Parteneriat pentru cosmetice
Reprezentanţii FM Logistic şi DMP Chemins du Soin au anunţat oficial definitivarea tuturor procedurilor operaţionale necesare funcţionării centrului de distribuţie a produselor cosmetice comercializate de către DMP Chemins du Soin în România.
Parteneriatul dintre FM Logistic şi DMP Chemins du Soin în România include servicii de management al platformei de depozitare, servicii logistice de recepţionare, depozitare, manipulare şi pregătire pentru expediţie la marile lanţuri de retail din România, precum şi gestionarea informatică a fluxurilor de produse.
Cine se aseamănă…
Compania DMP Chemins du Soin este o afacere de familie din Valensole, regiunea Provence, Franţa – o zonă mediteraneană cu parfum de lavandă, cu plantaţii de măslini şi migdali, care inspiră crearea celor mai bune ingrediente pentru produsele de frumuseţe. Fără paraben şi cu ingrediente active naturale, organice, produsele cosmetice DMP Chemins du Soin sunt dedicate frumuseţii şi îngrijirii pielii. Create cu pasiune şi distribuite din Europa până în Asia, produsele Chemins du Soin satisfac nevoile de îngrijire ale consumatorilor. În septembrie 2014, DMP Chemins du Soin a decis să intre pe piaţa românească, pentru a fi mai aproape de clienţii săi, şi avea nevoie de un jucător puternic pentru a sprijini strategia de expansiune în România. Astfel, a început parteneriatul dintre DMP Chemins du Soin şi FM Logistic. Ambele companii sunt afaceri de familie de origine franceză, nelistate la bursă, cu filosofie şi model de business relativ similare, iar dezvoltarea organică este preferată. Sectorul produselor cosmetice şi de lux este un segment strategic pentru FM Logistic şi face parte din planul de dezvoltare al companiei pentru 10 ani, reprezentând o oportunitate de creştere.
Prin intermediul noului contract, FM Logistic îşi consolidează poziţia de logistician preferat în logistica produselor cosmetice din România şi îşi extinde operaţiunile logistice oferite în prezent jucătorilor de top precum L’Oreal, Yves Rocher, Top Line şi Marionnaud. Dar ce caracteristici anume fac din acest domeniu o provocare logistică specială?
Servicii specifice
Pentru domeniul cosmeticelor, este nevoie de specializare, atenţie la detalii şi un grad înalt de securitate. În cazul produselor cosmetice, vorbim de bunuri foarte mici şi, în general, de valoare mare, uşor vandabile pe piaţa neagră. În plus, comenzile sunt foarte fragmentate şi, de aceea, pickingul se face de cele mai multe ori la nivel de unitate, cantităţi mici din fiecare articol pentru fiecare destinaţie. „O altă caracteristică vine şi din diversitatea acestor produse; unul dintre clienţii noştri avea la un moment dat 13.000 de referinţe unice“, spune Cătălin Olteanu, director general FM Romania. „Trebuie implementate sisteme foarte riguroase de control al stocului, de securitate şi de calitate, astfel încât să ne asigurăm că fiecare comandă este pregătită complet, că nu dispare marfă din stoc pentru a ajunge pe canale paralele în piaţă. În plus, sistemul de control trebuie să poată produce dovezi ale faptului că marfa a fost bine pregătită şi că toate produsele au fost puse în cutie, iar cutia sigilată, astfel încât, la apariţia vreunei reclamaţii, aceasta să poată fi tratată cu maxim de seriozitate şi rapiditate.“ Cătălin Olteanu subliniază faptul că acest segment este unul strategic pentru FM Logistic. Know-how-ul, inovaţia, îmbunătăţirea continuă, adaptabilitatea, sistemul de picking la unitate de produs, nivelul ridicat de calitate şi securitate a serviciilor sunt parte dintre atuurile care au contribuit la creşterea unui portofoliu impresionant de referinţe primite în urma implementării eficiente a soluţiilor logistice pentru clienţii companiei. „Aşa cum se ştie, noi am investit mult în securitate şi indicatorii de performanţă în ceea ce priveşte controlul stocului sunt, probabil, benchmark pe industrie. De asemenea, am investit în tehnologie şi, prin sistemul de pregătire cu control în timp real, ne asigurăm de eliminarea erorilor – avem o rată de reclamaţii ce tinde spre zero. Într-un cuvânt, le dăm confort logistic clienţilor noştri.“
Tendinţă de creştere
Directorul general FM Logistic Romania apreciază că piaţa românească pe segmentul logisticii pentru cosmetice/produse de lux reprezintă o oportunitate de creştere pentru compania pe care o conduce, în ultimul an crescându-şi portofoliul de clienţi pe partea de cosmetice. În zona de lux, volumele sunt încă mici, dar cifrele arată o tendinţă de creştere, deci compania priveşte acest sector cu optimism. „În aceste sectoare, există solicitări din partea clienţilor, am încheiat contracte noi, dar, în ansamblu, atât numărul clienţilor cât şi volumele rămân constante“, a apreciat Cătălin Olteanu, adăugând faptul că există diferenţe între Est şi Vest din punctul de vedere al provocărilor logisticii pentru produse cosmetice şi de lux. Acestea provin în primul rând din cauza capacităţii de absorbţie a pieţei, a puterii de cumpărare a consumatorilor, care induc dimensiunea volumelor manipulate, dar şi încadrarea unor produse la anumite categorii. Produse mediu-superioare în statele vestice sunt considerate premium la noi. Din punct de vedere al pregătirii şi securităţii, însă, provocările sunt foarte asemănătoare. „Am avut surpriza plăcută chiar să îi depăşim pe colegii noştri vestici în atingerea unor indicatori de performanţă superiori“, a concluzionat directorul general FM Romania.
11 ani de succes
FM Logistic a decis să deschidă o filială în România în anul 2003, la început în Timişoara (zona Timiş), istoria FM Logistic în România începând cu primul client – compania Nestle. Curând după aceea, afacerea FM Romania s-a extins, şi-a dezvoltat gama de servicii şi, prin urmare, portofoliul de clienţi s-a mărit. În prezent, FM Logistic oferă clienţilor săi soluţii logistice personalizate pentru optimizarea operaţiunilor din cadrul lanţului de aprovizionare, de la depozitare şi distribuţie, până la servicii cu valoare adăugată (co-packing) şi operează trei platforme logistice în România – în Timiş, Bucureşti şi Dâmboviţa. De la o cifră de afaceri de 4,5 milioane de euro după primul an de activitate, compania şi-a mărit valoarea afacerii la peste 23 milioane de euro (la 31 martie 2014), are 450 de angajaţi şi 49.000 mp suprafaţă de stocare. Ca pondere în cifra de afaceri, activitatea de transport intern reprezintă 59%, depozitarea şi activitatea de manipulare – 38% din veniturile obţinute, iar cea de co-packing – 3%.
Meda BORCESCU
meda.borcescu@ziuacargo.ro