Volvo FH şi Koenigsegg One:1 Duelul campionilor

Un Volvo FH de 8 tone împotriva uneia dintre cele mai rapide maşini sport din lume, un Koenigsegg One:1. Acesta este scenariul noului film Volvo, denumit „Volvo Trucks vs. Koenigsegg“. Obiectivul este supunerea noii cutii de viteze I-Shift Dual Clutch, bazată pe o tehnică utilizată la maşinile sport, la testul extrem.

Noua cutie unică de viteze I-Shift Dual Clutch produsă de Volvo Trucks este testată în noul film „Volvo Trucks vs. Koenigsegg“. În clipul video, autocamionul Volvo FH concurează împotriva unui Koenigsegg One:1 de 1.360 CP şi cu un raport putere/greutate de 1 la 1, fapt care îl transformă în prima „megamaşină“ din lume. Pentru a egaliza şansele, autocamionul Volvo FH parcurge o tură de circuit, în timp ce Koenigsegg parcurge două. Obiectivul cursei este de a supune cutia de viteze I-Shift Dual Clutch produsă de Volvo la testul extrem. „I-Shift Dual Clutch este o cutie automatizată cu dublu ambreiaj, unică pe piaţa vehiculelor de mare tonaj. Cu toate acestea, o tehnologie similară există deja la maşinile sport. Aşadar, aceasta a fost provocarea perfectă“, a declarat Jeff Bird, director de teste pentru presă în cadrul Volvo Trucks.

Dinamică excelentă

Similarităţile dintre autocamionul Volvo FH cu I-Shift Dual Clutch şi maşina sport includ şi dinamica foarte bună, asigurată de schimbarea insesizabilă a vitezelor. Demonstraţia are loc pe circuitul de curse Knutstorp din sudul Suediei, cunoscut pentru terenul său deluros şi curbele dificile. „Poate părea un mediu neobişnuit pentru un autocamion de tonaj mare, dar adevărul este că, datorită ambreiajului său dublu, I-Shift Dual Clutch este deosebit de utilă în condiţii care necesită schimbarea frecventă a vitezelor. Schimbările line ale cutiei de viteze îi îmbunătăţesc semnificativ dinamica“, afirmă Jeff Bird. La volanul autocamionului Volvo FH se află experimentatul Tiff Needell, un pilot cunoscut de curse de automobile. Fără a dezvălui rezultatele, Tiff – care nu a participat niciodată la concursuri cu un autocamion – admite că a fost impresionat de performanţele acestuia. „I-Shift Dual Clutch este absolut incredibilă. Iar aceasta se vede mai ales în rampe – autocamionul nu ezită, schimbarea de viteze fiind insesizabilă. Când frânezi, schimbă către treptele inferioare foarte lin şi confortabil. Autocamionul are, cu siguranţă, inima unei maşini sport“, afirmă Tiff Needell.

I-Shift Dual Clutch

Cutia de viteze I-Shift Dual Clutch poate fi descrisă, în linii mari, ca un ansamblu a două cutii de viteze conectate în paralel. În timp ce treapta uneia dintre cutiile de viteze este activă, următoarea treaptă este deja selectată în cealaltă cutie de viteze. Când se schimbă treptele, numai unul dintre ambreiaje trebuie eliberat, simultan cu activarea celuilalt ambreiaj. Astfel, puterea nu este întreruptă de schimbarea vitezelor. I-Shift Dual Clutch se bazează pe transmisia I-Shift. În ciuda numeroaselor componente noi, noua cutie de viteze este cu doar 12 cm mai lungă decât o unitate I-Shift obişnuită. I-Shift Dual Clutch schimbă vitezele când este necesar, fără nicio întrerupere. Când se conduce în condiţii în care este optim să se sară câteva trepte de viteză, transmisia se comportă exact ca o unitate I-Shift obişnuită. Poate realiza schimbarea fără întreruperi pentru orice treaptă de viteză, cu excepţia schimbării intervalelor de viteze, care se efectuează la trecerea din viteza a 6-a în viteza a 7-a. I-Shift Dual Clutch este disponibilă pe noul Volvo FH ca o completare a cutiilor de viteze I-Shift şi manuale. Noua cutie de viteze cu dublu ambreiaj produsă de Volvo Trucks a fost lansată în Europa în luna iunie a acestui an şi este disponibilă pe toate pieţele în care se comercializează autocamionul Volvo FH cu motoare EURO 6 D13 de 460, 500 şi 540 CP.

Camionul Volvo FH participant la cursă

Autocamionul, condus fără semiremorcă, cântăreşte 8 tone, dezvoltă o putere maximă de 540 CP şi este prevăzut cu o cutie de viteze I-Shift Dual Clutch. Înainte de cursă, limitatorul de viteze a fost decuplat, ceea ce a permis autocamionului să atingă viteza de aproximativ 130 km/h pe pistă.

Tiff Needell

Tiff Needell este prezentatorul emisiunii britanice „Fifth Gear“. Acesta a avut o carieră lungă în calitate de şofer de curse şi a condus aproape toate tipurile de autovehicule, în aproape toate tipurile de concursuri – totul de la Formula Unu până la cursa Le Mans de 24 de ore.

Koenigsegg One:1

Koenigsegg One:1 este prima „megamaşină“ produsă în serie şi, totodată, primul autoturism din lume cu 1 CP per kilogram. Acesta este echivalentul a 1.360 CP la 1.360 kg, o combinaţie pe care nu a mai atins-o niciun producător de maşini sport. Motorul dezvoltă un cuplu de peste 1.000 Nm între 3.000 – 7.500 rpm, maşina putând ajunge de la 0 – 400 km/h în mai puţin de 20 de secunde.

Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.