Transportatorii reiau PROTESTUL suspendat în 22 mai

Luna decembrie debutează cu o surpriză pe care patronatele în transporturi le-o pregătesc guvernanţilor care au crezut că îi pot duce cu vorba. Acum s-a terminat: cărăuşii reiau megaprotestul suspendat în data de 22 mai, în urma Minutei încheiate între reprezentanţii Confederaţiei Naţionale Rutiere (CNR) şi cei ai Ministerului Transporturilor (MT) – care s-au angajat cu termene fixe că vor soluţiona problemele din transporturile rutiere de marfă şi de persoane. “Toate modificările legislative propuse, discutate în CDS şi agreate de CNR şi de celelalte patronate, zac printre nişte sertare prăfuite şi aşteaptă”, reclamă Augustin Hagiu, preşedintele CNR, şi Siegfried Mayer, secretarul general al CNR.

Nu numai că transportatorii nu au nici acum, după aproape 6 luni, rezultatele promise la temele discutate – modificarea HG 69, OG 43 şi OUG 11, plăcuţele rămase obligatorii în continuare contrar Directivei CE 96/53 -, dar Guvernul le-a pregătit o adevărată lovitură de graţie: instituirea de la 1 ianuarie 2014 a accizei de 7 cenţi pe litrul de combustibili, care va duce la o explozie în lanţ a tuturor costurilor.

Între timp, construirea pasajelor de la Arad este oprită iar peste noapte apar taxe de acces pe drumurile judeţene. Alte drumuri sunt îngreunate sau blocate de lucrări anapoda – cum sunt Podul Calafat-Vidin şi Centura Caransebeş -, accizele din carburanţii profesionali nu se pot recupera în parte, iar autorităţile locale impun taxe de intrare pentru încărcare/descărcare în localităţi, contrar uzanţei europene de fluidizare a transportului de marfă.

Patronatele din transporturi mai reclamă şi bazele de date diferite la fiecare autoritate, fără interoperabilitate între ele.

Magda SEVERIN

Iată apelul la mobilizare lansat de CNR pe site-ul propriu www.conr.ro:

“Stimaţi colegi din APTE 2002şsi FORT, uniţi prin CNR!

Tot mai multe voci ne cer o reacţie ca Breaslă, faţă de măsurile de colectare de taxe ale Guvernului şi faţă de faptul că până în prezent, NICIO reglementare nu a văzut lumina zilei ca urmare a minutei semnate de CNR cu MT în data de 22.05.2013! Acest fapt ne arată o lipsă TOTALĂ de respect faţă de noi, cei care plătim toate oalele sparte de un guvern incompetent, care preferă să îngroape o ramură foarte importanta a economiei în loc să îşi îndeplinească promisiunile asumate în luna mai 2013, la presiunea iminenţei unui protest naţional! Observă că aceşti demagogi nu cunosc altă limbă decât cea a protestului naţional, pentru o cauză dreaptă!

Din lipsă acută de bani… şi de idei, “experţii” din Guvern lansează ideea celor 7 cenţi, strâns legaţi cu un alt număr de 7… de acasă! Cei 7 cenţi/litru se vor duce tot acolo unde s-au dus banii CNADNR când s-a asfaltat podul de la Calafat! După cum ştiţi, la numai 4 luni de la inaugurare, trebuie refăcut covorul asfaltic… S-a constatat că asfaltul românesc, în contradictie cu cel bulgăresc, nu rezistă la… traficul greu!!!

Simt ceva similar cu TOATE marile proiecte (vezi autostrăzi, centuri etc.) inaugurate recent! Nu vedem una care să nu fie refăcută, reasfaltată, reumplută cu bani după doar câteva luni de la inaugurare (vezi centura Caransebeş)!!! Aici trebuie să fie asfaltaţi si cei 7 cenţi….

