Campionatul Goodyear FIA European Truck Racing Championship care urmează să înceapă în mai 2023, la Misano (Italia), și care va însuma nouă weekend-uri de curse în loc de opt (un weekend în plus la Poznan, Polonia, a fost adăugat în calendar) ar putea lansa câțiva concurenți pe camioane cu propulsii alternative.
Camioanele cu sisteme de propulsie alternative trebuie să fie hibride (orice tip și nu neapărat electrice) sau complet electrice. Ele trebuie să treacă printr-o inspecție tehnică completă de către FIA și să li se acorde un pașaport tehnic FIA/F înainte de a putea ieși pe pistă.
„Aprobarea noului regulament de către Consiliul Mondial al Sporturilor cu Motor FIA pentru adăugarea unor noi tehnologii electrice și hibride la reglementările tehnice este un următor pas important în foaia noastră de parcurs de sustenabilitate”, a declarat Georg Fuchs, director general ETRA. „Lucrăm la transformarea propulsiei împreună cu Departamentul Tehnic FIA pentru a fi pregătiți să primim orice tehnologie și formă de energie, alimentată cu combustibil sintetic, hibrid sau electric pe aceeași grilă de start.” „De fapt, participarea motopropulsoarelor electrice la curse deschide posibilități complet noi”, a adăugat Fuchs. „Cuplul uriaș al motoarelor electrice va conduce la curse mai interesante și pline de acțiune”.
Dan ATHANASIU