Fotoreportaj la sfârşit de vară. Şantierul A1 Lugoj Deva, lot 3

În mod normal, când folosim adjectivele „spectaculos”, „pitoresc” ne gândim la cu totul altceva decât la o autostradă.

Totuşi, după deplasarea mea de ieri pe şantierul lotului 3 al autostrăzii A1 Lugoj- Deva, de la limita judeţelor Timiş şi Hunedoara, până la viitorul nod rutier Gothatea – Ilia, km 56,20 – km 77,3, afirm cu toată tăria că tronsonul de 10 – 15 km din zona de deal – munte Margina – Coşeviţa – Ohaba va fi, peste circa un an, porţiunea cea mai impresionantă dintre toate autostrăzile construite până acum în ţara noastră.

Pot spune chiar comparabilă cu autostrăzile montane din Austria sau Elveţia.

De la ultima relatare de acum o lună, constructorul a lucrat intens, pe toate fronturile, în zona Coşeviţa – Holdea. Excavări impresionante la o adâncime de peste 40 m faţă de actualul DN 68A captează privirea şoferilor şi reprezintă o provocare tehnică de marcă pentru constructor.

În această zonă vor fi demarate în curând lucrări de deviere a DN 68A, urmând finalizarea săpăturilor şi executarea unei subtraversări din beton armat.

În continuare, într-o frumoasă zonă de pădure, în zona km 59,70, se execută lucrări la fundaţia autostrăzii, dar şi a viitorului spaţiu de servicii şi odihnă.

La km 69,105, constructorul a avansat mult pe şantierul viitorului pod peste Mureş: se toarnă betonul ultimelor culei iar pe malul stâng, în direcţia de mers spre Lugoj, au fost montate deja grinzile din oţel pe sectiunea I. Personal cred că, în acest ritm, peste circa 2 luni se poate încheia montarea grinzilor metalice, urmând cofrarea, armătura şi suprabetonarea, astfel că la sfârşitul anului podul va fi într-o fază avansată de execuţie.

Tot în această zonă, la km 68,50 a fost pozat zilele trecute primul tronson de balast stabilizat, lucrare care marchează finalizarea fundaţiei autostrăzii.

În rest, până la sfârşitul lotului – km 77,36 -, constructorul lucrează la fundaţia autostrăzii şi la podeţele de pe traseu.

Acest lot spectaculos al autostrăzii A1 va avea o lungime de 21,14 km, 9 poduri, 3 ecoducte, 13 pasaje, 2 noduri rutiere – la Dobra şi Ilia – şi un spatiu de servicii. Valoarea iniţială a investiţiei este de 131,8 milioane euro, preţ mediu de 6,23 milioane  euro/km. Dar, mai important, va fi de un pitoresc deosebit.

Cei care vor circula anul viitor în mare viteză şi nu au citit despre istoria execuţiei acestei autostrăzi vor avea doar de pierdut.

Marius Popovici

lugoj-deva, buldozer, excavator, lucrari, autostrada, santier-Marius Popovici

Pregătire traseu autostradă şi spaţii de odihnă, km 59,70

lugoj-deva, lucrari, buldozer, muncitori, excavator, autostrada, santier-Marius Popovici

Overpas şi finalizare fundaţie, km 64,20, lot 3

lugoj-deva, lucrari, buldozer, excavator, muncitori, autostrada, santier-Marius Popovici

Primul tronson de balast stabilizat pe lotul 3, km 68,10

lugoj-deva, pod, pasaj, lucrari, autostrada, santier-Marius Popovici

Suprastructură pod Mureş – grinzi metalice, profil I, km 69,105

lugoj-deva, lucrari, autostrada, santier-Marius Popovici

Pregătire traseu autostradă în săpătura-debleu, km 58,50

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.