La un an şi două luni de la rezilierea contractului cu Alpine Bau – intrată în insolvenţă dar care apucase să construiască 85% din Lotul 2 al Autostrăzii Nădlac – Arad -, CNADNR a semnat, astăzi, cu Asocierea Astaldi SpA – Max Boegl România SRL, contractul pentru finalizarea lucrărilor, care vor costa 89.348.287,63 lei, fără TVA, adică 110,7 milioane de lei cu TVA, respectiv 25,1 milioane de euro.
CNADNR precizează că lucrările se vor realiza pe întreaga lungime de 16,664 km a acestul lot de autostradă.
Contractul a fost atribuit în urma unei licitații deschise şi prevede „Proiectare și Execuție Autostrada Nădlac – Arad și Drum de legătură, Lotul 2, km 22+218 – km 38+882” pentru remedierea lucrărilor existente și finalizarea lucrărilor rămase de executat, inclusiv conexiunea cu Lotul 1 al Autostrăzii Nădlac – Arad și Varianta de Ocolire a municipiului Arad.
Finanțarea este asigurată din Fonduri Europene (Fonduri de Coeziune 85%) și fonduri de la Bugetul de Stat (15%).
Construirea lotului 2 al autostrăzii ce va reprezenta intrarea din Europa în România, prin vestul ţării, a costat, iniţial, 124,45 milioane euro, iar lucrările au fost atribuite firmei austriece Alpine Bau.
La ambele tronsoane, şantierul a pornit în octombrie 2011, termenul de execuţie fiind de 1 an şi jumătate.
Autostrada Nădlac-Arad va avea în total 39 km. Primul lot, de 22,2 km, a fost adjudecat de asocierea româno-portugheză Romstrade – Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane euro. Lucrările au fost abandonate în toamna lui 2012 de Romstrade după numai 10% din lucrări.
Relicitat, lotul 1 a fost atribuit în 19 decembrie 2013, prin licitaţie, asocierii italo-germane Astaldi-Max Boegl. Lotul fusese asfaltat în întregime de noul constructor, la începutul lui august a.c., ceea ce înseamnă că peste 50% din lucrări sunt realizate. Urma turnarea stratului de uzură până la sfârşitul lunii august, apoi să fie începută, până la sfârşitul anului, construirea pasajelor şi podeţelor.
Magda SEVERIN