BYD a lansat cel de-al 10-lea vehicul de tip nou energetic (NEV), marcând un moment important în istoria gigantului auto chinez, producător de autorurisme, vehicule comerciale grele și componente.
BYD a fost fondată în februarie 1995 cu aproximativ 20 de angajați. Acum, compania a devenit una dintre cele mai mari companii auto din China, cu o forță de muncă totală de peste 900.000 lucrători în producție și aproape 110.000 de angajați în cercetare și dezvoltare.
Compania a intrat oficial în industria auto în 2003. Ulterior a inițiat dezvoltarea tehnologiei hibride plug-in în 2004 și a lansat platforma tehnologică hibridă DM în 2008.
Tot în 2008, BYD F3DM, echipat cu tehnologia hibridă DM de prima generație, a ieșit de pe linia de producție la fabrica sa din Xi’an și a fost primul vehicul hibrid plug-in din lume care a fost circulat pe șosea.
În 2021, BYD și-a lansat platforma DM de a patra generație, împărțind tehnologia în DM-p, mai orientat spre performanță, și DM-i, mai orientat spre consumul de energie.
Acum patru ani, vânzările BYD erau încă mici, la mai puțin de 30.000 pe lună. Acum, compania vinde mai mult de 500.000 de unități pe lună.
Pe 19 mai 2021, BYD a marcat al treilea milion de NEV care iese de pe linia de producție, devenind primul producător de automobile chinez care a atins această piatră de hotar în segmentul NEV. Iar, astăzi, a trecut de 10 milioane de autovehicule produse.
Odată cu creșterea rapidă a vânzărilor de NEV, BYD a încetat producția și vânzările de vehicule alimentate integral de motoare cu ardere internă în martie 2022, concentrându-se pe producerea de PHEV și BEV.
Dan ATHANASIU
dan.athanasiu@ziuacargo.ro