Podul Calafat-Vidin va fi, în sfârşit, deschis circulaţiei, inaugurarea urmând a avea loc în 14 iunie, iar taxa percepută va fi de 6 euro, potrivit ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu, prezent, marţi, la Calafat. El a inspectat lucrările de construcţie pe partea română şi a anunţat că i-au fost semnalate “unele probleme legate de calitatea infrastructurii feroviare, dar mai ales rutiere”, astfel că a cerut CNADNR şi firmei constructoare remedierea lor până la inaugurarea podului.
De asemenea, trebuie înlocuite cabinele destinate poliţiştilor de frontieră, care fuseseră proiectate, iniţial, ca pentru Schengen, în speranţa că România şi Bulgaria vor intra în acest spaţiu.
Amintim că inaugurarea podului Calafat-Vidin a fost amânată de 4 ori, după ce lucrările de construcţie începute acum aproape 6 ani ar fi trebuit să fie gata în septembrie 2011, dar de atunci tot nu am intrat în Schengen.
“Acest pod va fi operat de o societate mixtă româno-bulgară, societate aflată în curs de înfiinţare dar care pe 14 iunie, când va fi inaugurat podul, va funcţiona. Lucrările sunt aproape finalizate, mai există câteva detalii tehnice care vor fi gata în perioada imediat următoare”, a spus ministrul Transporturilor.
În afară de reparaţiile din infrastructură şi de înlocuirea cabinelor, până în 14 iunie va fi întinsă şi catenara, firul electric de la care se alimentează locomotivele. “Există o diferenţă de nivel de doar 10 cm între catenara dintre România şi Bulgaria, pe care o vom pierde pe o distanţă de 100 de metri”, a explicat Fenechiu.
Cât priveşte taxa percepută pentru traversarea podului, Fenechiu a spus că aceasta a fost deja negociată şi este de 6 euro, ca şi taxa de la Podul de Giurgiu, şi va fi distribuită celor două ţări în raport cu contribuţia pe care au avut-o la contribuţia podului: 83% partea bulgară şi 17% partea română.
Lucrările de modernizare a drumului naţional Craiova-Calafat sunt întârziere „din cauza lipsei de finanţare”, dar Fenechiu a ţinut să precizeze că Ministerul Transporturilor nu mai gestionează drumurile din România, ci Departamentul marilor proiecte, condus de ministrul delegat Dan Şova.
Magda SEVERIN