FOTOREPORTAJ: Noutăţi de pe şantierul A1 Lugoj-Deva

Relatam în fotoreportajul trecut despre stadiul lucrărilor pe cele trei loturi ale autostrăzii A1 Lugoj-Deva, în lungime totală de 69,28 km, şantiere pe care se realizează în aceste zile lucrări specifice unei autostrăzi cu termen de finalizare luna mai 2016 şi ale cărei etape de construire au avansat în ultimele săptămâni, având însă şi unele porţiuni neîncepute.

Pe lotul 2 al autostrăzii, de la km 27,4 la km 56,2, respectiv de la Traian Vuia până la limita judeţului Timiş (loc. Holdea), constructorul execută lucrări de terasamente, umpluturi fundaţie, piloni foraţi pentru pile şi culei, dar şi lucrări la viitorul nod rutier Margina.

Pe acest lot vor fi 27 de poduri, 19 pasaje, 1 nod rutier, 4 ecoducte-tunel, 2 spaţii de servicii şi un centru de întreţinere şi coordonare.

Este remarcabilă iniţiativa constructorului de a finaliza în avans, la finele acestui an, o porţiune de 15 km din lot, de la nodul existent Traian Vuia până la viitorul nod Margina – fapt ce ar scoate aglomeraţia de autovehicule din oraşul Făget.

Pe lotul 3, de la km 56,2 la km 77,36, respectiv din localitatea Holdea până la est de  Dobra, constructorul lucrează la fundaţia autostrăzii. În dreptul localităţii Lapugiu au fost  finalizate primele podeţe din beton monolit iar în zona viitorului pod peste Mureş, la km 69,105, cea mai amplă lucrare de pe acest lot a fost terminată – culeia de pe malul stâng al Mureşului.

În final, pe acest lot vor fi 9 poduri, 3 ecoducte, 13 pasaje, 2 noduri rutiere – Dobra şi Ilia – şi 2 spaţii de servicii.

Lucrările cele mai avansate sunt pe lotul 4, de la km 77,36 – 99,50, respectiv de la nodul Ilia şi până la nodul Deva – Şoimuş, la conexiunea cu autostrada finalizată Deva-Orăştie-Sebeş-Sibiu (113 km). Chiar dacă pe o porţiune, de la Şoimus la Branişca, lucrările nu au început, pe restul lotului avem deja mai multe zone la faza de asfalt binder.

Pe altele se execută lucrări de terasamente, unele overpasuri au deja montate grinzile principale din beton armat prefabricat, iar în zona localităţii Bretea Mureşană se execută o serie de piloni foraţi, baza unui viitor zid de sprijin în zona cu terasamete în săpătură-debleu.

La viitorul nod Ilia, constructorul a finalizat fundaţia din beton armat a culeei de pe partea dreaptă a DN7 spre Arad, de pe viitoarea supratraversare a DN7 şi a căii ferate duble Deva-Arad.

Pe acest lot vor fi, în final,  2 poduri, 13 pasaje, 3 viaducte, 1 nod rutier, 2 spatii de servicii şi 1 centru de întreţinere.

Aceste trei loturi ale A1 Nădlac Constanţa, odată finalizate anul viitor, vor fi ultimele de pe A1 (cu excepţia tronsonului Piteşti – Sibiu) şi vor asigura o circulaţie fluentă, rapidă, pe circa  660 km de autostradă, de la intrarea în ţară până la mare.

Valoarea totală de investiţiei pentru aceste loturi este de 353 milioane de euro, din care 85% fonduri europene şi 15% fonduri româneşti, la un cost mediu pe km de 5 milioane de euro.

Toti automobiliştii speră ca anul viitor să înceapă lucrările pe A1 Piteşti -Sibiu, dar şi pe alte loturi de autostradă ale României.

Marius Popovici

Foto cap pagină: Viaductul de la Branişca, km 91,0

lucrari, autostrada, overpas km 45,145

overpas km 45,145

lucrari, autostrada, overpas Branisca km 87,50

overpas Branişca km 87,50

lucrari, autostrada, culeea pod Mures, km 69,10

culeea pod Mures, km 69,10

lucrari, autostrada, asfalt binder zona Ilia, km 83,00

asfalt binder zona Ilia, km 83,00

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.