CNADNR a recepţionat, miercuri, şoseaua de centură municipiului Arad, construită în regim de autostradă şi parte a Coridorului IV Paneuropean. Evenimentul are loc la aproape 1 an de la deschiderea traficului pe acest drum, de către fostul premier Emil Boc şi fostul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, însă acum nu au fost prezente decât oficialităţi locale, în afară de reprezntanţii CNADNR şi ai consultantului.
Primarul Gheorghe Falcă a declarat că „Aradul este singurul municipiu din ţară care, dintr-un inel de centură, are realizat în acest moment 75%”, în afară de autostrada urbană existând şi centura parte din DN 7.
Reprezentanţii firmei consultante au afirmat că această centură rutieră este echivalentul unei autostrăzi urbane şi că este cea mai bine realizată autrostradă din România, atât din punctul de vedere al calităţii lucrărilor, cât şi al dotărilor.
Varianta de ocolire în regim de autostradă a fost deschisă parţial traficului în decembrie 2011, când se circula doar pe două benzi din patru, în regim de drum naţional, viteza fiind restricţionată la 60 km/h.
În iunie au fost deschise toate cele patru benzi, iar acum viteza permisă pe acest drum este de 100 km/h, mai mică decât pe autostrăzi (130 km/h), întrucât trece prin oraş.
Centura are o lungime de 12,25 km, iar proiectul a costat 429.610.443 lei, fără TVA, lucrările fiind executate de firma JV FCC Construccion/PORR Bau GmbH. Sprijinul financiar nerambursabil alocat de Uniunea Europeană, prin Fondul de Coeziune, a fost de 211.365.803 lei, diferenţa până la valoarea totală a contractului de lucrări fiind asigurată de Guvern.
Lucrările au început în 2009, iar inaugurarea oficială trebuia să aibă loc în luna mai 2012. (M.S.)