S-a deschis noul pod de la Agigea

Podul nou de la Agigea a fost deschis traficului rutier în această dimineaţă şi leagă Portul Constanţa şi Autostrada Soarelui. Totodată s-a dat liber maşinilor pe la Poarta 10 bis a portului, pe ambele sensuri.

Este cel mai mare pod din ţară: are 360 m lungime, 17 m lăţime şi o deschidere centrală de 200 m. Pilonii de pe maluri care susţin tablierul podului prin fascicule de hobane au o înălţime de 66 metri deasupra nivelului mării.

Investiţia a costat 28 de milioane de euro, fiind cofinanţată 70% din fonduri structurale şi realizată de antreprenorul general Apolodor Comimpex SRL.

Lucrările au început în iulie 2010, după ce au fost întârziate peste jumătate de an de la data programată, din cauza contestaţiilor depuse la atribuirea contractului şi a selectării consultantului. Conform graficului de execuţie, lucrările ar fi trebuit să fie gata în august 2014, dar a trecut mai bine de un an până la deschiderea circulaţiei rutiere pentru TIR-uri şi autoturisme.

pod nou agigea 3

Aşa cum ne-au obişnuit autorităţile, inaugurarea se face pe bucăţi. Mai întâi a venit premierul Victor Ponta, anul trecut în noiembrie – aflat în campanie electorală pentru prezidenţiale -, pentru a participa la testarea rezistenţei podului cu 36 de camioane încărcate ce l-au traversat simultan. Însă construirea drumului cu două benzi pentru legătura dintre pod şi DN39 nici măcar nu începuse, deşi era inclusă în proiect.

A trecut aproape un an până să se deschidă circulaţia rutieră pe noul pod. Astăzi, panglica inaugurală a fost tăiată de prefectul Constanţei împreună cu primarul oraşului Agigea.

Proiectul nu este însă nici acum gata în totalitate: podul leagă Autostrada Soarelui doar cu porţile 7 şi 10 ale portului (este finalizat drumul portului în partea de nord al Canalului Dunăre – Marea Neagră L=1.355 m, drum care realizeaza legatura cu varianta ocolitoare a Municipiului Constanta (A4) si cu poarta de acces în zona de nord a portului, (Poarta 7)) şi urmează ca până la sfârşitul anului să fie terminat şi sectorul de drum ce va uni partea de sud a portului cu DN 39 Constanţa – Vama Veche, la intrarea în Eforie Nord.

Potrivit Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime SA, ca urmare a deschiderii circulatiei pe acest tronson, s-a indeplinit primul obiectiv al proiectului – evitarea tranzitării oraşului Constanţa a traficului greu care are ca destinaţie zona de nord a Portului Constanţa.

La pod, lucrările de montaj al aparatelor de reazem definitive s-au finalizat acum două săptămâni, pe 6 octombrie, “în prezent fiind îndeplinite condiţiile pentru demararea etapei de recepţie la terminarea lucrărilor”.

pod nou agigea 2

Din acest proiect face parte şi obiectivul “Bretea rutieră de conectare cu DN39”, care are ca obiectiv decongestionarea traficului pe DN 39, prin construirea unui drum cu două benzi, în continuarea podului rutier de la km 0+540 peste Canalul Dunăre – Marea Neagră şi joncţiunea cu DN 39 în apropierea intrării în localitatea Eforie Nord, precizează CNA Porturilor Maritime.

Detalii despre proiect, AICI.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.