Ieri s-au finalizat reparațiile provizorii la podul peste Dunăre de la Giurgiu, care „au constat în eliminarea deficiențelor existente, și anume gropi și suprafața neregulată a carosabilului, prin turnarea a 100 tone asfalt pe o suprafață de 1.000 mp, în vederea asigurării siguranței traficului rutier”, informează NADNR.
Însă adevăratul calvar va începe abia în a doua jumătate a lunii aprilie, odată cu lucrările de reabilitare ce prevăd înlocuirea integrală a sistemului rutier (plăci betonate și straturi asfaltice), când „se va circula pe o singură bandă ce va fi în permanență supravegheată de Anteprenor pentru asigurarea condițiilor de siguranță a circulației”, precizează CNADNR.
Contractul de reabilitare a Podului peste Dunăre în sensul Giurgiu – Ruse a fost atribuit în luna octombrie 2014 Asocierii Collini Lavori S.p.A. – Tecnic Consulting Engineering, iar în noiembrie s-a dat ordinul de începere a lucrărilor.
Contractul are o perioadă de 16 luni, investiția fiind finanțată din Fondul European de Dezvoltare Regională prin POS-T 2007 – 2013. Din cele 16 luni, 2 luni reprezintă perioada de proiectare, care s-a încheiat la sfârșitul lunii ianuarie 2015.
„Precizăm că lucrările de reabilitare urmează a fi finalizate până la data de 31 decembrie 2015”, asigură CNADNR. Evident, nu a fost luată în considerare iarna, care nicidecum nu vine cu zăpezi de Revelion, ci din noiembrie.
Potrivit contractului, în afară de repararea și consolidarea podului, se vor realiza și lucrări de reabilitare a drumului până la punctul de acces vamal. Responsabilitatea proiectării îi revine în totalitate antreprenorului, având o perioadă de garanție de 2 ani.
Starea carosabilului după efectuarea lucrărilor de reparații poate fi consultată accesând materialul video disponibil la https://cnadnr.ro/video/. (M.S.)