CNADNR pune la bătaie 27 mil. euro pe revizuirea studiilor de fezabilitate pentru Sibiu-Piteşti, Sibiu-Făgăraş şi Centura Bucureşti Nord

Autostrada Sibiu – Piteşti mai aşteaptă până să intre în lucru, deşi premierul Victor Ponta promite că şantierul va începe în 2015, în timp ce ministrul Dan Şova avansează un termen mai realist: anul 2017. CNADNR a decis să-i revizuiască studiul de fezabilitate întocmit pe timpul ministrului Anca Boagiu şi abia acum a lansat procedurile de achiziţie.

Cererile pot fi depuse în perioada 22-24 iulie, desemnarea câştigătorului va avea loc în toamnă iar după perioada de contestaţii, câştigătorul licitaţiei are la dispoziţie 1 an pentru realizarea studiului.

Apoi va fi lansată licitaţia pentru constructor, dar mai înainte va trebui întocmită documentaţia – în cel mai fericit caz până la sfârşitul lui 2015 -, astfel că mai devreme de primăvara lui 2016 nici nu poate fi vorba de şantier.

Licitaţia va dura, ca de obicei, un an cu tot cu contestaţii, iar abia în 2017 pot începe lucrările. 

„La pachet” cu revizuirea studiului pentru Sibiu – Piteşti (116,6 km) a fost scoasă la licitaţie şi refacerea documentaţiilor tehnice pentru autostrada Sibiu – Făgăraş (72,5 km) şi pentru Centura Bucureşti Nord (52,7 km).

Noile studii de fezabilitate au o valoare cumulată estimată până la 119 milioane lei (27 milioane euro), cu tot cu TVA. CNADNR prezintă însă în anunţurile de achiziţii costurile fără TVA: între 81,2 şi 96 milioane lei, precizând că în valoarea maximă este inclusă şi achiziţia unor servicii similare.

Cererile de participare sau ofertele pot fi depuse în perioada 22 – 24 iulie.

Potrivit anunţurilor de achiziţie, contractele vor fi atribuite prin licitaţie deschisă, pentru preţul cel mai mic, şi vor avea 1 an termen de la adjudecare.

Partea bună este că proiectele vor fi finanţate din fonduri europene nerambursabile, cofinanţate din bugetul de stat.

Alţi 78 milioane de euro – de data aceasta din bugetul Ministerului Transporturilor – vor fi cheltuiţi pe studii de fezabilitate pentru 10 autostrăzi (ce însumează 430 km), CNADNR lansând la începutul lunii mai procedurile de licitaţie.

Până la sfârşitul anului, Compania vrea să liciteze întocmirea de astfel de documentaţii tehnice pentru 1.800 de km. Nu se ştie când va începe construirea noilor autostrăzi, dar Şova vrea să le termine în 2020, când se vede încă ministru al Transporturilor.

Dacă va veni însă altcineva la putere – cel mai probabil -, conform obişnuinţei va cere revizuirea studiilor. Nu la cele puţine pe bani europeni, ci la cele multe, finanţate din bani publici.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.