Cei mai buni soferi profesionisti din Romania au avut ocazia sa isi testeze aptitudinile in materie de condus economic in cadrul concursului Renault OptiFuel Challenge, editia 2015. Primii doi soferi pe tara sunt reprezentantii Romaniei in etapa internationala a concursului, ce se va desfasura la Lisabona.
Concursul si-a adunat finalistii dupa mai multe etape zonale in Romania, in marea finala fiind prezenti 11 soferi, care s-au intrecut in a-si arata abilitatile pe International Truck of the Year 2015, Renault T Optifuel. Competitia Optifuel Challenge are ca scop obtinerea celui mai scazut consum posibil la volanul unui camion Renault si se adreseaza companiilor de transport interesate sa testeze performanta noului Renault T in reducerea consumului si abilitatile de condus economic ale soferilor lor. Camionul utilizat in competitie este noul model Renault T Optifuel, optimizat pentru un consum eficient, de 460 CP, care integreaza cele mai avansate tehnologii si servicii in ceea ce priveste eficienta consumului de combustibil. T Optifuel a fost de curand certificat TUV, omologandu-i-se o reducere a consumului de 10,9 procente comparativ cu modelul T clasic, dupa ce conducatorii auto profesionisti au urmat cursul Optifuel Training, dedicat conducerii economice.
Etapele de calificare
Participantii au condus in etapele de calificare autocamionul incarcat in conformitate cu legislatia in vigoare. Traseele au fost alese de organizator, avand lungimea de aproximativ 25-35 km, si au trebuit parcurse intr-un interval de timp maxim, cu un consum cat mai mic de combustibil. Probele de calificare s-au sustinut in perioada aprilie – iulie 2015 in Timisoara, Pitesti, Craiova, Constanta, Buzau, Bacau, Brasov, Suceava, Baia Mare, Oradea, Cluj si Bucuresti. Competitia organizata de Renault Trucks ii premiaza pe cei mai economici soferi, dar si companiile angajatoare. Astfel, conducand economic, soferii pot castiga, la nivel national si international, mai multe premii.
Eco-soferii anului
Finala nationala s-a desfasurat la inceputul acestei luni la Snagov, unde au participat 11 finalisti, dintr-un total de aproximativ 150 de soferi profesionisti ce au participat la calificari. Acestia au fost punctati, in premiera, dupa metoda folosita la finala europeana, cu un algoritm care a inglobat consumul de carburant, viteza medie, timpul petrecut in „zona verde”, utilizarea franei si rularea libera. Eco-soferul anului 2015 a fost Marius Filip, reprezentant al companiei clujene Transporters Filip, care a castigat detasat, totalizand 92,3 puncte. Acesta a obtinut un consum de 25,09 l/100 km, a avut o viteza medie de 66,39 km/h, 72,6% din timp camionul a rulat in „zona verde”, frana a fost folosita de 17 ori/100 km, iar Optiroll-ul a reprezentat 22%. Locurile 2 si 3 au fost ocupate de Costin Anghelescu, reprezentant al Costi Trans din Bucuresti, cu 73,7 puncte, respectiv Mihail Mihai, de la A&C Road Cargo din Pitesti. Compania castigatorului, Transporters Filip, primeste in folosinta, timp de o luna, un camion Renault T460, iar castigatorul a primit un voucher de cumparaturi in valoare de 1.000 euro. Ocupantul locului doi, Costin Anghelescu, a adus companiei sale, Costi Trans, un voucher pentru service valabil in reteaua Renault Trucks din Romania, de 500 euro si un voucher de cumparaturi personale de 500 euro. Locul al treilea, Mihail Mihai, a primit, de asemenea, un voucher de service, cu valoarea de 300 euro, si un voucher pentru cumparaturi de 300 euro. Finala internationala aduce pentru compania reprezentata de castigator un camion Renault T460 Optifuel pentru utilizare timp de 12 luni, iar soferului titlul de Eco-Soferul Anului 2015 si un voucher de cumparaturi de 8.000 euro. Aceasta va fi organizata la Lisabona, pe 7 octombrie, iar Romania ii trimite pe ocupantii primelor doua locuri din concursul national, Marius Filip si Costin Anghelescu. Le uram multa bafta!
Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro