pe site, cât și în revistă, despre toate demersurile făcute de asociațiile de transportatori, care se confruntă din anul 2014 cu scumpirea polițelor RCA și cu rezistența înverșunată a ASF față de stoparea fenomenului, care nu are nicio justificare pe piață.
În ciuda avertizărilor sistematice ale patronatelor din transporturi, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) i-a amăgit pe liderii asociațiilor profesionale că va interveni în criza RCA. Toată lumea constată însă că ASF – instituție creată special pentru a supraveghea piața de profil – a favorizat, de fapt, societățile de asigurare în detrimentul celor peste 5,3 milioane de conducători auto din România.
Magda SEVERIN