Pe Lotul 3 al autostrăzii Orăştie – Sibiu, inaugurat de premierul Victor Ponta şi de ministrul Ioan Rus în 14 noiembrie, în ultima zi a campaniei electorale pentru prezidenţiale, au apărut crăpături în asfalt, dar conducerea CNADNR ne linişteşte: „În cazuistica de specialitate astfel de degradări superficiale s-au constatat în exploatarea şi a altor autostrăzi şi drumuri noi”.
CMADNR precizează, într-un comunicat remis redacţiei, că în 14 noiembrie doar a fost deschisă circulaţia pe această porţiune de autostradă rămasă codaşă la finalizare de acum un an, când celălalte 3 loturi (lotul 1, 2 şi 4) au intrat în exploatare – şi ele în întârziere cu 8 luni.
Recepţia va avea loc la o dată ulterioară – adică la anul în primăvară-vară, deoarece am intrat deja în iarnă.
Astfel, nu sunt finalizaţi nici singurii 22 de km daţi în circulaţie anul acesta, după promisiunile mincinoase de 2 ani ale lui Dan Şova.
Poate doar acciza suplimentară la carburanţi – despre care nimeni nu mai vorbeşte – va fi salvarea pentru câţiva kilometri noi de autostradă, pe care Guvernul Ponta nu reuşeşte să-i construiască deoarece a tăiat bani de la investiţii şi în 2012, şi în 2013, şi în 2014.
Că le convine sau nu lui Şova şi Ponta, în ultimii 3 ani au fost finalizate doar loturi de autostradă începute în timpul Guvernului Boc. Iar noul ministru Ioan Rus pare şi el depăşit de situaţie.
Publicăm întreg comunicatul CNADNR:
„Precizăm că recepţia lucrărilor nu a fost efectuată şi reamintim că traficul rutier pe tronsonul de autostradă Orăştie – Sibiu Lot 3 a fost deschis în data de 14.11.2014. Astfel, recepţia lucrărilor pentru acest lot al Autostrăzii Orăştie – Sibiu va fi efectuată doar atunci când Antreprenorul va remedia toate degradările superficiale apărute pe acest sector de drum.
În privinţa apariţiei unor fisuri la poziţia km 60+660 Calea 1 de pe Autostrada Orăştie – Sibiu, lot 3, km 43+855 – km 65+965, menţionăm că investigaţiile au arătat că fisurile sunt de natură superficială şi nu afectează stabilitatea corpului autostrăzii şi siguranţa traficului rutier.
Referitor la remedierea defectelor apărute atât în perioada de execuţie a lucrărilor, cât şi în perioada de garanţie (4 ani), precizăm că responsabilitatea revine în totalitate Antreprenorului conform prevederilor contractului “Proiectare şi Execuţie Autostrada Orăştie – Sibiu, lot 3, km 43+855 – km 65+965”. În acest sens, menţionăm că lucrările de remediere vor fi executate pe riscul şi cheltuiala Antreprenorului, fără costuri suplimentare pentru CNADNR SA.
În prezent se investighează cauzele care au determinat producerea acestor fisuri în vederea stabilirii măsurilor de remediere necesare. Antreprenorul şi Consultantul aplică un program permanent de monitorizare zilnică, urmărind astfel evoluţia acestui fenomen în vederea remedierii defectelor constatate.
Precizăm că în cazuistica de specialitate, astfel de degradări superficiale s-au constatat în exploatarea şi a altor autostrăzi şi drumuri noi”.
Magda SEVERIN