Pentru a vedea nivelul dorinţei de a impune RESPECT din partea Guvernului şi al MT şi pentru a evita situaţia incertă de susţinere din 22.05.2013, CNR va deschide curând o pagină de susţinere a unui protest la nivel naţional pe pagina www.conr.ro, unde toţi cei nemulţumiti vor putea să-şi posteze numele şi datele de contact, semnalând dorinţa de sprijin a unui protest în decembrie 2013, dacă legislaţia nu se va normaliza conform minutei din 22.05.2013!

Iată minuta:

https://www.conr.ro/info.php?page=2&id=130

https://www.conr.ro/docs/130_Minuta%20incheiata%20de%20CNR%20si%20UNTRR%20la%20MTI%20-%2022.05.2013.pdf

….. la care nici acum nu avem rezultatele discutate!

În textul minutei se regăsesc aceleasi probleme nerezolvate care ne macină şi acum:

– modificarea HG 69,

– modificarea OG 43,

– modificarea OUG 11,

– plăcuţele sunt în continuare obligatorii, contrar Directivei CE 96/53 !

– construirea pasajelor de la Arad este oprită,

– accizele din carburanţii profesionali nu se pot recupera în parte; mai mult decât atât, mai vor sa introducă accize de 7 cenţi…

– avem taxe pe drumurile judeţene şi altele apar peste noapte (vezi HCJ HD 121/2013 – 1.000 lei/zi!!!)

– avem taxe de intrare pentru încărcare/descărcare în localităţi, contrar uzanţei europene de fluidizare a transportului de marfă !

– avem baze de date diferite la fiecare autoritate, fără interoperabilitate între ele

– etc.

Toate modificările legislative propuse, discutate în CDS şi agreate de CNR şi de celelalte patronate zac printre nişte sertare prăfuite şi aşteaptă … şi aşteaptă… şi aşteaptă… să vină primăvara!

Cu stima / Best regards / Mfg. / Üdvözlettel,

Augustin Hagiu, Preşedinte  CNR

Siegfried Mayer, Secretar General”.

1 COMENTARIU

  1. Parerea mea este ca un protest al transportatorilor fara incetarea totala si definitiva a tuturor activitatilor legate de ceea ce se numeste transport-fie ca este de calatori ,fie ca este de marfa-este sortit esecului daca toti cei ce traiesc din invirtirea rotii nu se solidarizeaza si nu opresc jucaria. Fie ca este vorba de patron ,fie ca este vorba de sofer efectul pe termen lung al mirlaniilor guvernamentale din ultimii 2 de ani va fi acelasi: trimiterea la groapa a transportului romanesc!Cred ca nici nu este necesar sa se blocheze strazi ,drumuri nationale sau autostrazi-care nu exista in Roamnia!-ci numai sa nu se mai miste nimic din ceea ce inseamna autovehicul dincolo de poarta autobazei. N-are nici un sens sa se consume inutil combustibil pentru a manifesta pe strazi in momentul in care Guvernul nostru actual, ca si celellate anterioare sufera de o singura boala si anume durutul in cur(scuzati expresia!) fata de tot ceea ce inseamna producator de bunuri si servicii! Daca nu va este clar ca actualul guvern mizeaza pe ciomagari(Politie, Jandarmerie, servicii speciale ,SRI,etc) in dauna sanatatii a culturii ,invatamintului si bineinteles a transporturilor inseamna ca ne batem gura de pomana. Parerea mea este ca este necesara o solidaritate completa intre patronate si soferi cu refuzul de a mai iesi pe portile autobazelor. Ramine in sarcina domnului basketbalist Ponta sa conduca el toate autocamioanele ,autobasculantele ,autospecialele ,autobuzele si autoutilitarele romanesti . Poate ca domnul acesta are darul ubicuitatii si va reusi acest lucru! Poate ca el este Dumnezeu pe pamint si noi inca n-am aflat! Domnul Ponta este si parlamentar. Poate il vor ajuta colegii sai. Desi ma indoiesc ,pentru ca dupa cum spunea colegul domniei sale ,domnul Madalin Voicu, majoritatea parlamentarilor romani sint niste ghertzoi!

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.