ARR ar putea fi desfiinţată

Autoritatea Rutieră Română (ARR) s-ar putea desfiinţa, ca urmare a unui proiect de lege pe care deputatul PSD Lucian Şova a anunţat că îl are în vedere în perioada următoare. Anunţul a fost făcut cu ocazia conferinţei destinate pieţei de transport persoane organizate de revista Ziua Cargo în perioada 28-29 martie la Poiana Braşov (Hotel Sport) sub titlul „Ghid Inteligent de Reducere a Costurilor“.

 

Lucian Şova a precizat că are în vedere acest act normativ în paralel cu iniţiativa legislativă privind transformarea ISCTR într-o instituţie publică bugetară, în care angajaţii să aibă statut de funcţionari publici. „Având în vedere problemele care au apărut la alocările traseelor pentru transportul judeţean şi intrajudeţean şi consecinţele lor legale, mă gândesc serios să lucrez în această vară la un proiect legislativ privind desfiinţarea ARR, pe care să-l propun în toamnă mediului de afaceri şi colegilor din Parlament. Cred că ARR şi-a încheiat obiectivele pentru care a fost înfiinţată în urmă cu mai bine de 10 ani şi consider că această componentă de autorizare poate fi delegată către judeţe, prin serviciile de transport ale Consiliilor Judeţene“, a explicat el, menţionând că atribuţiile care mai trebuie păstrate la nivel central pot fi gestionate de către Direcţia de Transport Rutier din ministerul de resort. În opinia sa, o astfel de decizie ar putea genera reduceri semnificative de costuri din perspectiva bugetului statului. „În plus, cred că ar fi singura soluţie de natură să asaneze din punct de vedere moral şi, poate, şi profesional acest segment, care pare să se degradeze de la an la an. Cred că lucrurile au mers mult prea departe cu privire la cum au înţeles să-şi facă treaba responsabilii din ARR, transferând imagine negativă şi nu numai către CNMSI, iar aceste probleme nu mai pot fi stopate cu jumătăţi de măsură. În viziunea mea, la nivel de transporturi locale, judeţele, poate chiar şi regiunile, ar trebui să-şi exprime capacitatea de organizare în corelaţie directă cu nevoile fiecărei comunităţi, iar din perspectiva transporturilor naţionale – interjudeţene – cred că ar trebui să găsim un răspuns la întrebarea dacă, măcar din 2020, n-ar fi oportun ca transporturile de lung parcurs să fie organizate sub un anumit control, dar de o factură mult mai transparentă. Eu cred că intervenţia statului, sub orice formă, în accesul la piaţă al unui transportator, naşte monştri – atât în piaţă, cât şi din perspectiva legalităţii celor care gestionează această problemă“, a apreciat deputatul PSD.

La nivel european, se pune accent pe securitate rutieră

Siguranţa rutieră a reprezentat un alt subiect abordat în cadrul conferinţei. Potrivit comisarului şef de Poliţie, George Grigore, Şef Serviciu Sistematizare, Legalitate, Transporturi şi Control Tehnic, Direcţia Rutieră în cadrul IGPR, la nivel european nu se mai pune accent pe siguranţă rutieră, ci pe securitate rutieră, care înglobează segmentul de siguranţă. „Securitatea rutieră se referă inclusiv la combaterea infracţionalităţii. Mă refer în primul rând la acele infracţiuni grave, de crimă organizată, la trafic de persoane sau de droguri ori alte substanţe interzise, migraţie ilegală, probleme de patrimoniu naţional. Anul trecut au fost desfăşurate la nivel european patru acţiuni (sub egida MACO – Multi Agency Control Operations), care s-au desfăşurat şi în România, cu implicarea tuturor autorităţilor statului. Toate organismele de control ale statului trebuie să se afle în acelaşi punct, iar scopul nu este neapărat coercitiv, ci preventiv“, a subliniat George Grigore.

Concret, în cadrul acţiunilor MACO, participă, pe lângă toate direcţiile Poliţiei – Rutieră, Crimă organizată, Investigarea Fraudelor – şi celelalte organisme de control ale statului, precum ISCTR, Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră (dacă activităţile se desfăşoară undeva în zona trecerii de frontieră), Inspectoratul General pentru Imigrări, Garda Financiară, Vama.

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.