Pe o piaţă unde încă există practici improbabile, mascate sub un slogan care aduce în prim plan eficienţa, unde de multe ori scopul scuză mijloacele, GTI Logistic propune o abordare bazată pe respect. De altfel, în spatele oricărei companii sunt oameni – relaţiile de parteneriat dintre firme au la bază modul în care aceştia reuşesc să colaboreze, iar fără respect nu se pot obţine rezultate pozitive pe termen lung.
Exemplul trebuie să plece de la patroni, de la manageri, care, în timp, să creeze acel mediu corect de lucru ce permite eficienţa pe baze stabile. „Sunt convins că schimbarea atitudinii patronului reprezintă una dintre cheile succesului, inclusiv pentru îmbunătăţirea parametrilor de eficienţă. Ne-am hotărât să schimbăm ceva. Şi în acest moment tratăm oamenii cu respect, dar ne gândim la ceva mai mult“, a afirmat Mihai Iancu, director general GTI Logistic. În opinia sa, nu întotdeauna banii sunt cei mai importanţi.
Respect faţă de angajat…
„Încercăm să identificăm elementele care le-ar putea oferi angajaţilor noştri un mediu de lucru mai prietenos, să stabilim acele activităţi care i-ar putea apropia de companie. Am început un proiect pilot în acest sens, care sperăm să dea rezultate“, a continuat el. Concret, proiectul vizează un număr de angajaţi cu rezultate mai scăzute care, odată ce au fost abordaţi într-o manieră nouă, au devenit mai performanţi, pentru că s-au simţit trataţi cu mai mult respect, au simţit că fac parte cu adevărat din firmă. „Respectul faţă de angajat se simte în costuri. Sunt mai multe şanse ca un angajat pe care îl tratezi corect, să te trateze corect, să se gândească la costurile firmei. În momentul în care din partea mea, ca angajator, tratamentul nu este corect şi angajatul se va chinui să mă răsplătească în aceeaşi manieră. Şi binele, şi răul se întorc.“
… respect faţă de furnizori…
Dar proiectul vizează şi transportatorii cu care colaborează firma. Îi vizează inclusiv pe şoferii acestora, care pot primi un tratament corect în depozitele GTI Logistic. „Nu cred că este o soluţie să închidem toaletele după ce dispare săpunul, aşa cum mulţi dintre cei care activează pe această piaţă au decis din cauza problemelor apărute. Trebuie să tratăm şoferii ca pe oameni. Dacă nu îi tratăm cu toţii în această direcţie, nu vom reuşi niciodată să facem din ei oameni corecţi. Cred că o firmă unde oamenii sunt corecţi funcţionează mai bine.“ De altfel, Mihai Iancu este cel care a dat tonul privind un tratament corect aplicat partenerilor. „Noi avem program de luni până vineri. După ce un transportator m-a rugat să descărcăm un camion sâmbăta pentru că avea nevoie de maşină, am venit personal la depozit pentru a realiza descărcarea. Ulterior, am văzut colegi care mi-au urmat exemplul, venind sâmbăta ca să descarce. Sunt lucruri pe care le face un partener corect. Sunt elemente care se vor reflecta şi în atitudinea transportatorului vizavi de noi. Probabil că dacă la un moment dat vom avea nevoie să ajungă la destinaţie mai repede o va face. De asemenea, am decis să reducem termenul de plată în cazul transportatorilor cu care lucrăm de la 45 la 30 de zile pentru a crea presiune pe calitate. Respectăm acest termen şi cred că trebuie să ne educăm transportatorii într-o direcţie corectă. Ne dorim să avem transportatori de calitate alături de noi, iar ei nu au nicio vină dacă mie clientul îmi plăteşte la 60 în loc de 45 de zile. Nu vrem să transmitem nerealizările noastre către cărăuşi“, a mai arătat directorul general GTI Logistic.
… calitate pe baze reale
În final, clientul va şti că un furnizor de servicii logistice care a impus respectul ca principiu de lucru, îl va respecta – se va încadra în termene, va oferi calitate.
„Va trebui să învăţăm să ne respectăm în trafic, în viaţa de zi cu zi, acasă, între vecini, în relaţia angajator angajat, între angajaţi, între parteneri. Probabil că atunci vom avea şi rezultate. Este o muncă pe termen foarte lung. Din păcate, în România în ultimii 20 şi ceva de ani, nu s-a făcut nimic pentru educarea tinerelor generaţii. Va trebui să ne implicăm noi. Prin exemplul propriu în primul rând“, a concluzionat Mihai Iancu.
Specialişti în distribuţie
GTI Logistic acoperă în acest moment 90% din teritoriul ţării în sistem 24/48 h pe parte de distribuţie. „10% înseamnă încă mici reglaje de făcut, dar volumele sunt în creştere“, a precizat Mihai Iancu. „Ne-am specializat în distribuţie la nivelul ţării şi putem realiza timpi competitivi de tranzit între Bucureşti şi orice alt oraş îndepărtat din ţară. Acoperim 100% în acest sistem Moldova, zona Banatului, Deva şi, după deschiderea hub-ului din Cluj, ne apropiem de 100% şi în această zonă. După ce vom distribui 100% marfa în 24 de ore, vom ajunge să ne uităm în volumele curierilor, care au câştigat până acum volume importante în condiţiile în care poate niciun operator nu este capabil 100% să meargă în 24 de ore în toată România. Oferta noastră de transport vizează volume de la jumătate de palet în sus.“ Directorul general GTI Logistic a precizat că, în general, cei care cer distribuţie în 24 de ore sunt clienţii noi şi mai ales clienţii mari, pe care compania (specializată până în prezent pe clienţi mici şi mijlocii) a început să îi vizeze. GTI Logistic operează în prezent peste 100 de camioane, flota proprie ridicându-se la 28 de vehicule comerciale. După ce a deschis recent un hub la Cluj, compania are în vedere deschiderea, în perioada următoare, de huburi noi în Constanţa, Braşov şi Timişoara. „Când vom putea face distanţa Bucureşti – Timişoara într-un program de şofer, vom deschide un hub şi la Timişoara“, a concluzionat Mihai Iancu.
GTI Logistic în cifre
– 70 profesionişti
– Peste 120 de parteneri
– 8.500 mp depozite (Bucureşti, Deva, Bacău, Cluj)
– Flotă proprie: 28 de camioane cu masa cuprinsă între 7,5 şi 40 t
– Parteneriat cu peste 100 de companii de transport
– Servicii oferite: cross-docking (prealocated şi break-bulk); depozitare; distribuţie; preluare documente şi instrumente de plată; VAS; reverse logistics.
– Next day delivery: în Moldova, Ardeal, Muntenia, Banat.
– Same day delivery: zona Bucureşti şi judeţul Ilfov.
– 24-72 ore în restul României.
Meda BORCESCU
meda.borcescu@ziuacargo.ro