UPS, lider la nivel global in domeniul logistici, a anuntat venituri totale in crestere cu 1,2% pentru trimestrul doi, de la 13,35 miliarde dolari in T2 2012, la 13,51 miliarde dolari in T2 2013. Aceasta crestere a fost sustinuta de majorarea cu 5% a volumului zilnic de colete pe segmentul pietei externe si cu 1,9% pe segmentul coletelor de pe piata interna a SUA. Castigurile per actiune diluata au fost de 1,13 dolari, in usoara scadere comparativ cu perioada similara a anului trecut.
UPS se asteapta ca in anul 2013 valoarea castigurilor per actiune diluata sa se situeze in intervalul 4,65-4,85 dolari, comparativ cu 4,53 dolari in anul anterior. Compania anticipeaza o crestere a castigului per actiune (EPS) de 4-13%, pentru a doua jumatate a anului.
Volumul zilnic international de colete a crescut cu 5%, iar veniturile au urcat cu 1,6%, la 3,06 miliarde dolari. Expedierile zilnice de export au inregistrat un avans de 5%, destinatiile din Europa si Asia fiind cele mai frecvente. Volumul coletelor livrate in afara SUA a avansat cu 5,1%, in termeni anuali.
Clientii continua sa aleaga servicii economice de curierat, ceea ce a dus la o scadere cu 3,4% a veniturilor per colet provenite din export. Nivelul redus al suprataxarii combustibililor si diversitatea clientilor au pus, de asemenea, presiune pe randamente.
Profitul operational a fost de 451 milioane dolari. Desi marja operationala a scazut cu 40 de puncte de baza, la 14,7%, a ramas cea mai buna la nivel de industrie. Fluctuatiile valutare si ale pretului combustibililor, in termeni anuali, precum si preferinta clientilor pentru produse non-premium au pus presiune asupra marjei operationale.
„Rezultatele inregistrate de UPS in al doilea trimestru s-au situat sub asteptari, ca urmare a performantei dezamagitoare pe segmentul de expediere marfuri si a unei usoare scaderi inregistrate pe segmentul coletelor de pe piata internationala. Pentru prima jumatate a anului, desi asteptarile privind economia globala s-au redus, UPS estimeaza o crestere a castigurilor ajustate per actiune diluata de 4-13% fata de aceeasi perioada a anului trecut,” a declarat Kurt Kuehn, CFO UPS.
Lider la nivel global in domeniul logisticii, UPS ofera o gama larga de solutii, printre care transportul de colete si marfuri, inclusiv servicii inovatoare de livrare pntru piata de consum la nivel global; facilitarea schimburilor comerciale internationale si folosirea unor tehnologii avansate pentru o gestionare mai eficienta a lumii afacerilor. Cu sediul central in Atlanta, SUA, UPS deserveste peste 220 de tari si teritorii din intreaga lume. UPS a intrat pe piata din Romania in 1990 prin intermediul contractorului de servicii autorizat Romtrans, iar din 2000 prin intermediul Trans Courier Service, o companie a Romtrans achizitionata de UPS in anul 2008. (M.B.)