Pentru GTI Logistic, găsirea unei nişe suficient de specializate pe piaţa de grupaj şi distribuţie la nivel naţional a reprezentat cheia care a generat dezvoltarea. Despre provocările acestei perioade, am stat de vorbă cu Mihai Iancu, director general GTI Logistic.
Anul 2014 a fost, potrivit lui Mihai Iancu, unul al provocărilor pentru companie în condiţiile în care a fost demarat parteneriatul cu clienţi noi. „Piaţa de grupaje începe să îşi atingă maximul. Sunt deja toţi jucătorii pe piaţă şi se vânează şi ultimul palet. În acest context, pentru a ne putea dezvolta, am ales să abordăm o nişă a nişei“, a afirmat directorul general GTI Logistic, menţionând că, în acest moment, compania realizează inclusiv distribuţie cu temperatură controlată către magazinele de cartier. În opinia sa, piaţa de grupaje s-a menţinut în 2014 la un nivel similar celui din 2013, comportamentul consumatorilor în perioada sărbătorilor schimbându-se.
Transfer către clienţi mari
Pentru GTI Logistic, ultima perioadă a marcat trecerea de la clienţi mici la clienţi mari, iar calitatea serviciilor a constituit un element important în atragerea acestora. „Cred că în momentul de faţă contează, în mod special, seriozitatea, pentru că preţurile sunt aproape uniforme. Se înregistrează doar mici variaţii, în condiţiile în care toată lumea pune presiune pe cost şi, în acelaşi timp, îşi doreşte calitate.“ Mihai Iancu a apreciat că în perioada următoare preţurile vor mai scădea, ţinând cont de faptul că operatorii continuă pe zi ce trece să îşi optimizeze activitatea, iar procesul încă nu s-a încheiat, mai ales din punctul de vedere al resurselor umane.
Şoferii, o problemă care se amplifică
În condiţiile în care flota GTI Logistic a ajuns la 40 de maşini, una dintre cele cele mai mari povocări o constituie găsirea şoferilor potriviţi. „Numărul şoferilor pe care îi produce România a fost depăşit de cerere, ca urmare a fluxului către străinătate. Este o problemă care se amplifică pe zi ce trece şi vizavi de care trebuie să luăm atitudine. Ar trebui să nu-ţi mai poţi lua carnetul de profesionist în trei luni. Este necesar să fie demarat un program de pregătire sistematică a şoferilor noi care vin în profesie, prin intermediul şcolilor de formare. Consider că ar fi indicat să deschidem în paralel graniţele către şoferi din Moldova. Este important ca şi statul să se implice în rezolvarea acestei probleme, pentru că astăzi este mai uşor să angajezi directori decât şoferi“, a mai arătat Mihai Iancu. De altfel, lipsa şoferilor a fost motivul care a stat la baza deciziei GTI Logistic de a externaliza distribuţia capilară în zona Bacău. Mihai Iancu a menţionat că probleme mari privind angajarea şoferilor sunt înregistrate în special în Cluj, Timişoara şi Bacău. „Nu plătim nici mai mult, nici mai puţin decât piaţa, şi orice om serios are şansa să rămână în firmă. De exemplu, sâmbăta, orele se plătesc dublu. Din păcate, şoferii nu mai sunt respectaţi ca în anii 90. Meseria aceasta a căzut în derizoriu, iar şoferii sunt astăzi oamenii în care toată lumea dă cu pietre…, la încărcat, la descărcat sau pe parcurs. Este foarte important să schimbăm această situaţie dacă dorim să obţinem performanţă“, a subliniat Mihai Iancu. În opinia sa, dezvoltarea companiilor de logistică ar trebui să se ralieze în următoarea perioadă în special prin preluarea de servicii realizate astăzi in-house. „Există încă un procent foarte mare de servicii in-house pe piaţă. În loc să ne disputăm cele 40 de procente externalizate, mai bine ne-am concentra asupra celor 60% care reprezintă logistica realizată in-house. Acolo unde am convins potenţialii clienţi să aleagă varianta externalizării, am obţinut reduceri de costuri între 30 şi 50%“, a concluzionat directorul general GTI Logistic.
Mihai Iancu, director general GTI Logistic:
„Am ajuns la un parc propriu de 40 de vehicule şi vom continua dezvoltarea.“
Un partener corect pentru distribuţie
Misiunea declarată a companiei GTI Logistic este de a livra orice produs în orice cantitate, în cel mai scurt timp, în cele mai bune condiţii la un preţ acceptabil.
– Next day delivery: în Moldova, Ardeal, Muntenia, Banat.
– Same day delivery: zona Bucureşti şi judeţul Ilfov.
– 24-72 ore în restul României.
Meda BORCESCU
meda.borcescu@ziuacargo.ro