CEVA urmează să adopte un model nou de operare, care va genera o creştere a vitezei de acţiune, un proces decizional mai rapid şi o mai mare capacitate de răspuns la nevoile clienţilor.
Noul model este, potrivit lui Xavier Urbain, CEO al CEVA, unul mai degrabă local decât regional. „Acesta este un proces major de transformare pentru CEVA. Noul model de operare contribuie la atingerea obiectivului nostru de a fi cea mai profesionistă companie de logistică, prin consolidarea capacităţii de a livra o execuţie impecabilă pentru clienţi. Ne aşteptăm ca acest model să ne sporească viteza de acţiune, să contribuie la îmbunătăţirea capacităţii de reacţie la solicitările clienţilor şi să accelereze procesul de luare a deciziilor, precum şi să genereze numeroase oportunităţi, astfel încât viteza să fie avantajul nostru competitiv“, a precizat el. Concret, noul model de operare va duce la o creştere a eficienţei şi productivităţii reţelei, prin eliminarea activităţilor şi funcţiilor redundante şi prin întărirea comunicării între diferitele linii de activitate.
17 clustere de la 1 ianuarie
Cristian Ofiţeru, Coutry Manager CEVA, a arătat în cadrul unei conferinţe de presă că noua structură organizaţională, care va fi lansată de la 1 ianuarie 2015, este bazată pe 17 clustere geografice cu reguli de guvernanţă şi de business standardizate. Astfel, clusterele pot fi alcătuite dintr-o singură ţară mare, cum este cazul Chinei, sau un grup de mai multe ţări vecine. „În structura actuală, România face parte din Europa Centrală, în care sunt incluse şapte ţări, Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria, Austria şi Elveţia. Zona este acoperită de aproximativ 1.800 de angajaţi, 350.000 mp de depozit şi 43 de depozite în care operăm“, a adăugat el, subliniind că ţara noastră va rămâne în cluster-ul Europa Centrală, care îşi va menţine componenţa actuală. Cristian Ofiţeru a explicat că, în lumina noii strategii, compania îşi propune să crească pe segmentele de contract logistics şi freight management. „În primul rând, vrem să creştem mai repede decât piaţa. În al doilea rând, vom avea activităţi şi operaţiuni concentrate mai mult pe client. Vrem să mergem în direcţia de a înţelege exact ce îşi doreşte clientul şi să îi oferim o soluţie. Un alt aspect pe care îl avem în vedere ţine de dezvoltarea angajaţilor şi de păstrarea talentelor. CEVA chiar este o pepinieră de talente. De asemenea, implementăm programe care să ducă la atingerea perfecţiunii în operaţiuni. Derulăm un program LEAN de excelenţă operaţională, care ne ajută să generăm economii atât pentru noi, cât şi pentru clienţii noştri. Ne mândrim cu faptul că, an după an, în condiţiile în care preţurile cresc, reuşim să oferim soluţii de reducere a costurilor pentru clienţii noştri“, a mai spus Cristian Ofiţeru. De menţionat că, în trimestrul 3 al anului, CEVA a implementat o serie de iniţiative de reducere a costurilor, care includ, printre altele, restructurări într-o serie de ţări europene, inaugurarea sistemului de licitaţii electronice pentru a genera economii în transporturi, continuarea eforturilor de reducere a costurilor generale şi administrative şi consolidarea locaţiilor. Veniturile înregistrate de CEVA în trimestrul 3, în cuantum de 1,99 miliarde de dolari, au reprezentat o creştere de 0,7% faţă de trimestrul 2 al anului şi o îmbunătăţire semnificativă comparativ cu trimestrele recente, datorită tendinţelor pozitive ale volumelor pe segmentul FM.
Xavier Urbain, CEO al CEVA:
„În 2014, priorităţile noastre au fost foarte clare; astfel, ne-am reconfigurat echipa de management, cu lideri executivi care cunosc industria, ceea ce a avut un impact imediat, şi ne-am organizat planul de adresare a pieţei pe baza principalelor linii de activitate – Transport aerian (Airfreight), Transport maritim (Oceanfreight) şi Logistică pe bază de contract (Contract Logistics), pentru a spori valoarea pentru client.“
Meda BORCESCU
meda.borcescu@ziuacargo.ro