Contractul pentru primul lot al autostrăzii Nădlac-Arad, reziliat

CNADNR reziliază contractul de construire a primului tronson din autostrada Nadlac-Arad încheiat cu o asociere din care face compania Romstrade, pe motiv de întârziere a lucrărilor, dar şi pentru nereguli constatate la licitaţie de Comisia Europeană, care a presuspendat finanţarea proiectelor TEN-T. Potrivit directorului general al CNADNR, Mircea Pop, notificarea a fost deja trimisă, iar rezilierea de facto a contractului va avea loc în 15 zile. Premierul Ponta a anunţat încă de joi seara că este posibilă rezilierea contractului şi organizarea unei noi licitaţii, după ce Comisia Europeană a constatat că cea anterioară s-a realizat în condiţii greşite. 

În prezent, stadiul lucrărilor este de 20%, în loc de 70%. Întârzieri au fost constatate şi de fostul ministru al Transporturilor, Alexandru Nazare, care i-a atenţionat încă din martie pe constructorii ambelor tronsoane că lucrurile nu sunt în regulă

Autostrada Nădlac-Arad, de aproape 39 km, a fost împărţită în două loturi, primul adjudecat de asocierea româno-portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 mil euro, iar al doilea, de 124,45 mil euro, companiei germane Alpine Bau.

Finanţarea este asigurată din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene, lucrările au început în toamna trecută, iar termenul de finalizare a ambelor tronsoane ale Autostrăzii Nădlac-Arad este anul 2013.

Ministrul Afacerilor Europene, Leonard Orban, a anunţat încă din septembrie că plăţile din fondurile europene au fost întrerupte către CNADNR pe toate contractele, inclusiv pentru Autostrada Nădlac-Arad.

Fostul ministru al Transporturilor Anca Boagiu acuza atunci că, din cei 5,7 miliarde de euro alocaţi de Comisia Europeană, pentru primul semestru al anului au existat fonduri nerambursabile de 1,1 miliarde de lei, din care au fost folosiţi numai 420 de milioane de lei. (M.S.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.