UNTRR cere urgentarea lucrărilor și redeschiderea traficului pentru camioane pe DN7 Pitești – Râmnicu Vâlcea

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR solicită urgentarea lucrărilor și deschiderea traficului pentru vehiculele comerciale pe DN7 între localitățile Pitești – Râmnicu Vâlcea, sector de drum deosebit de important pentru economia naţională şi care este parte a Coridorului de Transport  Pan – European nr. IV.

Redăm integral comunicatul remis redacţiei de UNTRR:

„Asociaţia noastră atenţionează asupra faptului că restricţia de circulaţie pentru acest sector de drum naţional şi european, comunicată de CNADNR pe 31.07.2014 şi menţinută prin comunicatul din 02.08.2014 pentru vehiculele comerciale de marfă peste 7,5 tone, aduce grave prejudicii atât transportatorilor rutieri de marfă, cât şi economiei naţionale, având în vedere faptul că oraşul Pitești este un centru economic important pentru Romania, o adevărată capitală a exportului românesc şi a industriei auto. Cumulat, primele 10 firme din Argeș (dintre care 7 companii din industria auto) au avut o cifră de afaceri de aproximativ 24,3 miliarde de lei, contribuind cu aproape 4% la Produsul Intern Brut al României în anul 2013.

Prin introducerea acestei restricţii transportatorii rutieri care activează în această zonă sunt direct afectaţi, pentru că nu se admite nici accesul camioanelor către propriile puncte de lucru ale firmelor din Judeţul Argeş (situate în zona restricționată).

Diferenţa foarte mare, de peste 100 km între ruta uzuală şi varianta ocolitoare indicată de CNADNR pentru vehiculele comerciale de peste 7,5 tone pe sensul Piteşti-Rm. Vâlcea, respectiv Pitesti – DN 65 – Slatina – Ganeasa – intersecție DN 64 – Dragasani – Ramnicu Valcea, conduce la o majorare semnificativă a costurilor directe ale firmelor de transport rutier cu motorina  (35 litri suplimentar minim) şi cu uzura vehiculelor, ca şi la o creştere cu până la 2 ore a timpului de deplasare între cele 2 localităţi, în condiţiile în care durata de condus zilnică a unui şofer profesionist în UE nu depăşeşte 9 ore.

De asemenea, lipsa spaţiilor de parcare pentru efectuarea pauzei obligatorii de 45  min. de către şoferii profesionişti poate conduce la amenzi usturătoare pentru depăşirea perioadei maxime de conducere neîntreruptă, de până la 8000 RON, pentru firmele de transport nevoite să urmeze această rută ocolitoare.

În faţa acestei situaţii, nici alte variante ocolitoare cum ar fi cea prin Curtea de Argeş (DN7C-DN73C) nu sunt posibile pentru vehiculele comerciale de peste 7,5 tone – deşi această variantă are doar 10 km în plus faţă de drumul uzual, în urma consultării site-ului cnadnr.ro rezultă că şi pe segmentul DN 73C  (Burlusi – Blidari) circulația se desfăşoară restricţionat pentru autovehiculele cu MTMA > 7.5 tone.

Deşi portanţa acestui drum este mai mică, solicităm accelerarea lucrărilor de remediere şi permiterea accesului autovehiculelor comerciale cu MTMA > 7.5 tone pe această variantă ocolitoare, aşa cum s-a întâmplat şi în alte situaţii, având în vedere forţa majoră datorată inundaţiilor.

Pitesti-RmValcea cu varianta prin Slatina si varianta prin Curtea de Arges

Având în vedere impactul negativ pe care numeroasele restricţii de circulaţie actuale îl au asupra activităţii firmelor de transport româneşti, competitivităţii zonei Argeş şi întregii economii naţionale, UNTRR solicită Ministerului Transporturilor şi tuturor autorităţilor naţionale relevante, ca şi Prefectului Judeţului Argeş alocarea resurselor necesare pentru deschiderea de urgenţă a acestui drum pentru autovehiculele comerciale.

Subliniem faptul că autovehiculelor comerciale din Pitești trebuie să li se permită accesul imediat la propriile puncte de lucru, situate în zona restricţionată.

Pitesti-RmValcea cu varianta prin Slatina pt site

Detalii, pe www.untrr.ro.

Despre U.N.T.R.R

U.N.T.R.R este o organizație profesională și patronală, neguvernamentală care apară și promovează interesele transportatorilor rutieri. U.N.T.R.R  își asumă misiunea de a fi principalul reprezentant al transportatorilor din România și principalul partener de dialog social la nivel de ramura transporturi rutiere.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.