Noul pod de la Agigea, în teste. Drumul de acces, la anul

Rezistenţa noului pod rutier care supratraversează Canalul Dunăre – Marea Neagră şi face legătura între DN39 şi A4 a fost testată astăzi cu 36 de camioane încărcate. Spectacolul a avut loc în lipsa lui Victor Ponta, care anunţase într-o altă campanie electorală – cea pentru europarlamentare – că podul va fi gata în 31 iulie. Acum, premierul a ratat explicaţiile, dar şi promiterea unui alt termen, pentru că ceaţa l-a împiedicat să ajungă cu elicopterul la eveniment.

Au fost însă prezenţi la testare vicepremierul Liviu Dragnea şi preşedintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu – fost şi viitor prim-ministru, care a crezut că se află pe vechiul pod de pe DN39, încă în reparaţii.

Obişnuit să nu fie contrazis, Tăriceanu le-a retezat vorba jurnaliştilor locali care încercau să-l scoată din ridicol. “Eu vin de la Bucureşti şi ştiu mai mult ca voi!”, i-a repezit el.

“Eu am vrut să mă lămuresc cu privire la schemele de încărcare pentru verificarea pe care este normal să o facă constructorul înainte de darea în funcţiune. Sunt în total 7 teste, pentru rezistenţa la înconvoiere şi la torsiune. Aţi înţeles ce înseamnă asta? Nu aţi înţeles!”, şi-a etalat încă o dată aroganţa Tăriceanu.

„Mă bucur pentru că lucrarea este practic terminată şi urmează să fie dată în funcţiune. Este o lucrare extrem de spectaculoasă, de artă de inginerie, cu o estetică foarte modernă. Sunt lucrări care trebuiesc periodic întreţinute”, a continuat viitorul premier al României anunţat de Victor Ponta.

Tăriceanu: Este un pod relativ parțial nou

Atoateştiutorul a fost întrerupt din nou cu precizarea că vechiul pod se află la câteva sute de metri în aval, dar a fost de neoprit: „Este un pod relativ parțial nou!”. Cum însă ziariştii locali insistau, Tăriceanu le-a spus, cu condescendenţă: “Este podul hobanat care a funcționat și înainte. Eu am mai mers aici, în zonă”.

Abia după ce reprezentanţii mass-media i-au arătat cu mâna vechiul pod Tăriceanu s-a oprit; era vizibil încurcat de prezenţa câtorva sute de persoane – localnici şi susţinători ai PSD, aduşi cu microbuzele de primarul Constanţei, Radu Mazăre, aflat şi el la eveniment, alături de doi foşti miniştri ai PNL din Guvernul Ponta 2: penalul Daniel Chiţoiu şi Radu Stroe – posibili viitori membri în anunţatul Guvern Tăriceanu.

Dragnea a preluat el explicaţiile: “Până la urmă e cel mai mare pod hobanat din România, ce face legătura între nordul şi sudul Portului Constanţa şi, de asemenea, face legătura cu A4, varianta ocolitoare a municipiului Constanţa şi se evită trecerea prin Lazu şi Agigea. (…) Mai urmează acum şi infrastructura şi drumurile de acces. Este o investiţie extrem de importantă pentru Constanţa şi toată zona de aici. Este până la urmă o lucrare de artă cu care Constanţa o să se mândrească”, a declarat Liviu Dragnea.

Drumul de acces, la anul

Constructorii au început de ieri să facă testele de rezistenţă a structurii podului, cu 36 de camioane încărcate care îl traversează simultan. În urma acestor teste de rezistenţă a structurii, vor fi făcute ultimele reglaje ale hobanelor.

„Un test durează în sine o zi, dar prelucrarea datelor și cu eventualele reglaje testul poate să ajungă la 4 zile. Noi estimăm că totuși de sărbători se va circula în condiții normale“, a spus Anghel Stănescu, inginer consultant.

Degeaba va fi dat în folosinţă podul, dacă drumul cu două benzi, construit în continuarea podului rutier şi care va face joncţiunea cu DN39, în apropierea intrării în staţiunea Eforie Nord, nu este gata.

Podul rutier are următoarele caracteristici: lungime totală de 360 m, o deschidere centrală de 200 m şi lăţimea de 17,4 m ce permite circulaţia pe 4 benzi. Înălţimea liberă sub tablierul podului în axul Canalului Dunăre – Marea Neagră este de 18,4 metri.

70% fonduri europene

Valoarea totală a contractului de finanţare pentru întregul proiect ”Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre – Marea Neagră şi lucrări aferente infrastructurii rutiere şi de acces în Portul Constanţa” este de 191.797.112 de lei.

Investiţia include şi construirea unui drum cu două benzi care face legătura între pod şi DN39. Lucrările sunt finanţate prin POS-Transport, 70% din fonduri structurale europene şi restul de la bugetul statului.

Costurile pentru noul pod sunt de 28 de milioane de euro iar construcţia a fost realizată de antreprenorul general Apolodor Comimpex SRL, pentru Compania Națională “Administrația Porturilor Maritime” SA Constanta.

Întârzieri la ambele poduri

Termenul de finalizare a noului pod a fost depăşit cu 7 luni şi jumătate faţă de cel promis de constructor la 1 octombrie 2013, când CNADNR a închis traficul pe vechiul pod de la Agigea, de pe DN 39. 

În 22 august abia se monta ultimul tronson (dintre cele 15) al tablierului metalic aferent noului pod.

Cât priveşte podul vechi de la Agigea, abia din septembrie a început montarea ultimelor 2 hobane din totalul de 10, iar la finalizarea acestei operaţii, estimată pentru începutul acesteu luni, va fi refăcută calea de rulare, cu promisiunea că în decembrie se va putea circula fără restricţii de viteză.

În 12 septembrie s-a dat liber şi traficului camioanelor, după aproape un an de interdicţie. 

Magda SEVERIN

Sursă foto: www.reporterntv.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.