Autostrada Nădlac-Arad a fost deschisă aseară traficului, pe 28 de km din totalul de 38,8 km (lotul 1 integral şi 6 km din lotul 2 de 16,6 km, între Pecica şi Arad), dar numai vehiculelor sub 7,5 tone pe sensul spre frontieră şi cu restricţii de viteză: cel mult 100 km/h.
La Pecica, şoferii pot intra pe autostradă de pe DN7, unde există un sens giratoriu, iar la frontieră aceasta se termină. Autostrada se va lega de porţiunea din Ungaria, aflată în lucru, între Mako şi Nădlac, abia în iunie 2015, când va fi gata şi lotul 2 al părţii române.
Adrian Adler, directorul proiectului, a anunţat, la inaugurare, că “circulaţia va fi permisă diferenţiat”: “Pe sensul Arad – Nădlac vor circula doar vehicule sub 7,5 tone, pentru că pe drumul de legătură între autostradă şi vamă există o singură bandă pe sens, iar TIR-urile nu pot aştepta controlul de frontieră acolo pentru că ar bloca drumul”.
Şeful CNADNR, Narcis Neaga, a parcurs şoseaua în inspecţie a constatat că “lucrările pot fi considerate de calitate”.
Termenul de finalizare al primului lot este sfârşitul lui ianuarie 2015, iar până atunci se va mai lucra în afara părţii carosabile, la garduri şi la scurgeri pluviale.
Lotul 1 al Autostrăzii Nădlac-Arad, abandonat în toamna lui 2012 de Romstrade după numai 10% din lucrări, a fost atribuit în 19 decembrie 2013, prin licitaţie, asocierii italo-germane Astaldi-Max Boegl.
Lotul 2 (de 16,6 km), finalizat 85% şi abandonat de Alpine Bau în vara anului trecut, a fost scos la licitaţie abia în iunie anul acesta şi va fi terminat tot de asocierea italo-germană Astaldi – Max Boegl.
Autostrada Nădlac-Arad face parte din Coridorul IV Paneuropean, redenumit Rin-Dunăre.
Magda SEVERIN