Vânzările Dacia sunt mai mari cu 16,5% (circa 211.400 unităţi) în primul semestru faţă de perioada similară a anului trecut, având evoluţii pozitive în toate regiunile. Succesul se datorează modelului Duster, dinamicii mai bune a variantelor Lodgy şi Dokker, dar şi noilor Logan şi Sandero, a anunţat Renault. Marca Dacia a reprezentat în primele 6 luni 16,2% din vânzările Renault, urcând la 200.100 unităţi, în timp ce livrările de vehicule comerciale uşoare au avansat cu 21%, la 11.300 modele, potrivit unui comunicat publicat de grupul francez.
Vânzările noii variante a Sandero au crecut pe toate pieţele, printre care Belgia (99%), Spania (61%), Turcia (35%), Franţa (32%) şi Italia (32%).
Totodată, modelul Duster a înregistrat la nivelul grupului, fiind comercializat sub mărcile Renault şi Dacia, vânzări de 188.868 unităţi, în urcare cu 50%, cu un succes semnificativ în India, unde Renault a devenit cea mai mare marcă europeană.
Vânzările grupului Renault la nivel global au scăzut în perioada analizată cu 1,9%, la 1,302 milioane autovehicule. Pe segmentul autoturismelor, grupul a înregistrat vânzări de circa 1,14 milioane unităţi, în stagnare faţă de prima jumătate a anului trecut. În trimestrul al doilea, grupul a consemnat o creştere cu 0,7% a vânzărilor la nivel global, precizează Renault.
Scăderea din primul semestru a fost cauzată în principal de situaţia dificilă din Europa, unde piaţa auto este în declin putenic, iar vânzările au ajuns aproape de minimul ultimilor 20 de ani.
Astfel, vânzările Renault pe plan internaţional au crescut cu 4,3%, la un nivel record, faţă de o scădere de 7,3% înregistrată în Europa, se mai arată în comunicat.
Pentru piaţa românească, grupul francez precizează într-o prezentare că a înregistrat o scădere de 19%.
Aproximativ jumătate dintre autovehiculele comercializate de grup în prima jumătate a anului au mers către pieţe din afara Europei, iar cota de piaţă a Renault la nivel global a fost de 3,2%, în coborâre cu 0,1%.
Rusia a devenit cea de-a doua mare piaţă de desfacere a Renault după Franţa, depăşind Brazilia. Totodată, marca Renault a urcat pe locul al doilea pe piaţa rusă.
Renault mai notează că marca Dacia a înregistrat în Europa o cotă de piaţă de 2%, cumulat pe autoturisme şi vehicule comerciale uşoare, în urcare cu 0,4 puncte procentuale faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, cea mai puternică creştere în rândul mărcilor prezente pe continent în prima jumătate a anului. Creşterea se datorează în principal condiţiilor economice dificile de pe continent, care fac mai atractive maşinile low-cost.
Grupul francez a înrăutăţit estimarea privind creşterea pieţei auto mondiale în acest an de la 3% la 2%, din cauza încetinirii dinamici unor pieţe emergente şi situaţiei dificile din Europa. Astfel, Renault anticipează că piaţa auto europeană se va contracta în acest an cu 5%, iar piaţa franceză cu 8%. Anterior, compania estima scăderea vânzărilor de autovehicule din Franţa cu 5%. (M.S.)