Inspectiile de sambata si duminica la santierele de autostrazi de pe Coridorul IV Pan-european i-au aratat ministrului Transporturilor, Alexandru Nazare, ca majoritatea constructorilor trag mata de coada, desi a trecut la o luna de la ultimele ninsori. Dupa admonestarea firmelor care executa tronsoanele Arad – Nadlac si Lugoj – Deva, duminica a venit randul constructorului autostrazii Orastie – Sibiu, lotul 1.
“Nu sunt deloc multumit de mobilizarea de aici. Va spun foarte sincer. Nu, nu este in modul pe care ni-l propunem noi de a lucra, mai ales ca au fost foarte multe situatii in care v-ati plans din cauza vremii. Acum asta nu mai e un argument. Vreau sa vad mobilizare maxima. Iar acest tronson este foarte dificil si, daca nu va mobilizati rapid, nu o sa reusiti sa asfaltati anul acesta”, le-a spus ministrul Transporturilor reprezentantilor firmei Strabag.
Nazare a cerut “mai putine promisiuni si mai multe fapte”. “Asta vreau sa vad de la dumneavoastra si de la toti constructorii care lucreaza pe acest tronson Orastie- Sibiu”, a adaugat el.
Luna si controlul
Alexandru Nazare le-a mai spus ca trebuie sa fie constienti ca termenul de finalizare a tronsonului, respectiv aprilie 2013, presupune ca majoritatea lucrarilor trebuie finalizate anul acesta. “In maxim o saptamana, vreau sa-mi prezentati un plan revizuit de lucrari. Iar aici, in urmatoarea luna o sa revin, sa stiti, sa vad daca se intampla ceea ce discutam acum”, a mai spus Nazare.
Ministrul s-a declarat ceva mai multumit de ritmul de lucru de pe lotul 2 al autostrazii Orastie-Sibiu: “E ceva mai bine decat pe lotul 1, dar nu suficient de bine”. El a cerut si aici ca, intr-un timp cat mai scurt, sa-i fie prezentat programul revizuit de lucrari.
In caz ca nu isi vor respecta angajamentele, Nazare a spus ca ii va penalize pe constructori, asa cum este prevazut, de altfel, si in contracte, “iar ei stiu asta”.
Cele doua loturi: date tehnice
Lucrarile la loturile 1 si 2 ale Autostrazii Orastie –Sibiu au inceput in 15 noiembrie 2011, ambele avand ca termen de finalizare 2013. Proiectarea si executia lotului 1, in lungime de 24,1 km, este realizata de SC Strabag SRL. Valoarea investitiei este de peste 166 milioane de euro. Proiectul include realizarea a 4 poduri peste cursuri de apa, a 3 poduri peste cai de comunicatii terestre (cale ferata, drumuri nationale, judetene sau agricole), a 7 subtraversari ale unor drumuri si a 15 poduri casetate. Vor fi realizate, de asemenea, doua noduri rutiere, inclusiv bretele de acces – Nodul Rutier Orastie km 1,4 si Nodul Rutier Sebes Vest km 24.
Lotul 2 cuprinde 19,7 km, de la km 24,1 la km 43,8, se intinde de la Vintu de Jos la Miercurea Sibiului si costa 114 milioane de euro, lucrarile fiind executate de Asocierea Straco Grup SRL – Studio Corona SRL Civil Engineering. Se vor executa 3 pasaje peste autostrada, 7 poduri si pasaje peste alte cai de comunicatii (cale ferata, drumuri judetene si drum agricol), 8 poduri peste cursuri de apa si 3 noduri rutiere, inclusiv bretele de acces – Nod rutier Lancram km 27, Nod rutier Sebes est km 32,6 si Nod rutier Cunta km 43,8.
Finantarea este asigurata 85% din bani europeni, prin Fondul de Coeziune, iar diferenta de 15% este alocata de la bugetul de stat.
Magda SEVERIN