CNADNR a primit 10 oferte, din partea unor companii şi consorţii din România şi străinătate, pentru construirea a 25,6 km din Autostrada Timişoara-Lugoj, precum și 13 oferte pentru 33,2 km din Autostrada Transilvania. Pentru ambele licitaţii proiectele au fost deschise marţi. Ministerul Transporturilor anunţase, vineri, că oficialii Comisiei Europene au aprobat finanţarea nerambursabilă din fonduri europene pentru realizărea Autostrăzii Timişoara – Lugoj şi a variantei de ocolire a oraşului Timişoara la standard de autostradă, proiect cu o valoare totală de 248,1 milioane euro. Tronsonul din Autostrada Transilvania a fost scos la licitaţie în ianuarie, cu o valoare estimată cuprinsă între 316,7 – 348,3 milioane lei, fără TVA.
Astfel, pentru proiectarea şi execuţia lotului 2 al Autostrăzii Timişoara – Lugoj au transmis oferte următoarele firme și consorții:
- FCC Construccion
- Copisa Constructora Pirenaica
- asocierea Selina SRL – Doprastav as – Sodi Construcţii SRL
- asocierea Tirrena Scavi – Societa Italiana per Condotte d’Acqua
- asocierea Max Boegl Romania – Max Bogl Bau GmbH & Co. Kg – Astaldi – Tancrad SRL
- asocierea Impresa Pizzarotti & C – Pizzarotti SA – Shapir Structures 1991
- asocierea Teloxim Con SRL – Comsa – Aldesa Construcciones – Vamibero Holding – Arcadis Eurometudes
- asocierea Strabag SRL – Straco Grup SRL
- asocierea Constructora San Jose – Sevicon Obras e Infraestructuras SL
- asocierea Spedition UMB – Tehnostrade.
Din valoarea totală eligibilă a cererii de finanţare, de 248,1 mil. euro, cofinanţarea de la Uniunea Europeană prin contribuţia nerambursabilă din Fondul de Coeziune este de 210,9 mil. euro, iar 37,2 mil. euro vor fi asiguraţi din bugetul de stat.
Autostrada va avea două benzi pe sens, între Timişoara şi Lugoj, în lungime de 25,6 km, iar varianta de ocolire a Timişoarei, la standard de autostradă, va avea 9,5 km.
Vor fi realizate 13 poduri, 19 pasaje, două noduri rutiere şi trei zone de parcare şi servicii.
Pentru proiectarea şi construirea Autostrăzii Transilvania, sector 3A, Cluj Vest (Gilău) – Mihăieşti, km 0+000 – km 25+500, tronsonul 3A1, km 0+000 – km 8+700, s-au arătat interesate următoarele companii și asocieri:
- Consorzio Stabile Alveare
- Tirrena Scavi
- Collini Lavori
- FCC Construccion
- Asocierea Selina SRL – Doprastav as – Sodi Constructii SRL
- asocierea OHL ZS – Tel Drum
- asocierea Pa&Co International – Hochtief Solution
- asocierea Lena Engenharia e Construcoes – Apolodor Grup Construct – Via Design SRL – Arcadis Eurometudes
- asocierea Copisa Constructora Pirenaica – Consinit SRL – Eurocerad International SRL
- asocierea Azvi – Delta ACM 93
- asocierea Porr Bau GmbH – Hidroconstrucţia – Studio Corona SRL
- asocierea Spedition UMB – Tehnostrade
- Strabag SRL – Straco Grup SRL – Consitrans SRL – Drum Proiect SRL.
Pentru acest proiect, scos la licitaţie în ianuarie, cu o valoare estimată cuprinsă între 316,7 milioane lei şi 348,3 milioane lei, fără TVA, ofertele ar fi trebuit deschise în martie, iar termenul pentru finalizarea contractului, finanţat de la bugetul de stat, a fost stabilit la 6 ani de la data atribuirii.
Amintim că, din Autostrada Transilvania (Braşov-Borş, 415 km), compania americană Bechtel a finalizat numai 52 de km, în 2009 și 2010, deși contractul a fost încheiat în 2003, fără licitație.
Anul trecut, ministrul de atunci al Transporturilor, Anca Boagiu, a renegociat contractul, iar Bechtel a rămas să mai finalizeze doar 2 tronsoane deja începute, de 118 km, restul de 6 fiind scoase la licitație, urmând a primi finanțare europeană.
Magda SEVERIN