Fără rabat la maşini și în aplicarea legii

Maşini noi, doi şoferi pe camion, număr crescut de kilometri, intervale clare de livrare, sisteme de urmărire în timp real. Sunt câteva dintre ingredientele care stau la baza realizării unui serviciu eficient de transport cu temperatură controlată, pe parcurs intern.

 

Ne asumăm marje de livrare de 30 de minute, pe care reuşim să le respectăm, în ciuda infrastructurii rutiere precare ce caracterizează România, a afirmat Mircea Mănescu, Managing Director Ahead Logistics România, subliniind că termenul de livrare este respectat inclusiv pe timp de iarnă în cazul traseelor lungi.

„Bineînţeles, atunci când drumurile sunt greu practicabile, clienţii acceptă întârzieri, dar în mod normal nici noi nu avem interes să întârziem, pentru că orice astfel de derapaj se reflectă în reducerea numărului kilometrilor parcurşi de camion“, a continuat el. Este motivul pentru care Ahead Logistics lucrează cu doi şoferi pe camion, fapt care permite atingerea unui rulaj mediu de 13 – 14.000 km, favorabil obţinerii de profit. „Din păcate, ne lovim de concurenţa neloială exercitată de cărăuşii care folosesc magnetul şi optează pentru un singur şofer. În plus, retribuţiile şoferilor noştri sunt acordate la alb, cu plata taxelor către stat, fapt care adânceşte situaţia defavorabilă în care ne aflăm în raport cu alţi colegi de breaslă“.

Care sunt, însă, elementele care stau la baza profitului?

Fără opriri necontrolate

Potrivit lui Mircea Mănescu, în activitatea companiei vorbim, în această perioadă, despre un model nou, fiabil, care permite un transport de calitate. În primul rând, nu se înregistrează opriri necontrolate, lucru important ţinând cont de faptul că livrările se fac la oră fixă. Iar în cazul în care este depăşită marja de 30 de minute se percep penalizări. Camioanele noi devin esenţiale în acest context. „Un camion uzat prezintă o rată mai mare de defecţiuni, care pot genera opriri nejustificate, întârzieri, pierderi pentru client. Lucrăm în FMCG, iar marfa trebuie să circule rapid“, a explicat el, subliniind faptul că beneficiarii pun mare accent pe respectarea termenului de livrare, pe flexibilitate şi pe capacitatea de a acoperi cererea atunci când cresc volumele. Iar în această situaţie, casa de expediţie aparţinând companiei este foarte importantă.

Alimentări după consumul estimat

Pentru reducerea costurilor, în ultima perioadă a fost implementat un program care a dus la diminuarea consumurilor de carburant. „Ţinând cont de faptul că dispunem de un parc nou, am putut reduce plafonul de consum normat impus şoferilor. Alimentăm vehiculele în funcţie de consumul calculat pentru fiecare cursă, dar, în mod normal, camioanele trebuie să aibă o marjă în rezervor care să le permită să nu rămână în pană la sfârșitul cursei. Important este faptul că am reuşit să impunem aceste consumuri, de 29-30 l/100 km.“

În aceeaşi direcţie, a condusului economic, este îndreptat şi trainingul şoferilor, asigurat în principal de angajaţii mai vechi, cu experienţă, care formează scheletul de bază. „Pe lângă şoferii vechi, alocăm şoferi mai puţin experimentaţi, care învaţă astfel din practică. Am avut traineri care au mers cu şoferii şi am avut surpriza că şoferul meu a scos consum mai bun decât trainerul“, a mai arătat Mircea Mănescu, menţionând că are mare încredere în şoferii tineri, care nu au împlinit încă 30 de ani. „Sunt dornici să înveţe, şi pot fi formaţi mai uşor, pot învăţa mai uşor procedurile. IFPTR a organizat un concurs la Târgu Mureş, unde am trimis doi şoferi foarte tineri, de 21-22 de ani, care au ocupat primele două locuri, în faţa unor traineri de şoferi trimişi de alte companii.“

100% trasabilitate

În opinia Managing Directorului Ahead Logistics Romania, asigurările rămân, de asemenea, un element important în ecuaţia profitului, la care se adaugă asigurarea trasabilităţii mărfurilor, solicitată în mod special de către clienţi. „Toate camioanele au imprimantă pentru temperatură, în condiţiile în care am instalat GPS pe remorci separat de capul tractor. Aceste sisteme ne transmit permanent temperatura din camion, poziţia, cantitatea de combustibil din rezervor, precum şi alte informaţii, care pot fi controlate din birou. Astfel, se poate obţine poziţia semiremorcii independent faţă de capul tractor, putându-se vizualiza direct din calculator dacă te-ai încadrat în temperaturile impuse pentru mărfurile transportate.“ Şi pentru că numărul semiremorcilor depăşeşte cu 4 numărul capetelor tractor, în anumite situaţii, acestea sunt schimbate de pe un camion pe altul, pentru respectarea orarului impus de client şi reducerea costurilor. „În prezent, avem 34 de semiremorci şi 55 de şoferi. Vârsta medie a parcului este de doi ani-doi ani şi jumătate. Surprinzător, suntem pe profit…“, a concluzionat Mircea Mănescu.

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.