UPDATE! ACCIDENT MUNTENEGRU: ISCTR a amendat dublu firma Gregory Tour: şoferul autocarului nu avea nici contract de muncă, nici aviz psihologic. Patronul neagă tot

Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR) a descoperit, în urma controlului efectuat la firma „Gregory Tour”, cea care a asigurat transportul turiştilor accidentaţi în Muntenegru, că şoferul autocarului – George Ciobanu, care a decedat – nu avea nici contract de muncă, nici avizele medical şi psihologic. Anunţul a fost făcut vineri, de Cătălin Adrian Kritikos, inspector la ISCTR, care a precizat că verificările pe care le-a făcut la transportator – chiar a doua zi după accident – au scos la iveală mai multe nereguli, motiv pentru care l-a amendat pe patronul „Gregory Tour”, Ştefan Grigore, cu dublul amenzii maxime. Despre datele din tahograf, el susţine însă că nu pot fi relevante 100%.

UPDATE: Contactat de Mediafax în urma declaraţiilor făcute de Cătălin Kritikos, Ştefan Grigore a spus că reprezentanţii ISCTR au fost în control la firma sa luni, când toţi cei de-acolo erau bulversaţi şi nu au găsit, în acel moment, documentele solicitate, asigurând inspectorii că le vor prezenta de îndată ce le vor găsi.

“George Ciobanu avea toate actele necesare, inclusiv avizul medical. (…) Ulterior le-am găsit şi sunt valabile. Dosarul lui (Geroge Ciobanu n.r.) era complet la plecare”, a spus Ştefan Grigore, precizând că, la controalele ulterioare, ale Poliţiei Economice, Poliţiei Rutiere, Inspecţiei Muncii şi Parchetului General, firma sa a pus la dispoziţia anchetatorilor toate documentele solicitate.

Cât priveşte contractul de muncă, Grigore a explicat că şoferul poliţist era angajatul unei alte firme, Aly Euroline, din Ilfov, patronată de fiul său (al lui Ciobanu). Gregory Tour a solicitat detaşarea acestuia pentru circuitul în Muntenegru, iar Aly Euroline a acceptat detaşarea şi a predat copii după actele privind angajarea lui Ciobanu, inclusiv după analizele medicale ale acestuia.

Ştefan Grigore amai spus că nu are cunoştinţă de nicio sancţiune aplicată firmei sale în urma controalelor.

“Chiar eu i-am scris procesul verbal de amendă, pe care mărturisesc că l-am completat cu satisfacţie”, a spus Kritikos, dat nu a vrut să spună cuantumul amenzii.

“Suma nu o pot spune. Spun asta pentru că acel domn (Ştefan Grigore, n.r.) a spus la TV că totul a fost ok şi nu a păţit nimic. A fost sancţionat contravenţional. În seara de 24 iunie, la ora 20.30, raportul nostru de control a fost încheiat, iar inspectorul şef i l-a înmânat domnului Ghibu (Cristian Ghibu, secretar de stat în Ministerul Transportului – n.r.), care se ocupă de noi. Mai departe, nu aş putea să vă spun, pentru că este o anchetă în derulare. Concluziile au fost că acest operator de transport nu a respectat destul de multe lucruri, dar nu pot să intru în amănunte, pentru că este o acţiune de control efectuată de Procuratură, de Parchet şi nu aş vrea să deranjez. Ceea ce se ştie până acum este că (firma “Gregory Tour”, n.r.) a utilizat un conducător auto fără contract de muncă şi asta este o faptă gravă, pentru care a fost sancţionat contravenţional”, a precizat Kritikos.

El a arătat că au fost verificaţi toţi şoferii firmei de transport, iar din 9 conducători auto pe care îi utiliza “Gregory Tour”, 7 aveau contracte de muncă pe care ISCTR le-a verificat, însă cel al şoferului George Ciobanu nu a fost găsit.

“Am cerut contract de muncă, am cerut aviz medical şi psihologic şi mi-a spus că nu are. Noi am scris în notă că nu le-a putut prezenta, deşi aceste documente sunt obligatorii. (…) Eu nu cred că are (contract de muncă – n.r.), dar este părerea mea personală. Am înţeles că a mai prezentat o serie de documente la Parchet”

Amintim că autocarul era condus de George Ciobanu, care era angajatul Poliţiei Capitalei, ca şofer la Serviciul Logistică, cu gradul de agent de poliţie.

Patronul „Gregory Tour”, Ştefan Grigore, declarase marţi, la ieşirea de la Parchetul General, unde a fost audiat, că George Ciobanu avea contract de muncă şi la firma sa, încheiat în septembrie 2012. Se dovedeşte însă că afirmaţia lui a fost falsă.

Amintim că procurorii Parchetului General au deschis o anchetă în urma accidentului din Muntenegru unde au murit 18 turişti şi 28 au fost răniţi, după ce autocarul aparţinând firmei “Gregory Tour” s-a prăbuşit într-o prăpastie.

În paralel, poliţiştii Secţiei Omoruri din cadrul Poliţiei Române cercetează cazul şi au luat declaraţii de la 18 răniţi până în prezent, urmând să îi chestioneze pe toţi, pentru a decide cauzewle accidentului.

De asemenea, autorităţile muntenegrene au analizat datele din aparatul tahograf, care arată că autocarul avea 80 de km/h în momentul accidentului, dublul vitezei permise în zonă, a anunţat, vineri, şeful Seviciului Legalitate Transporturi şi Control Tehnic din Poliţia Rutieră, comisarul şef  George Grigore.

El a adăugat însă că “acea însemnare din tahograf este orientativă”. “Noi chiar am avut o notificare acum câţiva ani, către Biroul de Metrologie Legală, şi întrebam dacă acea înscriere de viteză este una cu o marjă de eroare foarte mică, pentru a putea sancţiona acei conducători auto pe baza diagramelor tahograf. Biroul de Metrologie Legală ne-a răspuns că este doar orientativă şi că nu se poate sancţiona această abatere”, a afirmat Grigore.

Datele din tahograf nu pot fi relevante 100%

Despre informaţiile din tahograful găsit în autocar, inspectorul ISCTR Cătălin Kritikos susţine însă că nu pot fi relevante 100%.

“Mă tot uit la televizor şi tot văd o serie de persoane care emit diferite păreri. Noi am fost la controlul de fond la acest operator de transport. După care eu am rămas un pic uimit. De vreo două zile, toată lumea zice s-a găsit faimoasa cutie neagră care se numeşte aparat tahograf şi vom vedea. Staţi un pic: tahograful nu este cutia neagră a unui avion. Este un simplu aparat de înregistrat nişte valori. Maşina este din 2004, deci este cu diagramă de hârtie. Cine ştie cine o scoate de acolo şi cum o scoate. Viteza înregistrată pe această diagramă nu are un coeficient 100% de a-ţi da seama exact cum merge. Din experienţa mea de 10 ani de inspector de trafic nu întotdeauna cine conduce are diagrama în tahograf sau invers. De aceea, sunt şi foarte multe amenzi pentru nerespectarea Regulamentului intern 561″, a explicat el.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.