Este o adevărată artă să oferi clienţilor flexibilitatea pe care o solicită în această perioadă şi să îţi menţii activitatea în parametrii de eficienţă, astfel încât să fii un partener de cursă lungă. Pe o piaţă cu o concurenţă în creştere şi cu un grad ridicat de imprevizibilitate, Lagermax AED Romania a găsit reţeta care îi permite să fie 24/7 lângă client.
Specializată în industria auto, compania foloseşte know-how-ul dobândit în acest segment extrem de sever din punctul de vedere al calităţii şi pentru alte sectoare, punând la dispoziţia clienţilor acel mix de servicii adaptat nevoilor individuale. Şi pentru că astăzi 9 din 10 clienţi solicită grupaj, Lagermax AED Romania oferă variante atât pentru Uniunea Europeană cât şi pentru spaţiul extracomunitar, inclusiv pentru statele ex-sovietice.
Linii zilnice către Turcia, soluţii competitive pentru UE
„În Turcia, către care avem linii zilnice, putem acoperi tot teritoriul, prin intermediul partenerului local. Avem inclusiv birou propriu în Istanbul“, a precizat Rareş Măcinică, Managing Director Lagermax AED Romania. În ceea ce priveşte destinaţiile UE, el a explicat că punctul central îl constituie Salzburg-ul, compania mamă organizând importuri în regim de grupaj de oriunde de pe continent. „De exemplu, din Norvegia, mărfurile în regim de grupaj ajung la destinaţie în România în maximum o săptămână. Pe de altă parte, Lagermax AED este, în Germania, membru al reţelei 24 Plus, care acoperă toată ţara, permiţând livrarea mărfurilor în regim de grupaj în orice punct. Acoperim toată Europa, într-un mod foarte vizibil. Iar tendinţa de creştere a nişei de grupaj se simte şi la nivel general, de grup. Este o nişă pentru toată Europa. Cu cât continuă criza, cu atât volumele scad şi se ajunge la un nivel la care nu se mai pot folosi camioane complete“, a mai arătat Managing Directorul Lagermax AED Romania. În opinia sa, este vorba despre un trend foarte accentuat în piaţă, iar grupajul reprezintă o nişă cu dezvoltare accelerată. „Clienţii clienţilor noştri evită stocurile, nu mai sunt interesaţi decât de cantităţile de care au nevoie la momentul respectiv – un palet sau doi“.
Planuri de dezvoltare în centrul României
Lagermax AED Romania deţine două depozite: unul în Arad, de 5.000 mp, şi unul în Bucureşti, de 2.200 mp. Sunt operate linii zilnice de grupaj Arad-Salzburg – unde se află sediul central al grupului. În Arad, grupajul se deconsolidează şi marfa se încarcă pe maşina care face curse Arad-Bucureşti, iar de aici se deconsolidează şi se face distribuţia capilară. „Aradul este un punct foarte important pentru noi, pentru că este vorba şi despre distribuţia naţională, iar acolo se opresc toate liniile pe care le avem pe internaţional: Austria – Viena, Ungaria – Budapesta (de asemenea, linii zilnice), Italia, Polonia, Elveţia, Olanda, Cehia, Turcia. Menţionez că deţinem un birou propriu la Otopeni, unde asigurăm tot ceea ce înseamnă vămuire. În prezent, biroul este în dezvoltare; facem comisionare vamală şi pentru alţi clienţi din piaţă, inclusiv pe segmentul aerian.“ Rareş Măcinică a menţionat că se lucrează şi în regim de curierat, atunci când situaţia o cere. „Pe Bucureşti avem două maşini proprii Fiat Ducato, care asigură flexibilitate pe relaţia Bucureşti-Piteşti-Buzău, unde avem zilnic 10-15 descărcări şi este foarte important să avem control şi legătură permanentă cu şoferii, ţinând cont că livrăm mai ales piese de schimb pentru industria auto. În ţară, folosim subcontractori, inclusiv curieri“. De altfel, compania lucrează cu partenerii tradiţionali pe bază de contracte, care garantează cărăuşilor un anumit număr de kilometri. Lagermax AED Romania operează zilnic în Bucureşti 15-20 de încărcări la un număr mediu de 15 subcontractori, în timp ce, în Arad, numărul încărcărilor creşte. „Discutăm deschis cu colaboratorii şi nu presăm transportatorii foarte mult pe preţ, pentru că ştim cum stau lucrurile pe linie de costuri. Avem şi clauză de combustibil; o dată cu creşterea preţului combustibililor, cresc tarifele atât la transportatori cât şi pentru noi în relaţie cu clienţii“, a subliniat Rareş Măcinică.
În ceea ce priveşte planurile pentru perioada următoare, Lagermax AED Romania realizează un studiu pentru un nou hub amplasat la Sibiu. „Principalul element pe care îl iau în considerare este comunitatea austriaco-germană din zona respectivă, care ne conferă avantaje privind accesul la piaţă. De asemenea, din punct de vedere geografic, Sibiul este foarte bine situat, între Arad şi Bucureşti, dar şi pentru distribuţia către Moldova. Rămâne un oraş de referinţă pentru partea de centru a ţării. Sunt elemente pe care le avem în vedere în decizia de a investi în această zonă“, a concluzionat Managing Directorul Lagermax AED Romania.
Rareş Măcinică, Managing Director Lagermax AED Romania:
„Respectăm mentalitatea austriacă potrivit căreia trebuie evitate cuvintele «vedem noi ce-o fi». Totul trebuie să fie exact, activităţile sunt bine planificate, ne ţinem de cuvânt: da este da, iar nu este nu. Suntem intransigenţi în propriile task-uri, în munca pe care o desfăşurăm. Pentru noi, dead-line-ul este dead-line.“
„În ultima vreme, a suferit din cauza crizei mai mult partea de maşini, de produs final, dar, la nivel de piese, nu am simţit vreo scădere semnificativă a activităţii; poate numai o stagnare. Toată lumea trebuie să îşi repare maşinile şi piesele originale sunt încă preferate.“
„Facem distribuţie în toată ţara în sistem 24-48 h. Iar dacă o cere clientul, ne putem asuma fără probleme termenul de 24 h.“
Reguli foarte stricte pentru piesele de schimb
Segmentul de piese de schimb este unul foarte atent monitorizat după ce, în urma studiilor, s-a ajuns la concluzia că impactul acestei zone în profitabilitatea producătorilor auto este de peste 50%. În acest context, lanţul logistic este cu atât mai important. „Putem livra 70-80 de repere, în condiţiile în care un reper reprezintă un destinatar, iar pe fiecare destinatar există 4-5 colete. Practic, şoferii noştri sunt responsabili pentru distribuţia a circa 250 de colete într-un sistem next day delivery“, a precizat Managing Directorul Lagermax AED Romania. El a apreciat că distribuţia de piese de schimb reprezintă un hibrid între distribuţia clasică şi curierat, perioadele de livrare fiind foarte scurte. Altfel spus, chiar şi atunci când sistemul în care se lucrează este unul „next day delivery“, în multe cazuri se impun ore pentru livrare (până la 12:00 sau până la 15:00, de exemplu). Totul este programat, iar calităţile şoferului depăşesc puţin sfera obişnuită, pentru că este prins în mod direct în lanţul logistic. S-ar putea spune că are calităţi similare cu ale unui gestionar de depozit.
Meda BORCESCU
meda.borcescu@ziuacargo.ro