SCHMITZ CARGOBULL Carosare in Romania

MKO, un nou produs ce completeaza gama Schmitz Cargobull, se adreseaza transportului urban, datorita manevrabilitatii, dar nu numai. MKO raspunde perfect nevoilor de transport printr-o gama variata de optiuni si dimensiuni disponibile.

Suprastructura formata din panouri Ferroplast, imbinate intre ele prin profile care se unesc, astfel incat sa nu apara punti termice, asigura o stabilitate excelenta si o izolare termica optima. Suprastructurile se monteaza pe vehicule in Romania, prin intermediul partenerilor Schmitz Cargobull, precum Afi Car Utilaje, RomTrailer sau Termoport. Iar cererea pentru aceste produse este in plina crestere. „Exista jucatori pe piata care se dezvolta foarte mult”, a subliniat George Badea, Product Manager Schmitz Cargobull Romania. „De exemplu, Fan Courier a ajuns, de la cateva unitati pe an la comenzi multiple intre 20 si 30 de caroserii de la inceputul anului si pana acum si mai sunt in productie inca 20. Intreaga piata de coletarie, de supermarketuri, de produse pharma, atinge un punct de dezvoltare fara precedent, iar acum este momentul potrivit de a lansa un astfel de serviciu de carosare.“ In functie de marfa transportata, Schmitz Cargobull Romania poate pune la dispozitia clientului o gama variata de panouri FP, astfel incat temperatura interioara sa fie mentinuta la o valoare constanta, eliminand, in acest fel, riscul aparitiei pierderilor termice si pe cel al costurilor neprevazute. Chiar si in cazul unui accident in care panourile pot fi strapunse la interior sau exterior, temperatura interioara ramane constanta. Remedierea unui panou strapuns se poate face intr-un interval scurt de timp, reparand doar partea afectata, nefiind nevoie de inlocuirea intregului perete, operatie care se poate executa de catre partenerii service.

Gama extinsa

In dezvoltarea unei noi solutii, Schmitz tine intotdeauna cont de aplicatiile practice. De aceea, acest model de suprastructura este compatibil cu toti producatorii de autosasiuri, cum ar fi DAF, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Iveco, Scania, Volvo. Prin folosirea panourilor Ferroplast, suprastructura ofera o serie de avantaje. In primul rand, este vorba despre o igiena exemplara, panourile folosite de catre Schmitz respectand normele HACCP. Apoi, adaptarea temperaturii este foarte rapida: straturile protectoare de metal ale box-ului se ajusteaza pentru racirea temperaturii mult mai repede decat GRP. Inima poliuretanica a panourilor este mai groasa cu 12% fata de conventionalele GRP, ceea ce ofera un grad inalt de izolare, iar temperatura interioara este mentinuta pentru o mai lunga perioada de timp. Straturile metalice ale panourilor FP previn absorbtia umezelii, astfel incat protejeaza impotriva acumularii unei mase nedorite de apa, iar spuma nu-si pierde proprietatile. Utilizarea FP in loc de GRP este mai avantajoasa si pentru ca FP se bazeaza in constructie pe calitatea expandarii spumei, celule apropiate (fara spatii care sa nu izoleze) si pe spuma poliuretanica presata intre 2 straturi de metal. De asemenea, solutia prezentata se poate configura cu o serie de optiuni suplimentare, care ajuta la manevrarea, incarcarea si racirea marfurilor. Printre acestea, se numara montarea unui perete despartitor pentru transport multitemperatura (longitudinal sau lateral), sina pentru asigurarea incarcaturii, termometru, clapeta de aerisire, montarea unor lumini suplimentare pentru a asigura o iluminare interioara cat mai buna, sina pentru double deck, usa laterala cu lift si multe altele. „Oferim o solutie foarte flexibila si durabila. Avem clienti care transporta atat marfa vrac, paletizata cat si pe carucioare specializate, toate cu acelasi vehicul. Marfa pentru supermarketuri, care este extrem de variata, se inscrie perfect acestui tipar. Pentru coletarie, a trebuit chiar sa facem cateva inventii pentru a adapta suprastructura necesitatilor lor variate de transport, precum si conditiilor grele de lucru. Putem livra absolut orice fel de solutie, pentru orice domeniu uzual, de la panificatie, la marfuri congelate, coletarie, produse farmaceutice, bauturi si marfa generala de supermarketuri”, a spus George Badea.

Mai multe tipuri de business

Varianta descrisa se poate prezenta sub diferite forme de asamblare, in functie de posibilitatile si cerintele clientului. Acesta poate opta pentru montarea suprastructurii la fabrica Schmitz Cargobull Baltic UAB din Lituania. De asemenea, suprastructura poate fi livrata la orice carosier din Romania sub forma unui KIT tip lego, acesta efectuand montajul folosind piese si metode de asamblare 100% Schmitz Cargobull. Daca se doreste o suprastructura gata asamblata de catre Schmitz Cargobull, se poate livra sub forma unui BOX, montajul suprastructurii pe caroserie urmand a fi facut de un carosier agreat de comun acord. „Fie livram suprastructura complet asamblata BOX, fie ca un KIT tip lego sau doar ca panouri simple, fara profile de imbinare. Materialele si metoda de asamblare a panourilor va fi efectuata 100% de catre un carosier, cu garantia oferita de acesta. Atunci cand livram suprastructura in BOX, vorbim despre piese 100% de origine si manopera specializata, de nivel inalt”, ne-a explicat Directorul de Produs Schmitz Cargobull Romania. De asemenea, el a subliniat faptul ca Schmitz Cargobull Romania a inceput cu trei bodybuilderi. Afi Car Utilaje achizitioneaza doar panouri si le asambleaza dupa tehnologia proprie. Termoport merge pe partea de kituri, primind toate piesele, pe care apoi le asambleaza. RomTrailer primeste boxurile deja asamblate, construieste un sasiu intermediar (sau il primeste de la Schmitz) si monteaza pe sasiu. Urmeaza, insa, si alti parteneri. De la lansarea comenzii si pana cand este gata masina, in cazul in care este vorba despre o structura standard, nu dureaza mai mult de 4-5 saptamani. Daca este vorba despre ceva specializat, poate dura 6-7 saptamani, pe varianta de panouri sau 11-12 saptamani pentru kit sau box. Autosasiul nu trebuie sa fie in permanenta la carosier pe toata aceasta durata, ci numai in faza de asamblare finala. Dar Schmitz Cargobull nu se opreste aici. „La fel vrem sa actionam si in domeniul suprastructurilor basculabile. Noi livram momentan numai partea de suprastructura la fabrica in Germania, dar am vrea sa le aducem sub forma unui kit, pentru a fi montat local pe sasiu. Astfel, se pot evita costurile cu transportul camioanelor intre fabrici, iar timpul de livrare scade“, a incheiat George Badea.

Planuri ambitioase de dezvoltare

Avem un plan ambitios de dezvoltare pentru urmatoarea perioada, ne dorim sa extindem foarte mult ramurile de produse KIT si BOX pentru toate variantele de autosasiuri incepand de la 3,5 t si terminand cu 26 t, masa maxima autorizata”, a spus Razvan Ciucu, reprezentant vanzari caroserii Schmitz Cargobull.

Raluca MIHAILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.