Renault Trucks şi Grădinariu Imp. Exp.

De cele mai multe ori, în momentul în care discutăm despre transport, prima imagine care ni se iveşte în minte este cea a unui camion de 40 t, pe autostradă, transportând bunuri dintr-o ţară într-alta. Dar, în fapt, toate categoriile de transport sunt la fel de importante pentru societatea umană. Iar activităţile municipale, care asigură confortul şi igiena mediului în care trăim au nevoie, la rândul lor, de vehicule eficiente şi economice.

 

Poate mai mult decât în alte domenii, vehiculele destinate salubrizării, colectării şi reciclării de deşeuri trebuie să se impună printr-un grad înalt de fiabilitate. Desfăşurându-şi activitatea în comunităţi urbane sau rurale, în regim de start-stop, fiind dotate cu echipamente consumatoare de energie, acestea trebuie să îndeplinească necesităţi extrem de exigente din punctul de vedere al consumului de combustibil, al emisiilor poluante şi al zgomotului. În acest context, Renault Trucks şi compania Grădinariu Imp. Exp., specializată în integrarea a peste 400 de versiuni de autogunoiere compactoare, şi-au unit forţele pentru livrarea unor autospeciale adaptate în mod optim necesităţilor Consiliului Judeţean Vaslui. Contractul a avut ca obiect achiziţia de utilaje şi echipamente pentru colectarea deşeurilor reciclabile şi a refuzurilor menajere din judeţ, din cadrul proiectului „Sistem integrat de management al deşeurilor solide în judeţul Vaslui“. Toate utilajele predate au fost construite pe autoşasiuri marca Renault Trucks din vechea gamă, respectiv 18 unităţi modelul Renault Premium Distribution 310.26 6×2 pentru autogunoiere, iar pentru autospeciale transport containere – 6 unităţi Premium Lander 430.26 6×4.

Vehiculul potrivit la locul potrivit

Versiunea Renault Premium Lander comandată de Consiliul Judeţean Vaslui propune o masă totală de 26 t şi o sarcină utilă de 17,5 t. Modelul este echipat cu un motor DXi11, cu 6 cilindri în linie şi injecţie de înaltă presiune, capabil să dezvolte o putere maximă de 420 CP/1.800 rpm şi un cuplu maxim de 2.040 Nm/950-1.400 rpm. Cutia de viteze este ZF, cu 16 rapoarte înainte, sincronizate, şi 2 înapoi. Dublarea gamelor se realizează pneumatic, prin intermediul unei valve poziţionate pe levier, iar schimbarea vitezelor este asistată prin Servoshift. De asemenea, dispune de sistem de asistenţă conduită economică DMS (Driving Monitoring System). Renault Premium Distribution a fost livrat în două versiuni de ampatament, de 3.700 şi de 3.900 mm. Acestea au o masă totală de 26 t şi o sarcină utilă de 18,5 t. Motorizarea este DXi7, cu 6 cilindri în linie, 4 supape pe cilindru şi injecţie common-rail de înaltă presiune, supra-alimentat prin turbocompresor pe eşapament cu sistem de răcire a aerului de admisie prin radiator aer-aer. Propulsorul propune o putere maximă de 300 CP la o turaţie de 2.300 rpm şi un cuplu maxim de 1.153 Nm la 1.200-1.800 rpm. Motorul este dotat cu regulator electronic de regim ralanti şi dispozitiv de demaraj la rece prin preîncălzirea aerului de admisie. Cutia de viteze este tot ZF cu Servoshift, dar dispune de 9 rapoarte faţă sincronizate şi 1 raport marşarier.

 

Vaslui reciclează tot mai mult

Din punctul de vedere al suprastructurilor, în cadrul lotului de vehicule livrate, şase unităţi sunt autogunoiere compactoare de deşeuri menajere cu capacitate de 16 mc, zece sunt autogunoiere pentru deşeuri din plastic şi metal cu capacitate de 16 mc, două pentru sticlă, cu capacitate de 16 mc şi, în fine, şase unităţi autospeciale pentru transport de containere, cu o capacitate de 20-30 mc şi echipate cu cârlig hidraulic şi remorcă.

Aceste utilaje au un grad înalt de calitate şi eficienţă, în pas cu tehnologiile actuale, având sistem de monitorizare pentru detalierea parametrilor funcţionali, comenzi electro-pneumatice şi manuale, monitor tip LCD pentru camera video din spate, fiind produse în conformitate cu standardele SR EN 1501. Beneficiarii investiţiei realizate în cadrul „Sistemului integrat de management al deşeurilor solide din judeţul Vaslui“ sunt locuitorii judeţului, prin intermediul Consiliului Judeţean, cât şi municipiile şi comunităţile locale (autorităţi locale/comune) care au responsabilităţi legale şi competenţe în domeniul managementului deşeurilor municipale.

Categoriile de deşeuri ce urmează a fi colectate includ reziduuri precum deşeuri menajere amestecate, deşeuri similare celor menajere, din comerţ, instituţii şi industrie, deşeuri stradale, deşeuri din pieţe, deşeuri din parcuri şi grădini, deşeuri C&D – gospodării particulare. Din punctul de vedere al reciclabilelor, se vor colecta hârtie/carton, sticlă (amestecată), fracţia uşoară: plastic şi metal. Vor fi realizate, de asemenea, operaţiuni vizând fluxuri speciale de deşeuri, cum ar fi cele periculoase sau voluminoase.

Renault Premium Lander 430.26 6X4 2M

– masă totală (MTAC) 26.000 kg

– sarcină utilă 17.558 kg

– ampatament 4.500 mm

– motor DXi11 – putere maximă: 316 kW/1.800 rpm, cuplu maxim: 2.040 Nm/950 – 1.400 rpm

– cutie de viteze – ZF 16 S 2230 TO, 16 + 2 rapoarte

– sistem de frânare electro-pneumatic, două circuite independente, acţionat electronic EBS 5, frâne disc

– suprastructură: autospecială transport containere, 20-30 mc

 

Renault Premium Distribution 310.26 6×2

– masă totală (MTAC) 26.000 kg

– sarcină utilă 18.667 kg

– ampatament 3.700/3.900 mm

– motor DXi7 – putere maximă: 225 kW/2.300 rpm, cuplu maxim: 1.153 Nm/1.200 -1.800 rpm

– cutie de viteze – ZF 9S 1110 TO, 9+1 rapoarte

– sistem de frânare electro-pneumatic, două circuite independente, acţionat electronic EBS 5, frâne disc

– suprastructură: autogunoieră compactoare/autogunoieră, 16 mc

 

Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.