UNTRR “protestează faţă de lipsa de dialog şi receptivitate a Ministerului Transporturilor faţă de problemele transportatorilor români, reflectată în practici legislative cu impact negativ asupra mediului de afaceri” şi susţine protestul transportatorilor rutieri din data de 23 mai 2013 – “o acţiune perfect justificată de suma problemelor de natură legislativă şi instituţională actuale care afectează grav competitivitatea sectorului de transport rutier din România”, se arată într-un comunicat remis redacţiei şi pe care îl publicăm integral:
“Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR este o asociaţie profesională şi patronală, reprezentând de peste 20 de ani sectorul de transport rutier din România în dialogul cu instituţiile naţionale şi europene relevante.
În tot acest timp, asociaţia noastră a intervenit activ la Ministerul Transporturilor, pentru a semnala problemele reale ale industriei transporturilor rutiere din România pe plan intern dar şi în contextul elaborării unor noi acte normative la nivel European cu impact major în domeniu, urmărind în permanenţă ca acestea să promoveze reguli corecte şi soluţii reale pentru mediul de afaceri.
La începutul acestui an, UNTRR a semnalat actualei conduceri a Ministerului Transporturilor problemele principale care au fost identificate de asociaţia noastră în legislaţia românească din domeniul transporturilor rutiere şi posibilele rezolvări ale acestora, problemele practice care necesită intervenţia Ministerului Transporturilor, precum şi elementele pentru rezolvarea cărora este necesar sprijinul Ministerului.
Toate problemele semnalate Ministrului Transporturilor au fost ignorate cu desăvârşire, rămânând fără nici un răspuns din partea Ministerului, până la această dată.
Recent, UNTRR a atenţionat Ministerul Transporturilor că, prin actualele practici legislative „mioritice”, precum cerinţa abuzivă de echipare cu plăcuţe cu dimensiunile şi masele maxime autorizate ale vehiculului, se creează distorsiuni grave pe piaţa naţională de transport rutier, prin care transportatorii români sunt, din nou, discriminaţi acasă.
Considerând că această problemă poate fi soluţionată printr-un dialog real între Ministerul Transporturilor şi UNTRR – ca reprezentant al transportatorilor rutieri -, asociaţia noastră a realizat toate demersurile necesare pentru a explica autorităţilor române impactul negativ al noilor prevederi legislative, ca şi faptul că această practică abuzivă contravine reglementărilor europene în vigoare, intervenind atât la Ministrul Transporturilor, cât şi la Secretarii de Stat ai Ministerului Transporturilor şi la conducerea Registrului Auto Român.
Constatăm cu regret lipsa de dialog cu Ministerul Transporturilor, actualul ministru fiind cel care nu a avut nici un dialog cu societatea civila si nici secretarii de stat. Această situaţie reflectă lipsa de interes faţă de problemele operatorilor de transport rutier, fiind în profund dezacord cu orice abordare politică, unică în ultimii 10 ani, şi cu atât mai mult în dezacord cu doctrina liberala în privința mediului de afaceri !
Având în vedere lipsa de dialog şi receptivitate a Ministerului Transporturilor faţă de problemele transportatorilor români, reflectată în practici legislative cu impact negativ asupra mediului de afaceri, UNTRR susţine protestul transportatorilor rutieri din data de 23 mai 2013, o acţiune perfect justificată de suma problemelor de natură legislativă şi instituţională actuale care afectează grav competitivitatea sectorului de transport rutier din România”.
UNTRR anexează comunicatului:
- Intervenția UNTRR nr. 46/09.01.2013, adresata ministrului Relu Fenechiu, privind principalele probleme din legislația româneasca în domeniul transporturilor rutiere
- Lista revendicărilor ad-hoc, din 20.05.2013.