Bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) a fost redus cu 1,25 miliarde lei la rectificare, cea mai mare parte a banilor – 1,01 miliarde lei – fiind tăiaţi de la cofinanţarea proiectelor cu fonduri externe nerambursabile postaderare, pentru care au rămas 4,91 miliarde lei. Întreţinerea infrastructurii rutiere a primit însă 21 mil. lei, astfel că a crescut la 429,4 mil. lei, în timp ce banii alocați dezvoltării infrastructurii rutiere au fost diminuați cu 105,2 mil. lei, scăzând la 62,7 mil. lei. Ordonanţa de rectificare a bugetului a fost publicată luni în Monitorul Oficial.
Investiţiile agenţilor economici cu capital de stat au fost reduse cu 68,1 mil. lei, la 1,57 miliarde lei, iar cheltuielile neeligibile ISPA au scăzut cu 60,7 mil. lei, la 805,9 mil. lei.
Cheltuielile cu bunurile şi serviciile au fost diminuate cu 809.000 lei, la 8,37 mil. lei, iar cele de personal au fost micşorate cu 1,68 mil. lei, la 20,2 mil. lei.
În scrisoarea de intenţie convenită cu FMI, Guvernul s-a angajat să limiteze în a doua parte a anului cheltuielile pentru cofinanţarea proiectelor cu fonduri UE, din cauza întreruperii rambursărilor, şi să nu utilizeze în acest scop banii din privatizări sau sumele necheltuite de la PNDI.
Astfel, finanţarea programelor din Fondul European de Dezoltare Regională (FEDR) a fost redusă cu 521,5 mil. lei, la 1,19 miliarde lei, iar cea alocată programelor din Fondul de Coeziune (FC) a scăzut cu 395,5 mil. lei, la 3,35 miliarde lei.
Totodată, sumele pentru asistenţă tehnică în cadrul programelor operaţionale, altele decât Programul Operational Asistenţă Tehnică, au fost reduse de la 97 la 25,5 mil. lei. În total, din cofinanțare au mai rămas 4,91 miliarde lei.
Magda SEVERIN