ACCIDENT MUNTENEGRU: Patronul Gregory Tour, audiat la Parchet

La Parchetul Generat au început audierile în cazul accidentului din Muntenegru, unde a dat declaraţii timp de o oră şi jumătate patronul firmei de transport Gregory Tour, Ştefan Grigore. Urmează să fie audiaţi, în calitate de martori, şi turiştii aflaţi în autocar care au scăpat cu viaţă, dar aceasta jumai în momentul în care starea lor de sănătate va permite.

„De la Parchet m-au contact telefonic şi mi-au comunicat să vin astăzi la ora 14.00. Am venit, am dat o declaraţie – sunt administratorul firmei. Mi-au cerut detalii tehnice despre autocar, precum şi detalii despre ambii şoferi. Din păcate, George Ciobanu a decedat, iar celălalt coleg al nostru este în comă”, a declarat Ştefan Grigore, la ieşirea de la Parchet. El a adăugat că „toate actele au fost în regulă”, dar că a primit o listă cu documentele pe care va trebui să le prezinte procurorilor.

Ştefan Grigore a mai anunţat că a prezentat la ITM toate documentele firmei.

Pe de altă parte, el a spus că îi va sprijini pe toţi turiştii implicaţi în accident.

Aveam încredere în şofer, era calm

Despre faptul că a încheiat un contract cu şoferul care era şi poliţist – cel care a murit în timpul accidentului -, administratorul Gregory Tour a declarat: „Din punct de vedere legal, contractul este în regulă. El are o experienţă de peste 10 ani în activitatea de transport persoane şi îl cunosc de tot atât timp. Era calm, cu bună experienţă, mă puteam baza pe el”.

Întrebat de ce l-a ales pe şoferul poliţist să efectueze cursa de Muntenegru, deşi acesta nu intrase încă în concediul de odihnă de la Poliţia Capitalei – dar se afla în zilele libere de Rusalii -, Ştefan Gigore a răspuns: „A fost nevoie de acest şofer pentru că unul dintre colegii noştri a intrat în concediu de odihnă, programat încă de la începutul anului, şi am cerut detaşarea lui George Ciobanu tocmai pentru că aveam încredere în el”.

„Acest coleg al nostru, George Ciobanu, a fost în multe curse, era un om liniştit, calm, de toată isprava. Aseară am aflat de la dl ambasador că erau copii pe stradă în momentul accidentului şi cred că a vrut să evite ceva, a fost ceva extern. Niciodată nu am avut probleme cu el, iar acum traseul, circuitul şi programul nu îl presau ca timp”, a adăugat patronul firmei de transport.

Copii pe viaduct

Luni seara, ambasadorul României la Podgorica, Mihail Florovici, a declarat că pe viaductul de pe care s-a prăbuşit autocarul cu turişti români se aflau copii pe ambele sensuri, iar şoferul a încercat să evite lovirea acestora.

“Şoferul a ieşit din tunel, unde erau copii şi pe stânga şi pe dreapta viaductului. A încercat să ferească copiii, dar a lovit unul dintre ei. E o tragedie, cu adevărat. Nu este posibil ca şoferul să nu fi fost atent. Cunosc bine zona, e muntoasă, pe o parte este prăpastie, pe alta versantul. Era o vreme ploioasă, era mâzgă pe jos”, a spus Florovici, la Realitatea TV.

Viteză mare

Alte informaţii vehiculate în mass-media sunt că şoferul gonea cu viteză – aceasta fiind permisă doar până la 50 km/h -, iar ambasadorul a confirmat marţi la ora 16.00, la spitalul din Podgorica, că “într-adevăr, doi pasageri i-au cerut şoferului să încetinească”. 

În timp ce era scos pe targă pentru a fi dus cu ambulanţa la aeroport, un pacient a afirmat şi el: “Da, şoferul avea viteză mare, i-am spus să meargă mai încet”.

Martori ai accidentului sunt un copil şi tatăl său, muntenegreni – în ancheta pe care o fac autorităţile de la Podgorica . Într-o declaraţie televizată, copilul de circa 12 ani spune că tatăl său l-a tras de mână să nu fie accidentat de autocar, însă nu precizează dacă se afla pe carosabil sau pe trotuar – asta în situaţia că exista aşa ceva pe viaductul unde s-a petrecut cumplitul eveniment.

Un autocar cu 47 de români s-a prăbuşit, în 23 iunie, într-o prăpastie în Muntenegru, accidentul soldându-se cu moartea a 18 persoane şi rănirea a 29, dintre care 6 se află la Terapie Intensivă. Răniţii şi trupurile neînsufleţite vor fi aduse în ţară în cursul zilei de marţi.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.