Premierul Victor Ponta a declarat, miercuri, că nu este mulţumit de modul cum se construiesc autostrăzi în România şi de aceea a venit la guvernare, dar nu a precizat ce măsuri a luat mâna sa dreaptă, Dan Şova, ministrul delegat al Marilor Proiecte, pentru a stopa întârzierile ce se înregistrează la tronsoanele ce ar fi trebuit finalizate încă din aprilie. Şi nici de ce unele şantiere sunt abandonate.
„Nu sunt mulţumit de modul cum se construiesc autostrăzi în România şi d-aia am venit la guvernare, ca să arăt eu cum se construiesc, ca să arăt că se poate face şi (tronsonul de autostradă n.r.) Comarnic-Braşov, şi Piteşti-Craiova, şi Centura Sud (Bucureşti, n.r.). D-aia am venit la guvernare. Dacă eram mulţumit, rămâneam cu Boc şi cu Berceanu şi cu Boagiu, care aţi văzut ce buni au fost”, a afirmat şeful Executivului, întrebat în acest sens de jurnalişti, cu ocazia predării mandatului de ministru al Transporturilor Ramonei Mănescu.
La insistenţele reprezentanţilor mass-media privind măsurile întreprinse pentru remedierea situaţiei, în 1 an şi 3 luni de guvernare, Ponta a aruncat pisica în ograda ministrului delegat pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine, Dan Şova, precizând că „CNADNR se află în responsabilitatea administrativă şi politică a acestuia.
Guvernul pregăteşte viziunea asupra infrastructurii rutiere pentru perioada 2014-2020
Premierul pregăteşte „în perioada următoare” prezentarea „viziunii Guvernului în perioada 2014-2020” asupra infrastructurii rutier.
„CNADNR se află în responsabilitatea administrativă şi politică a ministrului Şova şi o să-l rog eu pe domnul Şova să facă o întâlnire cu dumneavoastră, să vă explice cum e cu autostrăzile. De altfel, chiar cred că în perioada următoare, împreună cu domnul Şova şi cu doamna Mănescu, suntem pregătiţi să vă prezentăm viziunea Guvernului pentru intervalul 2014-2020. Din exerciţiul 2007-2013 se finanţează şi se finalizează Nădlac până la Sibiu şi s-a licitat deja, nu ştiu însă dacă s-a finalizat licitaţia pentru Sebeş – Câmpia Turzii, în aşa fel încât să fie legat şi Clujul de autostradă”, a arătat premierul.
Victor Ponta nu a putut explica însă de ce nu s-a licitat până acum tronsonul autostrăzii Nădlac-Arad, după ce contractul cu Romstrade a fost reziliat în noiembrie anul trecut şi nici de ce în iulie s-a reziliat contractul şi pentru celălalt tronson, deşi este finalizat 85%.
Despre aceste lucruri, dar şi despre abandonarea lucrărilor la Autostrada Transilvania şi la metroul din Drumul Taberei atrăgea atenţia şi preşedintele Traian Băsescu, în două intervenţii publice, prima fiind făcută chiar pe şantierul autostrăzii.
Despre intens anunţatele concesiuni – autostrăzile Comarnic-Braşov şi Piteşti-Craiova, plus Centura Sud Bucureşti, ce urmează să fie construită tot în regim de autostradă -, şeful Guvernului nu poate spune decât ce anunţa şi în primăvară: că în toamnă vor fi semnate contractele.
Magda SEVERIN