Consorţiul Astaldi-MaxBoegl va construi lotul 1 al autostrăzii Nădlac-Arad, după Romstrade. Contestaţii respinse, contract la semnat

Instanţa a respins contestaţiile împotriva rezultatului atribuirii lucrărilor de construire a lotului 1 de autostradă Nădlac-Arad, astfel că autorităţile pot semna contractul cu asocierea Astaldi – MaxBoegl, câştigătorul licitaţiei, anunţă casa de avocatură Boştină şi Asociaţii. Niciunul dintre loturile acestei autostrăzi ce reprezintă poarta de intrare în România dinspre Vest nu a avut noroc: lotul 1 a fost reziliat anul trecut în 22 noiembrie, înainte ca patronul firmei Romstrade, Nelu Iordache, să fie arestat pentru deturnare de fonduri şi spălare de bani. El îl trage după gratii şi pe fostul ministru al Transporturilor, Ovidiu Silaghi, pe care l-a denunţat la DNA că i-a dat şpagă 200.000 de lei. Lotul 2 ajunsese la 80% când Alpine Bau a intrat în insolvenţă, iar Guvernul nu i-a dat nicio şansă de plată, astfel că ministrul delegat al DPIIS, Dan Şova, a dispus CNADNR să rezilieze imediat contractul. Motiv de critici acerbe din partea preşedintelui Traian Băsescu. Acum avem abandonate un lot aproape gata şi unul abia început. 

“În acest moment nu mai există niciun impediment legal pentru ca autorităţile să nu poată semna contractul cu asocierea Astaldi Sp.A.-MaxBoegl, desemnată câştigătoare a licitaţiei derulate de CNADNR”, se arată într-un comunicat al casei de avocatură, care a reprezentat consorţiul în acest proces.

Curtea de Apel Bucureşti a respins, joi, ca nefondată plângerea împotriva rezultatului procedurii de atribuire, formulată de asocierea Porr Construct SRL- Porr BAU GmbH. Hotărârea este irevocabilă.

În 4 noiembrie, Curtea de Apel Bucureşti a respins ca nefondată, definitiv, plângerea asocierii CCCF Drumuri şi Poduri Timişoara -Societatea de Construcţii în Transporturi – Luca Way.

“Anterior, contestaţiile formulate de cei doi ofertanţi nemulţumiţi de rezultatul procedurii de atribuire au fost respinse de CNSC prin decizia 3388/3524/3600 din 20.09.2013, casa noastră de avocatură asigurând asistenţa şi reprezentarea şi cu acea ocazie”, a declarat în comunicat Mihai Marian, avocat partener în cadrul Boştină şi Asociaţii, coordonatorul ariei de practică “Infrastructură”.

Autostrada Nădlac-Arad va avea 39 de kilometri. În 2011, primul lor a fost adjudecat de asocierea româno – portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane euro. Lotul al doilea i-a revenit constructorului austriac Alpine Bau, cu o valoare a contractului de 124,45 milioane euro.

Lucrările au început în octombrie 2011 şi ar fi trebuit să fie gata anul acesta în vară, după 1 an şi jumătate, conform contractului. Alpine Bau mai avea 20% din construcţie când a intrat în insolvenţă, însă Romstrade a abandonat lucrările la nici 10% de la debutul lor, dându-i o ţeapă de mari proporţii asociatului portughez.

Numai că portughezii l-au reclamat la OLAF şi de aici i s-a tras arestarea preventivă în 2 decembrie 2012. Aflat şi în prezent după gratii, Nelu Iordache a fost trimis în judecată în 30 aprilie anul acesta, pentru 7 capete de acuzare. Între timp, l-a denunţat pe Silaghi şi s-ar putea să cadă şi alte capete din CNADNR.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.