CNADNR a semnat astăzi cu firma turcească EKO INSAAT VE TIC A.S. contractul pentru construirea Variantei de Ocolire Bacău, investiție în valoare de 393.881.398,36 lei, fără TVA, ce va fi cofinanțată 85% din fonduri europene nerambursabile.
Contractul a fost atribuit prin licitație deschisă, după aproape 2 ani de la publicarea anunțului (2 mai 2013), și are durata de 48 de luni.
Termenul prevăzut pentru execuţia lucrărilor este de 24 luni, astfel că șoseaua ar trebui să fie dată în circulație peste 2 ani, în aprilie 2017.
Perioada de garanţie este de 24 de luni.
Centura Bacău va avea 30,7 km și va fi construită pe două axe: una de 12,5 km, ce va pleca din sudul municipiului, la limita cu localitatea Nicolae Bălcescu, prin est, intersectând DN Bacău – Vaslui și va duce până aproape de satul Bogdan Vodă, aflat în nordul municipiului; a doua de 18,2 km, ce va face joncțiunea, prin vestul orașului, cu drumurile naționale către Moinești și Piatra Neamț, la Centrul de Afaceri și Expoziții.
UPDATE: Premierul Victor Ponta nu a ratat ocazia să fie prezent la semnarea contractului, deoarece astăzi se află într-o vizită oficială în românia președintele Turciei, Recep Erdogan.
Ponta a lăudat Master Planul de Transport spunând că acesta a fost deja aprobat de Comisia Europeană iar finanțarea externă este asigurată.
“Începerea construcției are și valoare simbolică. Am trecut la fapte și faptele atestă că cei 30 de km ai acestei centuri ocolitoare se înscriu în ceea ce România nu a avut niciodată, dar are în prezent, un Master Plan de investiții în Transporturi, aprobat de Uniunea Europeană, finanțat de Uniunea Europeană de instituțiile internaționale financiare și de la bugetul României, Master Plan ce prevede pentru Moldova investiții absolut necesare, ce vor lega această zonă cu vestul Europei, între care autostrada Iași – Târgu Mureș, dar și Bacău – Brașov și Bacău — Pașcani”, a spus el.
În realitate, experții CE tocmai au cerut noi corecții în Master Plan, după aproape un an și jumătate de tărăgănare a proiectului de către cei 4 miniștri ce s-au perindat la conducerea Transporturilor (Relu Fenechiu, Ramona Mănescu, Dan Șova și Ioan Rus).
Corecțiile din Master Plan trebuie operate până în 9 aprilie, termen dat de oficialii de la Bruxelles, care vor decide atunci dacă aprobă documentul pentru finanțarea proiectelor de infrastructură în exercițiul bugetar 2014-2020.
Abia după aceea va putea Parlamentul să aprobe prin lege Master Planul, iar primele plăți din banii europeni vor fi accesați cel mai devreme în toamnă, cu aproape 2 ani întârziere.
Magda SEVERIN